Gå til innhold

Noen som har blitt operert

Anbefalte innlegg

Skrevet

for navelbrokk?

Har helt noia og lurer på om det var smertefullt i ettertid og stor operasjon?

Tusen takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har :-) Det var ingen stor operasjon og de sendte meg hjem samme dag. Riktig nok litt for fort da jeg besvimte på vei ut døren, hehe;-) Fikk være en time til, fikk et glass saft først:-P Men det er en annen sak:-)

Gikk på smertestillende i noen dager og klarte ikke å bære tungt, utrolig hvor avhengig man er av magemusklene uten at man "kjenner det" hehe:-)

Det var grusomt vondt første dagen og jeg var helt neddopet. Men så gikk det ganske raskt over:-)

Skrevet

Tusen takk for delt erfaring!! Monajenten!

Skrevet

Hei.

Jeg har også operert navlebrokk,og det var unnagjort på 10 min på operasjonsalen:-)Var ute etter noen timer,litt i ørske:)Hadde litt vondt noen dager,men hadde smertestillende som funket godt,og kunne heller ikke løfte tungt i begynnelsen.Men jeg ble ganske fort fin igjen,så jeg ville ikke gruet meg i det hele tatt:-)

Skrevet

Det er nok lurt å beregne at du ikke er helt i form de første dagene, slik at du legger livet til rette med middag i fryseren, barnepass etc, slik at du kan hvile deg.

Lykke til!

Skrevet

Så godt å lese andre sine erfaringer her! :)

Jeg skal også opereres for navlebrokk. Må bare bli ferdig med denne graviditeten først... Gleder meg til å bli kvitt den stygge kulen som bare er veien... ;) Lykke til med operasjon! :)

• 4 måneder senere...
Skrevet

fant igjen tråden min her :) Venter ENNÅ på operasjon *sukk* Åssen er det med dere andre? fine igjen?

Skrevet

en ting til! Er det farlig å bli gravid med navelbrokk?

Skrevet

Venter enda jeg også. :) Var på undersøkelse i begynnelsen av januar, og skal få time i løpet av våren.. Men som legen sa: Vi er ikke første pri, -andre livsviktige operasjoner kommer før oss. Gleder meg fremdeles masse til å bli ferdig! :)

Skrevet

Jeg har nettopp gått igjennom en graviditet, og har ikke hatt noen problemer med brokket. :)

Skrevet

Tøffi Trynet (kult nick) Da får vi satse på at det er vår tur snart! Masse lykke til!!

• 2 måneder senere...
Skrevet

Da er det min tur om få uker :S

Trodde de skulle gå gjennom navelen men nei (grøss)

I mitt tilfelle må magen snittes opp og etterlater et arr sa de..

Noen av dere som ikke tok operasjon via navelen?

Skrevet

Det gjorde de på meg også. Arret er en tynn, tynn hvit stripe og umulig å se om man ikke virkelig leter:-)

Skrevet

Hvor lenge må man holde seg i ro ikke løfte osv Monajenten? Og Tar det lang tid før stingene gror?

Skrevet

Jeg husker dessverre ikke helt nøyaktig da det er 6 år siden. Men jeg trodde ihvertfall at jeg skulle være der over natten, og de prøvde å sende meg hjem etter to timer eller noe. Da besvimte jeg og fikk være en time til:-O

Men jeg hadde veldig vondt de første par-tre dagene før det ble litt bedre. Man skal vel vente noen uker før man løfter tungt.

Ang. hvor fort stingene gror tror jeg er veldig individuelt. På noen gror det fort mens på andre tar det lengre tid. Bare pass på å følge instruksene for hvordan du skal stelle såret slik at det blir penest mulig.

Lykke til, det kommer til å gå kjempefint:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...