Gjest Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 hvor kan man kjoope ferdig laged Risengrynsgrøt??har saa lyst paa det ..kjoopte en i kiwi men maatte tilsette melk men det blei ikke saa god
♥2 små gull♥ Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Ja, er flere leverandører som har det. Fjorland bl.a. og Sopps tror jeg. Se i kjøledisken der de andre ferdigrettene står
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 24. september 2009 #3 Skrevet 24. september 2009 de fleste butikker i kjøleskap (der melka står) eller lignende kalde steder... Både Tine og Fjordland. Enten bare ta i kjelen eller noen minutter i mikroen..
misscelia Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 Rema 1000 har en fra fjordland i brune pakker og de er mye bedre en tine sine, smaker jo døds godt kald også=), billigere er de også
silly08 Skrevet 24. september 2009 #5 Skrevet 24. september 2009 Toro sin er knall god, de selger den på coop mega.
Christine-88 og lille Jacob<3 Skrevet 24. september 2009 #6 Skrevet 24. september 2009 Enig!! Toro sin er faktisk utrolig god:D 3-5 minutter i mikroen, den har en smart ting på toppen som gjør at det piper når grøten er ferdig varmet.. Så følger det med en pose med kanel og sukker:)
<3PerLe<3 Skrevet 24. september 2009 #7 Skrevet 24. september 2009 Signerer denne, TORO sin grøt er den beste. NAM!! har blitt helt hekta og kjenner nå at det ikke var lurt av meg å gå inn på dette innlegget hehe
Magisk babygull født 051009 <3 Skrevet 24. september 2009 #8 Skrevet 24. september 2009 Jeg signerer også denne! Er helt hekta på Toro sin! Og akkurat passe mengde ferdig kanel og sukker-blanding som følger med. Deilig å slippe "styret" med å røre i grøten underveis, den sier ifra når det er ferdig. Latmannsliv som skal nytes!
emilpågang? Skrevet 25. september 2009 #9 Skrevet 25. september 2009 Jøss hva er det med risengrynsgrøt? jeg også fikk fullstendig dilla på det på lørdag. Måtte bare ha det. Og nå kjenner jeg at jeg må ha det til lunsj igjen :-)
Happy2BeMumTo3 Skrevet 25. september 2009 #10 Skrevet 25. september 2009 Digger grøt her og :-) men mange av di ferdig grøtene er laget på H-melk, det blir for mye av det gode her . Så kjøper heller kokegrøt og koker på skummetmelk i 15 min ! Men en av di ferdig grøtene har kommet med en "lett" versjon med lett-melk i stedet... litt bedre
AmExx Skrevet 25. september 2009 #12 Skrevet 25. september 2009 Så rart, den dilla har jeg og vært innom. Men hallo jenter. Ordentlig risengrynsgrøt, kokt i 45 minutter kan ingenting måle seg med! Dere skal til og med få oppskriften med meg! 1 liter H-melk - 1 dl Geisha ris - 1 ts salt - 0,5 ss sukker - Nok til to 2 liter H-melk - 2,25 dl ris - 1,5 ts salt - 1 ss sukker Bruk en god kjele, dobbelt så stor som trengs. Kok opp melken, tilsett så ris og skru ned platen til halv styrke. Rør mye i begynnelsen og pass på at det ikke koker over. Det stabiliserer seg ganske fort, litt avhengig av ovn seff. Rør av og til, uten lokk, i ca 45 minutter, til den blir passe tykk. Da tilsetter du salt og sukker. Og veldig gjerne 1-2 ss seterømme! Og vi bruker alltid noe saltmat til, spekeskinke er favoritten! Det er ikke så mye ekstra jobb mot halvfabrikatene, og smaker tusen ganger bedre:)
Happy2BeMumTo3 Skrevet 25. september 2009 #13 Skrevet 25. september 2009 lurer på om det var Tine sin ? har den på Ica hvertfall :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå