Gå til innhold

Kjemisk graviditet? Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer veldig på hvor lenge etter dere som har opplevd en såkalt kjemisk graviditet (eller at en får positiv graviditetstest og deretter bare negative) fikk blødning/TR? Har testet positivt en uke tilbake for så å bare få negativt og har heller ikke mensen.... synes dette er så merkelig....

Takker på forhånd for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk blødning tre dager etter pos test. Har hørt om noen der det har tatt lengere tid, men du bør vel oppsøke legen din etterhvert hvis du ikke begynner å blø i løpet av de nermeste dagene...

Skrevet

Jeg testet pos,- og fikk tr en uke etter.... ikke noe gøy altså!! et år siden, og ikke gravid enda,..

Klem

Skrevet

..eg fikk positiv test for 4 uker siden...så bare negativt....men ingen mens. Tenke meg egentlig at det var testene det var noe galt med...for henger jo ikkje på greip... (vært hos lege men han va heller lite interessert i å hjelpe meg med noe som helst!!)

Så ska bestille meg time hos priv. gyn. til neste uke..

Skrevet

Jeg vet ikke noe særlig om dette - jeg har egnetlig bare regnet det som forsinket mens når man begynner å blø etter en uke eller to, ikke som en graviditet i det hele tatt.

Men det er vel det det er - at egget har blitt befruktet men ikke festet seg skikkelig, og så blir det en slags grytidlig SA (eller forsinket mens da - slik nesten alle kvinner opplever en eller flere ganger i livet)

Men det er jo rart du ikke begynner å blø da...og hvis det er en MA så "tror" jo kroppen at den fortsatt er gravid og fortsetter å produsere hcg selv om graviditeten er gått til grunne, så da ville jo testene fortsatt å bli positive selv om det ikke var noen spire der lenger.

Hva slags test brukte du ? Er den til å stole på, og var streken ikke til å misforstå ? (dvs ikke sånn supersvak eller skyggestrek)

Ta deg en tur til UL du - om et par uker hvis ikke mensen kommer - hvis det er en spire der så vil det nok kunne sees rundt uke 6-7.

Lykke til !

Skrevet

Tusen takk for svar, setter veldig pris på det! Forsatt ikke noen mensen og tester like negativt så skal komme meg til lege på mandag å høre hva hun sier. Er fire uker på ovetid med mensen nå, så selv om jeg har lange sykluser for tiden har det aldri gått så lenge før... De positive testene jeg fikk var med billigtest og var svake men rosa-farget, men har fått inntrykk av at disse testene ikke er heeelt til å stole på bestanding... Tok en QR etterpå men den var negativ. Jaja, får se hva legen sier og ta tiden til hjelp....

Lykke til i prøvingen dere også og la oss håpe på ordentlig positiv test snart!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...