Popsipus Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 Er det noen her som har byttet barnehage ca. 1-2 mnd etter at barnet har begynt i en annen barnehage. Hvordan taklet den lille å begynne "på nytt" så snart etterpå?
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Jeg lurer også på dette. Han skal bytte barnehage etter to måneder. Synd, for han begynner å bli varm i trøya. Men vi fikk tilbud til både han og lillesøsteren i samme bhg i gangavstand hjemmefra (må kjøre nå). Noen tips?
Frøken Anonym Skrevet 25. september 2009 #4 Skrevet 25. september 2009 Har hatt barn i barnehager hvor jeg har jobbet, som har byttet etter kort tid, og det går som regel kjempebra. De er vant til konseptet med barnehage, at mor leverer, og ikke blir borte, men kommer og henter etterpå, så tilvenningen går som regel bra. I småbarnsavdeling er det heller ikke virkelige venner, men mer personer som de har et forhold til, og er glade i på et vis, men det går fort over når de får nye å forholde seg til i en ny barnehage..
Frøken Anonym Skrevet 25. september 2009 #5 Skrevet 25. september 2009 Altså, de har byttet fra en annen bhg, til vår bhg.
Gjest Skrevet 25. september 2009 #6 Skrevet 25. september 2009 Vi byttet etter drøye 2mnd for 3åringen vår. No problem! Hun fant seg til rette med en gang. Tilvenningen var enkel. Allerede etter første dagen kunne jeg like gjerne bare ha levert henne å reist! Vi byttet fordi det var mye tull med den første bhg. Pia trivdes ikke så der. Så vi såg for oss at det ville bli vanskelig for henne å ha tillit til den nye bhgen. Men det tok vi heldigvis feil!
Popsipus Skrevet 26. september 2009 Forfatter #7 Skrevet 26. september 2009 Bytter vi nå, blir det 3. gangen på under et år at vi bytter barnehage. Det er derfor vi er så skeptiske. Hadde egetlig ikke regnet med å få plass før til neste år så det kom som et sjokk at vi fikk tilbud om å bytte nå. Har snakket med kommunen og de er villige til å forskyve søknaden til neste år, men bare dersom den gamle barnehagen ikke har tatt opp et nytt barn i mellomtiden. Tror vi prøver å beholde den barnehageplassen vi har pr. i dag, og søker heller bytte til neste år igjen. Det er den løsningen vi føler oss mest fortrolige med. Men takk for positive svar og erfaringer! Dersom det ender opp med at vi må benytte tilbudet om den nye barnehagen, er jeg ikke fullt så skeptisk lenger :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå