Gå til innhold

Fortennene kommer....HJELPE MEG....

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen dager!!!!! Hun er som et lite lemmen stakkars jenta, må være skikkelig vondt og ekkelt:o(. Er helt utslitt jeg. Ikke fred et sekund og sover bare 15 min av gangen. (Og sambo jobber helt til 18.00 om kvelden. Grrr!) Heldigvis går det over snart:o). Var deres baby sånn når fortennene kom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi hadde 2 dager med hyling! trodde ørene mine skulle falle av og jeg bli gal! han gråt ikke, men gaulte høyt og konstant. trodde seriøst jeg skulle gå fra vettet! jeg endte opp med å gå laaaaaange turer. ute i friluft hylte han i allefall ikke rett inn i øret mitt! dessuten tror jeg bevegelsen fra vogna hjalp. så der gikk vi, han gaulende og jeg syngende... sang roer poden. følte meg ufattelig smart:) men, det var en dag med gauling, så hadde vi den dagen jeg så tanna og han var happy, så nok en dag med gauling, så kom den andre tanna. heftig helg, med andre ord:) men nå, en uke senere, går alt så meget bedre.

og btw... jeg er alenemor;)

Skrevet

2,5 døgn m hyling her ja. Pluss løs mage og feber. Endte opp m å gi Paracet mot smertene på kveldene-effektivt en stund iallfall

Skrevet

PS. Er også alenemor, men heldigvis var mamma på besøk akkurat da... :-) Og de neste tennene har gått veldig greit

Skrevet

Hehehehe! Ser for meg dere komme trillende:o). Følte meg ikke så lur i dag jeg heller, når snuppa lå og vrælte og vred seg opp i bru i vogna, midt i Trondheims travleste gater. Bra de kommer ut så fort da. Men det kommer vel flere tenner også, hehe! Og all ære til alenemødre, tøffe damer!

Skrevet

jeg tar den æren til meg og sier bare at man venner seg til alt:) må dessuten legge til at min sønn er helt ufattelig snill! så jeg er super heldig. dog, de to gangen han har vært syk/fått tenner har mine foreldre vært på ferie... typisk:)

neida, vi klarer det meste bare vi vil. har en bekjent som er alenemor til trillinger... da er en baby ingenting!!! :)

kanskje vi vurde hatt skilt på vognene våre "vi er ikke fæle foreldre, det er bare tenner på vei ut" eller noe slik:)

Skrevet

åhåhåhå- bare vent til hjørnetennene kommer dere - DA snakker vi krise ja ;)

Skrevet

...eller for å være helt presis; hjørnetenner + 11 mnds vaksine... HERRLIG kombo!!

Skrevet

Ingen problemer med hverken fortennene eller andre tenner her heldigvis. :-) Trøsten er vel at det går over.

Skrevet

Åh...sånn er det her også. Slitsomme netter med mange oppvåkninger, og korte dagdupper som resulterer i smågrinete unge... Småtten har fått fem nye tenner på en to-tre uker nå. Nå mangler han bare ei tann før de første åtte er på plass. Kan noen berolige meg og si at det blir en laaang pause når de første åtte tennene er på plass?

Skrevet

Itsrejk- her hadde flisa alle 8 på plass ved 8 mnds alder, og nå ved 11 mnd er hjørnetennene på vei opp allerede; tann nr 9 og 10... Så det ble en 3 mnds-pause her ihvertfall, som gjeeerne kunne vært litt lenger spør du meg hehe;)

Skrevet

Kjenner meg igjen.. Skikkelig slitsomt. I går ga jeg gutten min en paracet og fikk en helt ny unge i løpet av en halvtime. Så da ga ham like godt en til om kvelden og da sov han så godt. :-)

Skrevet

Jenta mi har fått 10 tenner til nå, de to fortennene opp var desidert verst!! Trodde jeg skulle bli fullstendig gal...

Men det går jo over, så man holder ut. :)

Skrevet

Ok...en tremåneders pause høres veeeldig fristende ut nå. Det er bare halvannen måned siden de to første tennene dukket opp, og de fem neste har kommet i løpet av knappe to uker. Intenst! Håper den siste dukker opp i løpet av dagen så vi kan få ei rolig helt. Var helt kaos i natt. Tar med meg tips fra andre her om å gi paracet om det blir for ille.

Når flisa di er i ferd med å få to hjørnetenner nå så kommer vel kanskje flere i samme slengen... Stakkars de små og stakkars oss mødre. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...