Snabeltann Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 Min er lyyys våken! Ikke sur eller grinete, bare våken.. skal ha pupp hver halvrime og sovner to minutter, men når han blir lagt ned, da tar det to sekunder, og så vræææl.. opp igjen.. ligger og glaner på veggen og i taket og koser seg.. men jeg koser meg ikke! han sover mye på dagen, men er også mye våken, særlig de siste timene før han skal legge seg. Prøver gjerne å gå til sengs i elleve tiden... han sovner først ordentlig mellom 3 og 6!!
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Mini her har heldigvis hatt "normal" døgnrytme siden han ble født I begynnelsen pleide vi gi det siste kveldsmåltidet rundt kl 23 og da sov han til ca kl 3 før han ville ha mat igjen. Deretter sovnet han og sov til ca kl 6. Mat på nytt og sovnet igjen og sov ca til kl 9. Nå er han 11 uker og legger seg mellom kl 19 og 19.30. Våkner fortsatt til ca samme tid på natta og vil ha mat- dvs ca kl 2 og kl 6 Men aldri noe problem å få han til å sove igjen. Så vi har vært heldige med døgnrytmen hans
MiMa09 Skrevet 24. september 2009 #3 Skrevet 24. september 2009 Minien min var veldig våken på natta i starten, hadde helt samme rytme i sove/våken som i magen. Han våknet til rundt midnatt og sovnet i 4 tida. Lå bare og kikket seg rundt og peip litt, men nok til at en nybakt førstegangs ikke fikk sove i det hele tatt. Men etter et par uker ga det seg. Nå er han seks uker og sover greit på natta. Vi legger han samtidig som oss og gir han pupp i det han legger seg. Han sover litt i stua sammen med oss på kvelden, samt er litt våken. Prøver å få gitt pupp rundt midnatt, for da sover han til kl 3, og deretter til kl 6 når vi likevel står opp fordi pappan skal på jobb. Men så sover ungen videre til 9 og deretter til 12 igjen, uten å være våken annet enn akkurat når han spiser. Så jeg tenkte å prøve å innføre tidligere legging nå snart, for det er jo bedre at han får snudd døgnet og og legge seg i 19 tida og så er mer våken på dagen.
JenteOgGutterMamma! Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 Min lille gutt pleier å være våken ca halv 4 - 4, og så halv 7 - 7 for å få pupp. Men i natt sov han hele natten fram til halv 7! :-) Han sovner igjen med en gang etter puppen, noen ganger skifter jeg bleie om den er full eller om han har bæsjet på seg. Noen sier at babyene kan følge den døgnrytmen den hadde i magen dei første dagene/ukene! :-)
mamma1980 Skrevet 24. september 2009 #5 Skrevet 24. september 2009 slik var min også helt til for nesten 1 uke siden nå. hun er 16 dager gammel pr idag. istedenfor soving lenge på dagen så startet jeg å vekke henne hver 2-3 time til mat, kos og evt bleiestell. hun sover etter mat om hun vil det. men ikke lenger enn 2-3 timer hver gang før jeg vekker henne. er ulikt fra dag til dag på når hun ha våkentidene sine. enkelte dager er det 1 time om gangen og noen dager både 3-4 timer om gangen med mat om en annen i den tiden, ja alt etter som hun er sulten og evt økedager. da blir som regel til at hun legger seg for natten 23-00 tiden og så sover hun til 06. enkelte dager så har hun sovet fra 02-03 tiden til 09 på morgenen. er jenta mi urolig på kvelden så samsover hun med meg. da sovner hun veldig fort og vi koser oss begge to til morgenen eller om hun våkner til mat eller bleieskift selvfølgelig.....
ifie Skrevet 24. september 2009 #6 Skrevet 24. september 2009 Vår miniskatt syns også det er stas å være våken om natten... Helsesøster sa at vi ikke måtte gi han oppmerksomhet når det var sovetid, for da vil han fortsette og holde seg våken på den tiden. Han får lov å ligge på brystet/magen min til han så godt som sover, da legger jeg han i sengen. Om han absolutt ikke vil ligge i sengen, får han ligge ved siden av meg i sengen vår Lillebror blir fire uker på søndag.
