Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har minsten akkurat lært seg å rule over fra rygg til mage, og i dag når hun sovnet la hun seg på siden og sover sånn enda. Burde jeg da legge henne over på ryggen, eller er det "greit" at de sover på siden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan det er når de er så store (regner med hun er noen mnd siden hun ruller?), men da storebror ble født sa de på føden at jeg kunne la han ligge på siden om han hadde luftsmerter, men da måtte jeg holde et øye med han. Det var vel for at han ikke skulle trille over på magen, regner jeg med.

Skrevet

Jeg synes det er greit at de sover på siden. Det er det gutten vår har foretrukket helt fra han kunne snu seg.

Skrevet

Helsesøster sa at jeg godt kunne legge guttungen på siden på dagen mens jeg kunne holde et øye til han. Da blir de visst ikke så flate i bakhodet. Regner med at det da er greit å la de sove på siden når de kan rulle selv

Skrevet

Lillegutt på 5,5 mnd snur seg også over på siden om natten. Han kommer seg fint tilbake igjen på ryggen(selvom han noen ganger vekker seg selv og begynner å sutre...), så jeg har ikke vært bekymret. Har fått mye mer kroppskontroll de siste ukene og må vel utforske forskjellige sovestillinger også, akkurat nå er favoritten en variant av å ligge på siden med øverste armen strukket laaangt over hodet. Ser ikke akkurat behagelig ut, men gutten sover :-)

Skrevet

Snuppa mi på 7mnd gjør også dette. Tok det opp med helsesøster, og hun sa at så lenge hun ikke legger seg på magen, trenger jeg ikke å snu henne.

Skrevet

småen sov på sida sidan han var nokså liten...(første 3mnd sov han i armkroken) frå 3mnd sov han aleine på sida. Har aldri hatt noke problem med det. Berre at han sov ekstremt godt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...