Gå til innhold

"OPPSKRIFTEN" på gutt/jente ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg endelig fått "oppskriften" vi må følge om vi vil ha et bestemt kjønn på baby :D

Skulle hilse fra akupunktøren min og si at dette er en veldig gammel indisk måte å regne ut og selv bestemme kjønnet på barnet man vil ha.

Litt overfadisk med tanke på at vi blir glad uansett hva vi får, men for de som evt har to jenter fra før og nå kunne tenke seg en gutt så er jo dette noe en kan prøve. Ifølge akupunktøren virker dette!

Så her kommer det:

Dager som er gunstig for å få gutt.

Da skal man ha sex dag 6-8-10-12-14 og 16 (etter første dag i siste menstruasjon)

Både jeg og akupunktøren reagerte på at dag6 og 8 var der med tanke på eggløsning, så han mente at de andre dagene var mest sikker.

Dager som er gunstig for jente.

Da skal man ha sex dag 5-7-9 og 15 (etter første dag med TR)

Dag 11 og 13 er forbudte dager ifølge dette. Da er egget enten ikke klart eller man har dårligere energier og kan evt få et sykt barn.

Andre forbudte dager (og da må man følge med i avisen regner jeg med)

Når det er fullmåne!

4 dagen etter fullmåne!

8 dag etter fullmåne!

Svart måne (når månen er skravert bakpå avisen)

Han er nå veldig spent på hva vi nå vil få når jeg blir gravid.

Vi kommer til å prøve gutteoppskriften, for vi har to jenter og en gutt. Så hadde vært fint med begge deler ;) Selvsagt like glad om det dukker opp en jente til bare for å ha det sagt :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle stå nederst at det hadde vært fint med to av hver (gutter og jenter) ;) Litt travel her hehe

Skrevet

hehe, artig innlegg! ;)

Men et spørsmål; regnes første dag med mens som dag 1?

Er jo det som er vanlig, men tenkte bare å dobbelsjekke.. :)

Skrevet

Sånn som jeg forstod det så blir det slik at om du får mensen 1. okt så blir dag 6 den 7 oktober. Jeg er ganske sikker på at det er slik det er. Han stod og forklarte og tegnet opp til meg på et ark hehe :)

Han er like spent som oss, og det er jo litt vittig ;)

Ja jeg nevnte her inne at jeg hadde vært hos akupunktør og skulle få denne "oppskriften" og da var det flere her inne som var interessert i å få den :) Er jo litt morsomt

Skrevet

*skeptisk* men morsomt... kanskje jeg skal prøve..??..

Da må jeg trekke lodd på hvilket kjønn jeg skal satse på.. hehe..

Skrevet

Hmmm... dersom du får mensen 1.okt, da er jo dag 6 den 6.oktober..

Bare en dag feil, men da blir d jo stikk motsatt kjønn av hva man skulle prøve på da.. ??.. ;))

Skrevet

Om jeg forstår han riktig så vil det si at han snakker ordenstall?

Altså at det vi kaller dag 7 er den 6.dagen i syklusen?

Men et spørsmål til da;

Regnes dette ut i fra en normal syklus på 28 dager?

Jeg har nemlig fått en syklus på ca 31 idager, hva gjør jeg da?

Noe skal man altså lure på?? ;)

Skrevet

Eeeeeeh... Selv om jeg har veldig tro på akupunktur, må jeg si at jeg har mer tro på gutt/jentemetoden som går ut på at sædceller med xx lever lenger enn de med xy, som til gjengjeld svømmer kjappere. Altså at hvis du har sex samtidig med el, har du størst sjanse for gutt, men hvis du har det noen dager på forhånd har du størst sjanse for jente. Men den metoden er kanskje litt kjedelig og klinisk lissom...

Kjenner imidlertid noen som fikk jente etter strengt å holde seg til metoden jeg nevnte;) De hadde tre gutter fra før.

Skrevet

Jeg har to jenter og en gutt. Med jentene hadde vi iallefall jevnt med sex hele tiden (var før den desperate tiden dette, drev ikke med telling eller noe... hehe)

Da jeg ble gravid med gutten, kom mannen min hjem fra Nordsjøen en mandag, og jeg hadde eggl.vondt lørdagen før, så d er nok noe i den teorien ja. :))

Skrevet

Jeg synes bare dette var en morsom metode å prøve om noen vil ;)

Og for de som har lengre sykluser enn 28 dager sa han bare at de går etter måneden og deres tidsregning er på 28 dager. Min syklus er også lengre innimellom så jeg skal ikke si at jeg stoler helt på dette, men som sagt litt morsomt ;)

Skrevet

Vi får ta et gjenhør om 9-12 mnd tid og si hva vi satsa på og hva vi fikk.. ;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...