Gå til innhold

Trenger hjelp fra dere pergodamer.....SNAREST :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg var til gyn for noen mnd siden og det ble da påvist pco.

Skjelden el. Har gådd på metformin i nå ca tre uker og fikk beskjed om at jeg skulle begynne på pergo på tredje blødningsdag. I dag skulle jeg hatt mensen men har vel testet negativt, tror jeg da. Kom en svaaak rød strek på qr etter tiden, men de testetne stoler jeg egentlig ikke på. Tok også en cbc den var negativ. Om jeg ikke fikk mensen skulle jeg tenke som så at i dag er min tredje blødningsdag uansett og begynne med pergo.

Så til saken...hva om el kanskje er forsinket, jeg begynner på pergo så viser det seg i ettertid at jeg var gravid...Står jo i vedlegget at man ikke skal gå på pergo om man er gravid.

Er det noen av dere som har brukt pergo for så vist seg at dere faktisk var gravide før pergoen??? Litt dårlig forklart men håper dere skjønner ;)

Takker massse for svar, trenger virkelig hjelp, skal begynne på pergo i dag egentlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men, jeg skjønner ikke - blør du eller blør du ikke ?

Tredje blødningsdag vil jo si tredje dag med mensen, og har du mensen så er du jo ikke gravid.

Hvis du er usikker på om du allerede har blitt gravid på egen hånd, så bør du vel vente til eventuelt neste syklus (hvis det nå viser seg at du ikke er gravid) med pergo.

Skrevet

De dosene vi blir gitt med pergo, er så små, at det skader ikke foster om du mot all formodning skulle være gravid :) Dere deler ikke blod enda i såfall! jeg tror jeg hadde begynt på pergo idag, jeg også har fått en skyggestek på QR test etter tiden, men begynte på pergo fordet :)

Skrevet

Neida har ikke begynt å blø. Jo vet det men det var det gyn sa til meg, sikkert pga metformin og pergo også var veldig bra sammen. Fikk mensen i februar så kom den ikke tilbake før august, sikkert noe med det også å gjøre.

Testet på vanlig cb netopp med morgenurin...svaaaak skygge etter ca ti min, ca etter 30 min er den ganske så sterk ...INGEN problem å se den eneste er at den er litt tynnere da emn......åååååååhhhhhh håper jeg er graviiiiid :) Ny test imorgen ja hehe:)

Takker for svar :)

Skrevet

Så spennende da! Tvi tvi! Jeg har ikke pco, men skal begynne på pergo neste pp av andre grunner. Legen min påpekte at en skal regne fra skikkelig blødningsdag, ikke spotting. Krysser fingre for at du allerede er gravid xxx

Skrevet

Negativ cb i går. Positiv etter ca en time idag,soleklar positiv!!1

Men seff etter tiden da . Ntnåååå

Ny test i morgen

Skrevet

Så spennende!

Det er som de andre sier her, at man ikke skal begynne på pergo før man er på dag 3 i syklusen. Og det ser jo ikke ut som mensen har tenkt og komme til deg, så da spiller det jo ingen rolle=) Du har sikkert klart det på egenhånd!

*krysser fingrene mine for deg*

klemklem

Skrevet

Joda man kan begynne på pergo selv om ikke tr dukker opp, gyn sa det hvertfall til meg, står i pakkningsvedlegget også :)

Har gådd på metformin noen uker nå, gyn sa det kunn hjelpe å få el...vi får se om testen blir sterkere;)

Klemmer tilbake :)

Skrevet

hmm ok.. ja men det er jo bra da...

Men jeg ville ventet om jeg var deg!

Du er jo kanskje gravid... hihi..

Skrevet

Jo men så tenker jeg som så at jeg har prøvd i ett år nå...å har fått mange nesten positive tester men ikke vert gravid.

Will see;)

Skrevet

Men...testen er ikke gyldig etter en halvtime og etter en time..

Du må lese av innen 5 min, tror jeg det står på bruksanvisningen.

Veldig mange tester blir alltid "positive" etter 5 min pga ekstra farge i testen som flyter utover.

Har du testet idag da ?

Håper du er gravid da - lykke til !!

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...