frk-fryd Skrevet 24. september 2009 #7 Skrevet 24. september 2009 Jo døgnet var snudd første uken. Sov hele dagen utenom ammingene, og oppe kjempeofte på natta. Men vi vekket henne på dagtid hver 2.-3. time for amming, og tydde ikke med en gang til puppen på natta når det var gått kort tid siden sist, prøvde først roe på annet vis. da gikk det over til nattesoving med pupp ca hver 3. time:) men det kan visstnok være lurt å amme masse og ofte på kvelden slik at de får tanket opp. det skal jeg gjøre neste gang, tror det kunne hjulpet oss. Ja, og så passet vi på med hvisking eller ingen prating, ha det mørkt, og bare skifte bleie ved avføring når det var natt (20-8).
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. september 2009 #8 Skrevet 24. september 2009 Som å lese om oss det der, for nesten et år siden nå=) De første 8 ukene tok jenta mi aldri natta før 04-tida, hver eneste natt, okke som. Hun var i tillegg mye våken på dagen, og det var først ved 2 mnds alder at hun begynte å sove bedre både dag og natt. Jenta mi ville ikke ha pupp så ofte om natta da, men som din lå hun lyyys våken og glana i taket og sprella fornøyd med armer og bein- til mors stooore fortvilelse hehe;) Håper det ordner seg raskere for dere, for det var 8 svært frustrerende uker ja- føltes som en hel liten evighet!!
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 24. september 2009 #9 Skrevet 24. september 2009 tassen her er 8 uker, og har hatt sin egen rutine fra første dag. sovner kl 02 ca og sover i 5 timer ca for så å få pupp(alt fra 5 min- 1 time våken) for så å sove i 2-4 timer.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 25. september 2009 #10 Skrevet 25. september 2009 gutten vår er drøye 5 uker, og startet som nyfødt med 3-4 timer mellom mating natt og dag første uka...sov da stort sett hele tiden mellom mating og stell;-) de neste 2 ukene ble det lengre økter om natta..sovnet 21, og vi hadde stort sett 1 mating fram til 6-7..noen ganger 2. så har vi hatt en drøy uke med litt rot, og øking osv, hvor det har blitt mat hver 3 time på natta igjen... men nå siste dagene har det virket som han er tilbake til lengre økter på natta;-) igår kveld sovnet han 21.30(la seg 8, og lå våken og pludret og suttet på smokken..som han mistet maaaange ganger) våknet først kl 24, men fikk smokk og sov til 1.30 for mating, deretter sov han faktisk til 7.30;-)....våknet noen ganger, men nøyde seg med smokken;-)
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 25. september 2009 #11 Skrevet 25. september 2009 Her er det veldig opp og ned. Hun er ofte ganske sutrete på kvelden og tidlig på natten, sovner ofte ikke skikkelig før kl 3. Men i natt sovna hun kl 24 ca. Vekket henne for mat kl 3.30 og så igjen kl 8. Så sov hun til kl 12! Har funnet ut at det er bedre å vekke henne, skifte bleie, gi mat og så legge henne igjen. Da sovner hun fortere enn om hun våkner av seg selv og blir grinete før hun får mat. I det siste har hun heller ikke "sagt fra" om at hun har skikkelig bæsjebleie så synes det er ok å ta henne opp innimellom og sjekke det for er som regel skikkelig stinkbombe nedi der uten at hun sier et knyst... Et tips jeg plukka opp på sidene her er å fylle en varmeflaske med varmt vann og legge i vogna/senga til babyen i det hun taes opp. Da er det varmt og godt når hun legges ned igjen og da sovner hun mye fortere Hun er forresten 15 dager gammel i dag
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 26. september 2009 #12 Skrevet 26. september 2009 Skatten min er mye våken på dagtid å sover som oftest hele natta igjennom mye grunna at hun er så trøtt til kvelden kommer. Hender av å til at hu våkne til på natta men dette er mye pga skifting av bleie eventuelt eller trygghet i form av nærhet.. Hun er nå 10 uker gammel lille gull... Så her er det heller den andre veien at lille gull sover svææært lita på dagene....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå