Gå til innhold

Barnemadrasser fra IKEA - ekkel lukt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt en større seng til gutten vår på 2 år og dermed også en ny skumgummimadrass pluss overmadrasser. Vi har luftet madrassen i et par dager nå, men den ekle lukten forsvinner ikke.

Jeg har absolutt ikke lyst å la gutten min sove på den. Hele rommet stinker og når dyna har ligget på sengen i bare noen timer har den den samme lukten.

Har noen erfaringer med om lukten forsvinner etter hvert og hvor lang tid det tar? Eller finnes det noen madrassrens for skumgummimadrasser som kan hjelpe?

Jeg er litt redd for at dette kan være skadelig for han. Har lest litt på tyske nettsider, der mange hadde samme problem og noen har tilbakelevert madrassene etter noen uker.

Skrevet

Hadde tatt den med tilbake jeg. IKEA har veldig bra returordning.

Her i huset har vi 3 senger med IKEA-madrasser siden vi er så fornøyde med dem. Ingen av de har luktet i det heletatt.

Skrevet

De fleste andre produsenter lufter madrassene i 1-2 uker før de vakuumpakkes, IKEA lufter ikke i det hele tatt men pakker med en eneste gang. Derfor er det faktisk anbefalt å lufte i 2-3 uker før du bruker den til spedbarn. Lukten av babymadrassen vi har kjøpt har forsvunnet men det tok sin tid.

Skrevet

Hadde nok dratt å få byttet de. Her har lukten gått ut på noen få timers lufting

Skrevet

Hei, har dere skumgummimadrasser eller "ordentlige" madrasser?

Skrevet

Rammemadrassene vi kjøpte der luktet ikke. Skumgummien lukta som fy, men det gjør nok alle når de er helt ferske. Men du kan jo bytte og kjøpe et annet sted (eventuelt ringe og be om å prate med noen på soverom som vet om det er normalt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...