Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Hva ville dere ha gjort, jenter? Jeg blir 42 år...snart. Har ett fryse-egg igjen, skal til samtale for forsøk privat (Hausken). Så lurer jeg så inderlig på om jeg bare skal ta det fryse-egg-forsøket nå i oktober, og utsette Hausken en mnd. Egget er 4-delt, og så visst bra ut.

Hvis jeg går for frys, må jeg vente til begynnelsen av des før oppstart på Hausken, i stedet for slutten av oktober.

Må man forresten vente til neste mens, etter et fryseforsøk, eller kan man ta utg.punkt i den blødning man får etter mislykket fryseforsøk?

Mange spørsmål fra ei som ikke helt vet hva hun skal gjøre :-)

Klem til dere.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140713952-fryse-egg-eller-fullt-fors%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg er 35 år, og er nå gravid etter flere forsøk, og lyktes på et fryseforsøk! Har prøvd 5 icsi uten å lykkes, så jeg tror ikke frys trenger å være noe dårligere alternativ. Vet iallefall at de har gode resultater med frys på St.Olavs. Det som er fordelen med å spare fryseegg, er jo at de blir jo ikke noe eldre, men det blir jo vi! Vel, ville bare fortelle om meg, slik at du ser at fryseegg ikke trenger å være noe dårlig alternativ!

Noen måneder fra eller til kan jo ikke ha så mye å si, og frys er jo en mye enklere prosess. Men skjønner også hvis du vil spare fryseegget. Uansett hva du gjør, så LYKKE TIL!!!!!!!!!!!!!!

Hei der.

Så gøy og lese dette for jeg er i akuratt samme situasjon selv, har hatt forsamtale hos hausken og skulle egentlig til der i denne mnd men bestemte meg i siste liten for og ta det ENE fryseegget vi har i porsgrunn og skal til med det ved neste mens i slutten av okt. Jeg tenkte som så at det er jo svin dyrt med private forsøk så vist jeg tar frys først så er det bedre og tape 4000 enn 30000,-

Så her satser vi på ett vellykket fryseforsøk.

Har hatt 3 icsi forsøk + 2 avbrutte forsøk bak meg så det blir litt penger av det..

Uansett hva du gjør så MASSE lykke til. Hold meg gjerne oppdatert koselig og holde følge med noen..

Heisan :)

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for fryseegget. Jeg har aldri fått noe utbytte av ferske forsøk, men på frys ble jeg gravid og fikk en sønn....også er det jo det at du trenger jo bare ett egg som fester seg for å få en baby da...kanskje det er akkuratt det som ligger på frys vettu ;) Og påkjenningene er jo myye mindre også...etter frys kan man starte opp med forsøk med en gang, men vet at noen sier at du må hoppe over en blødning. Etter ferskt forsøk må man alltid vente.....

masse lykke til med valget!!

Hei, og tusen takk for svarene :-)

Det frister veldig å gå for det fryse-egget nå, kjenner jeg. Mye mindre belastning, sånn hormonelt sett. Stemmer det virkelig at man kan gå på et nytt ivf-forsøk med en gang, hvis det ikke skulle lykkes med fryseforsøket????? Det vil si at man tar utgangspunkt i den blødningen man får ved et event mislykket fryseforsøk??? Hvis jeg går for frys, starter jeg med progynova rundt 1 okt, event innsett 16-20 okt, event blødning i midten av november. Kan jeg da starte med spray i denne syklusen.

Nå har jeg vel gjerne stilt det samme spørsmålet 3 ganger i dette innlegget (rødme). Men jeg trodde klinikkene var veldig strenge på å vente en syklus mellom hvert forsøk, uansett.

Ha en fortsatt kjempefin dag!

Klem

hei nifficat ,

jeg fikk hvertfall starte rett på nytt frys etter negativ test, men vet jo at klinikkene er litt forskjellige på hva de godtar.....jeg tror at du kan begynne å spraye altså...men selvfølgelig ikke 100 % sikker....ring å spør hehe ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...