Si- Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 Noen som vet hvor mange masker jeg må legge opp til Nøstebarns babyteppe på pinne nr 6? Har to-tråds Heliosgarn, tror jeg, og så har jeg en bunt med det jeg strikket "djevellue" av sist, og det er mye tynnere, helt supertynt. Er det egentlig det supertynne man skal bruke til teppet?
mamman til to gutter Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Hvis jeg ikke husker feil, så er det totråds du skal bruke. Jeg har lagt opp 170masker, tror det sto enten 160 eller 170. (har det ikke her jeg sitter nå)
Si- Skrevet 24. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2009 Takk for hjelpa - da prøver jeg med det!
Spinella Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 Jeg mener det er 175 masker, og det er det minste teppet, til baby. Og JA! tråden er supertynn. Tok evigheter å gjøre teppet ferdig fordi jeg følte at jeg ikke kom noen vei når jeg strikket. Men nå er det ferdig! Hurra! Du kan se bilde av det på boggen min
Si- Skrevet 25. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. september 2009 Så fint teppe, og så fin blogg, Spinella!!! Jeg bor forresten ikke så langt fra deg, fant jeg ut ;-) Jeg har tatt i bruk totråds garn fra Helios i stedet. Det er mye tykkere, så jeg får nok et litt annerledes teppe, men jeg bruker pinne nr 7 i stedet. Lykke til med prøvinga!
Termin 080110 Skrevet 25. september 2009 #6 Skrevet 25. september 2009 Jeg strikket teppet i tynn alpakka, og angrer ikke på det når jeg kjenner på det med nøstebarngarn. Det ble utrolig mykt, luftig men allikevel lunt. Det teppet er noe av det mest nyttige og mest brukte jeg har noen gang har strikket! Strikket offwhite, og heklet med gammelrosa kant rundt. Lykke til! Det er verd det! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå