Gå til innhold

Hvite flekker på mandlene; har jeg halsbetennelse da? Må jeg i så fall til legen, eller jobb som vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber på en barnskole. Er ikke forkjøla eller hes, men kjenner at den ene siden av halsen er litt hoven, og det er noe der som ikke er helt som det skal. I tillegg disse hvite flekkene da. Hoster ikke spesielt mye, så dråpesmitte blir det vel lite av. Ikke har jeg feber eller noe annet heller.

Var på jobb i dag, men sitter og lurer på om jeg må til legen, eller om jeg bare satser på at det går over av seg selv. Kjenner det begynner å rive litt i øret nå... Går ikke til legen om jeg ikke MÅ, aldri!

Fortsetter under...

Skrevet

det heter retensjonspropper, og er gamle matrester. har du dårlig ånde, kan det skyldes disse. vil du bli kvitt dem, må du fjerne mandlene.

Skrevet

Nei, det er ikke utenpå, det er inni. Matrester kommer da vel ikke inn i mandlene?

Skrevet

jo, det samler seg i fordypninger du ikke ser. har hatt det selv, og fjernet mandlene. søk på retensjonspropper om du ikke tror meg.

Skrevet

Dette er et typisk tegn ved halsbetennelse med streptokokker, har hatt dette x antall ganger selv og har det nå. Starte på mandag med sår og litt hoven hals, tirsdag vondt i ledd, feber og flere hvite flekker på mandlene, dro til legen og fikk påvist streptokokker. Er meget smittsomt, alle her i huset har fått det så nå går vi alle på penicilin. Du bør nok ta turen innom legen for en undersøkelse :)

Skrevet

OK, jeg tror deg, hehe=) Men dette er ikke klumper, og det stinker ikke. Det er hvite/gule flekker i kjøttet/vevet på en måte. Betennelseslignende.

Annonse

Skrevet

du ser jo bare overflaten. de kan trykkes ut, da ser du at det er klumper. innimellom kan de forårsake betennelse, slik det skrives om under her.

Skrevet

Høres ut som streptokokker ja, hatt det flere ganger - er noe herk. Ta deg en tur til legen:)

Skrevet

Men når jeg googlet dette som du beskriver så skal det jo stinke, og det gjør ikke mine mandler. Alt som er halsbetennelse trenger vel ikke stamme fra din beskrivelse vel? Føler du ble veldig bastant her, det er mine munn og jeg tror ikke det er matrester! Hehe;p

Skrevet

beklager, det kan være noe annet også, mente ikke å være bastant :-)

Skrevet

jeg tenkte bare at det var mest logisk, siden du ikke følte deg syk, det var derfor jeg tenkte at det ikke var streptokokker. men jeg er ikke lege!

Skrevet

Helt i orden, følte bare ikke mine symptomer stemte helt overens med beskrivelsen jeg fant på din diagnose=)

Men det er jo greit å kunne utelukke noe da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...