Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #1 Del Skrevet 24. september 2009 jeg ville bare kommentere behandlingsdiskusjonen som går igjennom mange tråder her. jeg jobber selv som fysioterapeut og er gravid. har sett mange gravide pasienter i min praksis, og jeg synes ingen kan sammenlignes med hverandre. alle har sin bakgrunn med eventuell sykdomshistorie, arbeidsbelastning, treningserfaring og svangerskapsutvikling. det bør terapeuten ta hensyn til når han/hun undersøker deg. det kan være bekkenløsning, bekkenlåsning, muskulære triggerpunkt, feilbelastninger osv osv som skal taes hensyn til..så hvis du ikke er fornøyd med fysioterepeuten din..finn en annen behandler som kan hjelpe deg. kanskje en annen fysioterapeut, akupunktur, trening, kiropraktor eller osteopat er det rette? men en god terapeut er en som kan veilede og henvise videre om det trengs. det hjelper lite at en behandlingsform er godt dokumentert om den ikke er den rette for deg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140715769-tips-til-behandling-av-bekkenl%C3%B8sning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Løvemamma_ Skrevet 24. oktober 2009 #2 Del Skrevet 24. oktober 2009 Helt enig! Den første fysioterapauten jeg gikk til var kjempedårlig, og veldig pesimistisk. Han mente jeg hadde så kraftig bekkenløsning at den eneste behandlingen han kunne gi var massasje (som ikke ver noe god i det heletatt, men heller gjorde det verre), og at jeg burde være forberedt på å tilbringe de siste månedene av svangerskapet i rullestol. Så byttet jeg til en fysioterapaut jeg fikk anbefalt av LKB. Han driver også med akupunktur, og har foreløpig behandlet meg mest med det. Det har hjulpet kjempemasse! Det er riktignok bare symptomdempende, så jeg må fremdeles være veldig forsiktig med bekkenet, men det er utrolig deilig å slippe å ha så voldsomt vondt hele tiden, og det har gjort utrolig stor forskjel. Er veldig glad for at jeg byttet fysioterapaut Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140715769-tips-til-behandling-av-bekkenl%C3%B8sning/#findComment-140865337 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå