Holly❄️ Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 Har dere problem med tennene pga medisinen? Har en søster som har ødelagt tennene sine pga medisinene.. I dag så jeg at min 5 år gamle sønn har fått et hull i en tann... og det har falt av en bit... Han har gått på medisiner i ca 7-8 mnd.. Skal til tannlegen, så skal se nærmere på det, men merkelig at hullet ser sånn ut og er såpass stort.. Skal iallefall være veeeldig påpasselig med tannpussen fremover ja...
kristanna Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Hei! jeg jobber med pasienter som har epilepsi. en del har desverre stygge tenner,ei har fått helt nye tenner. mens andre har helt fine tenner!får du ekstra oppfølging av tannlegen pga dette? mener du har krav på det
Holly❄️ Skrevet 24. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2009 har man krav på det? Ja, da skal jeg iallefall si ifra, for vil heller komme ofte sånn at de ser om det blir en dårlig eller bra utvikling Tusen takk for raskt svar
kristanna Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 Hvilke medisiner bruker han forresten? husker ikke alle,men mener Tegretol, Trimonil, Topimax og Fenemal kan nedsette spyttsekresjon som igjen vil føre til munntørrhet. Det vil ofte føre til hull i tennene.
Holly❄️ Skrevet 24. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2009 Han bruker Orfiril Long... Skal si ifra til tannlegen når vi er der, og høre hva hun sier
kristanna Skrevet 24. september 2009 #6 Skrevet 24. september 2009 Nå søkte jeg litt og fant ut at hvis man går på Epinat/Fenytoin har man krav på fri tannbehandling.
Holly❄️ Skrevet 24. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 24. september 2009 Epinat/Fenytoin? hva menes med det? takk for at du gidder å svare
kristanna Skrevet 24. september 2009 #9 Skrevet 24. september 2009 Det er en type epilepsi medisiner Er de som er mest skadelig for tennene. De som går på disse eller de jeg skrev over,blir pusset tennene på tre ganger daglig på jobben. Jeg tror med litt ekstra oppfølging av tannlege og god tannpuss så vil tennene hans holde lenge! Har en bruker på jobben på 27 år,hans tenner ser helt ok ut
Holly❄️ Skrevet 24. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 24. september 2009 takk, da skal jeg snakke med tannlegen Han er heldigvis så utrolig flink, så et hull er ikke noe problem Ligger musestille og er helt fantastisk flink! Litt motsatt av mamman sin som har total tannlegeskrekk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå