Gå til innhold

noen som har født med epidural??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal få epidural ved 3cm åpning og regelmessige rier når jeg skal fø.. grunnen til dette er kraftige smerter i bekkenet og i symfysen pga kraftig bekkenløsning.. noen som har født med epidural, hvordan er det???vjeg fødte uten noe smertelindring sist og det som var mest vondt var det hersens bekkenet og symfysen min..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syntes det var himmel å få epidural :)

sa til anestesilegen at hun måtte sette masse lokalbedøvelse før hun stakk, fordi jeg tidligere har reagert tregt på bedøvelse.

Syntes det gikk helt fint å sitte helt i ro da hun stakk. Å når epiduralen begynte å virke, følte jeg at jeg godt bare kunne dra hjem, fordi jeg hadde jo ikke vondt :) kjente fortsatt riene, men det var liksom bare som helt milde menssmerter.

Men siden pulsen til mini gik kraftig ned under noen av riene, så ble det hastekeisersnitt på meg tilslutt. Så kan vel ikke helt si at jeg har født helt ut med epidural.

Skrevet

Jeg har født med epidural begge gangene og regner med at det blir sånn denne gangen også. Men, jeg har blandede erfaringer.

1.gang har jeg bare positive minner fra. Jeg fikk epidural etter at vannet gikk fordi da ble riene plutselig så intense. Da virkningen satte inn, sovnet jeg litt. Det var deilig å få en pause. Etter en stund bestemte jm seg for å sette meg på drypp for å få opp virkningsfulle rier igjen. Alt var ok, men jeg ble veldig sliten og fikk bittelitt hjelp av sugekopp da hun skulle ut.

2.gang fikk jeg epidural etter eget ønske, og igjen ble riene mye mildere. Åpningsfasen var rask og jm bad meg presse på 9,5 cm åpning. Da hadde epiduralen bedøvet meg mye mer enn 1.gang. Jeg hadde problemer med å sette beina fremfor meg og klarte i alle fall ikke å kjenne riene. Jeg ble utolig sliten av bare å presse uten kontroll, og sugekoppen måtte frem igjen. Men gutten satt fremdeles langt oppe i bekkenet og legen måtte opp dit med sugekoppen for å hente ham. DET var forferdelig!! Så mye vondere enn med 1.mann som hadde hodet rett innenfor åpningen.

Etter denne fødselen sa jeg at jeg ville føde uten epidural hvis det skulle bli en 3.gang, men nå kjenner jeg at jeg ikke tror jeg tørr det likevel. Jeg syns riene var grusomme før epiduralen, og som smertelindring er epiduralen himmelen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...