Gå til innhold

Ang epidural..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørt litt forskjellig, og er usikker på hva nøyaktig det hjelper mot.. bare riene eller også når ungen skal ut (at den da bedøver litt der nede) ?

Jeg fikk epidural sist jeg skulle føde, og jeg vil ikke ha det igjen.. gjorde enormt vondt når de satt den, funket ikke på riene (selv om jeg omtrent fikk mer enn de kunne gi), måtte ligge mye i sengen pga ledninger og styr, samt at jeg har blitt plaget med ene foten etter jeg fikk den.

men samtidig så synes ikke jeg det var vondt når ungen kom ut, og hører jo at mange synes det er den vondeste delen .. så kan det være at jeg likevel var bedøvd såpass nedentil at jeg ikke merka så mye annet enn riene, selv om den ellers ikke funket?

Litt redd for at det skal gjøre enormt vondt å trykke ut nå neste gang uten epidural :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

epidural - ikke epidural var himmel - helvete for meg, i alle fall

riene er verre enn selve utpressingen

Skrevet

flere?

forstod heller ikke helt hva du mente , hehe.. med eller uten epidural som var himmel/helvete?

Skrevet

Settes en epiduar 100% rett fjerner den så godt som alt av riene, men du merker på kroppen når du har pressrier og kan ta initiativet selv.

Men utrdivninga er lite bedøvd av den. Derimot så er du da så nummen at jeg så ikke på det som det største problemet.

Epiduralen skal ikke være vond å sette, heller skal den ikke virke så dårlig som du beskrev.

Har selv hatt to epiduraler. Ved første fødsel virket den heller dårlig, andre gang virket den perfekt.

Så hvis du føler du trenger den hjelpen den kan gi vil jeg råde deg til å gi den en sjanse igjen. For den skal virke bedre og legen som satte den gjorde nok bare en dårlig jobb den gangen.

Skrevet

Takk for svar =)

Hører jo de fleste si at det ikke har gjort vondt å ta den, og at den har virket bra, så godt mulig at hu som satt den ikke var noe flink ja..

Husker bare at det var en helt forferdelig smerte i det den ble satt, jeg hylte og skvatt til.. og det verket nedover hele den foten som jeg har hatt litt vondt i etterpå..

men får ta det som det kommer tenker jeg.. se hva jeg føler for der og da..

Skrevet

Jeg fikk epidural, og den tok bort smertene totalt i omtrent en time. Men da pressriene satte inn hadde den absolutt ingen effekt....skuffende:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...