smiley81 Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 Tulla mi er 7 uker gammel. Har overproduksjon så hun tømmer kun ett bryst per amming, dette har hun gjort hele tiden, noe som må bety at hun øker mengden melk i hvert bryst i stedet for å trenge begge per amming. Jeg må tømme brystene siden jeg allerede har hatt en brystbetennelse og får lett tette melkeganger. Lar det brystet som ikke tømmes lekke når jeg ammer det andre, og gir henne dette brystet når jeg ammer henne neste gang. Dette går helt fint selv om melken da står opptil 7 timer før det tømmes. De siste dagen har hun om natten kun trengt mat etter 7 timer siden siste amming, men har ikke fått tette melkeganger av dette heller. Siden hun ammer så sjeldent på natt vil vel produksjonen gå ned? Og kan det gå ennå lenger før hun vil trenge begge bryst under en amming? Er det noen som kun har ammet ett bryst per amming i mange måneder?
Divinity Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 jeg ammer bare på et bryst pr amming.. og det gjorde jeg med eldstejenten også. Ammet henne i 10mnd.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2009 #3 Skrevet 26. september 2009 ammet ett bryst av gangen fram til ungen var 8 mnd. Etter det fikk hun begge til hvert måltid. Opplevde aldri brystbetennelse eller verk.
Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 26. september 2009 #4 Skrevet 26. september 2009 Hei! Jeg har også overproduksjon, og har alltid ammet kun ett bryst pr. måltid. Det går fint, brystene blir "vant" til det etterhvert. Du vil nok plages med litt spreng, men jeg gjorde ikke annet enn å håndmelke litt og massere med en varm klut på brystene. Jeg pumpet ei stund, men da økte produksjonen og tulla fikk i vranghalsen hundre ganger hver ammestund. Har ikke hatt brystbetennelse (bank i bordet!), tross enorme melkemengder. Under amming har jeg bare latt spruten renne i ammeinnlegget, men på den siden jeg har ammet, har jeg faktisk oftest samlet melka i en kopp - hun greier ikke å ta det selv, annet enn når hun er kjempesulten om natta. Produksjonen min gikk ned, men etter lang tid. Jeg vil si at ting først nå (hun er 3mnd+1 uke) føles litt bedre og jeg har mot normal melkemengde, men fremdeles for mye og hun tømmer aldri brystene helt. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå