Gå til innhold

37,6 grader. Feber hos 2-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet de sier at tempen skal være over 38 for at det er feber hos de minste, men usikker på hva som gjelder for 2-åringer.

Skrevet

Det spørs vel litt på hvilken temp barnet ditt har til vanlig....

Skrevet

Jeg påstår at min har feber om den ligger på 37,6 .. det er fordi han alltid ligger på rundt 36 og noe til vanlig.. så som det har blitt skrevet før, kommer an på hva de bruker å ha.. men det er jo uansett ikke sånn kjempehøy temp..

Skrevet

37,6 blir aldri feber. 2 åringer kan også som mindre barn skifte opptil en grad forsi det er svett etc.

håper disse barna ikke blir proppa med febernedsettende så fort dere trur de har feber når de har 37,6

Skrevet

Jeg vil ikke si at man har feber før det har steget opp til 38. Selv om tempen til sønnen min alltid ligger på omtrentlig 36, så regner jeg ikke med at han har ordentlig feber før det har steget til 38.

Skrevet

Jeg skrev innlegget om at jeg vil si at min har feber ved 37,6 og svare på ene innlegget her... nei, han har faktisk aldri fått febernedsettende eller noe som helst medisin noen gang ..

ikke ved 39 i feber heller.. ;) venter alltid og ser an situasjonen, er ikke noe hysterisk mamma og liker ikke tabletter.

Skrevet

Feber hos barn

Små barn får lettere feber enn voksne. Feber er et vanlig tegn på sykdom og en del av kroppens naturlige forsvar mot infeksjoner. Feber defineres som en kroppstemperatur på 38 oC eller mer målt i endetarmen. Passerer temperaturen 39 oC og barnets allmenntilstand er dårlig, kan man bruke febernedsettende legemidler.

utdrag fra apotek1

Skrevet

barnet ditt har ikke feber selv om det har 37,6 fatter ikke hva du kan begrunne det med. fordi h'n er varm??? latterlig påstand

Skrevet

du er kanskje lege du da eller?????????

Jeg var usikker på dette selv for en tid tilbake, derfor sjekket jeg det opp.. og det er faktisk som skrevet, spørs hva de har som temp til vanlig.. nei, det er IKKE mye feber hvertfall, men kan kalles det jo!

Skrevet

Hvis du er usikker om 37.6 er feber eller ikke, så ringer du legevakten og spør der. Der er det hvertfall noen som KAN svare deg på det. Her får du så forskjellige svar, så det nytter ikke å spørre.

Skrevet

må man virkelig være lege for å ha kunnskap om dette? jeg leser mye faktabøker og oppslagsverk. får mye info derfra.

Skrevet

svar til 19:12 .. var jeg som spurte om personen med innlegget over var lege fordi personen påstår at det er latterlig og si noe sånt..

jeg kommer med min mening fordi jeg har gjort det samme som du skriver, leser mye bøker og sjekker ut diverse steder, og det irritererer meg at enkelte da må være "frekk" tilbake, mest sannsynlig uten å kunne så mye mer enn meg..

Skrevet

Normalt ligger kroppstemperaturen rundt 37ºC, men den varierer litt i løpet av døgnet. Kroppstemperaturen er lavest om morgenen og høyest om kvelden.

Feber er en del av kroppens forsvar mot infeksjoner. Den økte kroppstemperaturen bidrar til å hemme og drepe bakterier og virus. Det er likevel usikkert om feber alltid er hensiktsmessig. Når temperaturen stiger, øker også kroppens behov for oksygen (surstoff) og væske. Feber kan dessuten føre til plager i form av muskelsmerter, mareritt, uro og feberkramper.

Feber er i seg selv ikke farlig, men noen av infeksjonene som gir feber, kan være farlige. Meningokokksykdom er en av de farligste infeksjonssykdommene i vår del av verden.

Skrevet

De sa til meg på legevakten at det er ikke feber før den over 38 .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...