Gå til innhold

skal ta mitt andre keisersnitt i november.. gruer meg:-( luftsmertene etterpå:-(

Anbefalte innlegg

Noen som har tatt to keisersnitt eller skal? Gruer meg skikkelig denne gang.. Men det var luftsmertene som var verst, lå i 1 uke og hyyylte hver natt og klarte ikke og løfte babyen. finnes d ingen medisiner for dette? er det mindre sjangs for luftsmerter hvis man får narkose?

Fortsetter under...

vet d er viktig å få prumpet og rapet masse i førsten for å få ut luften.

kan visst lagre seg luft andre steder i kroppen, som f.eks. skulderen. det er visst ikke noe godt nei.

er ting man kan drikke for å få løsere avføring, dette hjelper også ofte på luft.

eller så kan du jo "forberede" deg litt og kutte ned på brus før snittet og ikke spise ting du vet du ellers får vondt i magen av.

har enda ikke hatt noe ks. men har opperert i magen når jeg var liten. da klappet de og ropte hurra når jeg prumpet, var visst d mest viktige som fantes etter en operasjon.

lykke til.

Ja uff, de luftsmertene... jeg fikk noen tabletter på barsel som satt igang tarmene, de hjalp. Jeg aner ikke hva de heter, men du kan jo spørre om de ha noe som kan hjelpe?

jeg tok Miniform i et par dager før snittet og merket ikke noen luftplager etter. Det behøver jo ikke være at pillene forhindret det, men jeg hadde ihvertfall ikke disse smertene som jo sies å være svært vanlig.

jeg husker og at jeg hadde helt ubeskrivelig vondt.. noe av det værste jeg har vært med på.. følte at kragebeina skulle knekke.. men jeg fikk en rektal-sonde opp i stumpen, og dermed ble noe av luften borte.. også viktig å bevege seg i sengen så fort man klarer og være bevist på å prumpe og rape, før man får så vondt.. sikkert bedre denne gang ettersom du er bevist på problemet!

Jeg hadde narkose sist, og husker ikke noen luftsmerter i det hele tatt. Skal ta vanlig keisersnitt nå på tirsdag..aldri hørt om sånne smerter jeg??? hjelp!! Kan man få noe for dette på sykehuset da? Minifom eller noe, som ble nevnt her??

Annonse

Tok Minifom i et par-tre dager før snittet etter anbefaling fra en kirrug jeg kjenner, og merket ingen luftsmerter etter operasjonen i det hele tatt.

(Har forresten operert i livmor med full narkose tidligere og da hatt kraftige luftsmerter i etterkant, men jeg vet ikke om det er noen statistisk forskjell på spinal/epiduralbedøvelse og narkose. Tviler).

Du trenger ikke få luftsmerter andre gang!

Jeg har bare ett ks bak meg, akutt, med spinalbedøvelse. Jeg hadde forstoppelse og ikke fått klyx i forkant, men likevel fikk jeg ikke luftsmerter - faktisk hadde jeg ikke hørt om dette før jeg leste om det på her på ks-forum i etterkant.

Derimot fikk jeg spinalhodepine - grøss&gru! Det gjorde helt sykt vondt - så hvis dere får store smerter i hode/nakke etter ks, insister på at de henter en anestesilege! IKKE vent til det går over av seg selv etter ca en uke, det er IKKE verdt de grusomme smertene! Anestesilegen kan legge en blood patch, da er smertene over på under en halvtime. For min del hadde jeg et smertehelvete i en uke, og jeg skulle ønske jeg hadde visst om alt dette i forkant! Jeg hadde det SÅ vondt - helt unødvendig. Det var mye, mye verre enn (igangsatte) rier.

hei.. ja jeg hadde og sånn at det ikke tettet seg i ryggen etter spinalpunksjonen.. og jeg har opplevd det før i en annen sammenheng enn keisersnitt så jeg visste hva det var. Men legen nektet og sette inn blod for og tette det så verket kjeeempe lenge, klarte ikke reise meg opp. de sa at det ikke bare var og sette inn blod der, tror han legen var litt redusert i skallen sin jeg. for det skulle vel bare mangle.

men syns luftsmertene var forferdelige utenom, klarte ikke og røre en muskel.. klarte ikke holde ungen eller gå pga det. så da får jo ikke blodsirkulasjonen komme godt i gang heller, må finne no mirakel kur her ass.. kanskje narkose gir mindre luftsmerter? da tar jeg d heller ass..

Jeg hadde full narkose med mitt første ks - pga det var et krisesnitt!! Hadde veldige luftsmerter etterpå - er faktisk de jeg gruer meg mest til ved neste snitt om et par uker! Håper jeg slipper det denne gangen!!

ååå ok:-( da blir d ikke narkose for den grunn hehe. forferdelig vondt! lurer på om jeg skal gå på helsekost og høre.. og kanskje be om noen annen form form smertestillende på sykehuset, jeg fikk kun paracet ikke morfin... ble så dårlig av morfin. jeg takler ikke de luftsmertene ass,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...