Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 Jeg har begynt å lure litt på om det er forskjeller på hvor MYE man klippes når dette skjer under fødsel. Selv opplevde jeg klippet som helt ubarmhjertig vondt. Fikke ikke bedøvelse og hadde heller ikke rier da de skjedde. Hadde også store smerter i underlivet i flere uker etter fødselen. Jeg ble sydd mye. Vet ikke eksakt. De sa bere at det var snakk om mange sting i flere lag. Holdt på en god stund. Leser at andre bare har fått satt to små sting etter klipping. Noen som vet noe om dette. Er så fryktelig redd for å oppleve dette igjen ved neste fødsel.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Off det hørtes ikke godt ut. Jeg ble selv klipt, men jeg spurte aldri om hvor mye se klipte/sydde.Tror ikke det var mer enn 2-3cm. Og hadde det heller ikke så behagelig de første ukene. Nevn dette når du kommer inn på føden nesten gang!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #3 Skrevet 24. september 2009 Ble også klippet, men vet ikke helt hvor mye. Hun sydde endel så det var nok litt. Var veldig redd for revning og klipping på forhånd og ble ganske fortvilet da hun sa hun skulle gjøre det. Men kjente ingen smerte, bare selve trykket om du skjønner. Hadde bare vondt et par dager etterpå, bare sårt da. Litt ømt en uke eller to etterpå.
Trillet Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 jeg opplevde det samme som deg da jeg ble klippet, bare at jeg hadde fått en bedøvelsessprøyte før de klippet. Jordmor klippet, men da ble legen irritert og tok saksa fra henne og klilppet i vei (Ting var kaotisk og ungen måtte ut fort fordi hjertelyden ble svak) Jeg hadde også smerter i ukesvis. Fikk heller aldri noe svar på hvor mange sting, bare at det også var maaange! Jordmor som jeg har gått til nå sier at det er LANGT fra sikkert at jeg kommer til å revne mye, eller måtte klippes denne gangen også. Hun sier at hun har opplevd mange som ble klippet første gang, men som ikke en gang har revnet neste gang. En venninne av meg var livredd for å revne fordi hun hadde operert underlivet sitt og fikset på noen stygge arr etter tidligere fødsler. Hun hadde den samme jordmora som jeg går til nå under fødsel. Og hun hadde vært veldig flink til å få henne til å holde igjen under pressene, og revnet faktisk ikke noe.... Ellers så vet jeg ikke så mye om dette med å holde igjen eller noe. men kanskje det kommer litt an på hvor "streng" jordmor er, og om hun lar deg presse i vei? Jeg aner ikke jeg. Har selv ikke opplevd skikkelige pressrier, og vet ikke hvordan dette fungerer.. Bare noen tanker..
Bunnies by night Skrevet 24. september 2009 #5 Skrevet 24. september 2009 uff...det hørtes ikke ut som en god opplevelse! Jeg ble klippet for å unngå å revne(hodet til gutten vår var stoooort, og fødselen gikk forholdsvis raskt, og selv om jeg holdt igjen under pressriene, så mente jordmor at det var best å klippe. Klippet under pressri, kjente ingenting, fikk ikke bedøvelsesprøyte. Jordmoren skrøt av at hun var veldig flink til å sy - og det tror jeg på. Aner ikke hvor mange sting hun sydde, men klippet var vel på rundt tre cm tenker jeg. Hadde ikke vondt i det hele tatt i stingene etter fødselen. Satt i skredderstilling oppi sengen bare noen timer etter fødsel. Har ikke hørt om noen som har opplevd det samme som deg... Håper du forteller hva som har skjedd med deg tidligere, slik at de kan ta hensyn til dette når du føder!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #6 Skrevet 24. september 2009 Hvordan ser dere ut i underlivet nå i ettertid dere som ble klippet? Og har dere hatt problemer med smerter ved samleie?
Bunnies by night Skrevet 24. september 2009 #7 Skrevet 24. september 2009 Kan ikke se at jeg har blitt klippet, så det har grodd veldig fint. Var vel hardt i området rundt klippet i ca et halvt år etter fødsel tenker jeg - husker ikke helt. Men så ble det helt som normalt igjen. Ellers ser det jo ikke helt ut som det gjorde før fødsel da - hahahahaha - men det har ingenting med klippet å gjøre;)
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #8 Skrevet 24. september 2009 Har et arr som syns litt, men har ikke problemer med det nå. Som andre sier var det litt "uelastisk" i ca et halvt år, og strammet en del under sex.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå