BaMbi <3Storegull+Lillegull<3 Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 Har lenge tenkt på å kjøpe besafe izi combi, men syns det tar så stor plass i bilen. Ser at det er komt ut som best i test i mange testar, men har dere noken andre bakovervendte bilseter å anbefale? Eg er ganske så lost på området..:-)
Maya_1 Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Jeg har ikke noe annet å anbefale da jeg nettopp har kjøpt dette selv og elsker det, men det kan jo være en fordel om det tar stor plass for da har ungene god plass i det. (Eneste jeg kan tenke meg andre seter kan ta mindre plass er å gi dårligere benplass til barna..) Det var ikke det du spurte om da, ville bare si det er et godt sete så du bør ikke avslå det helt
Mamma til BA08 og K10 Skrevet 24. september 2009 #3 Skrevet 24. september 2009 Britax multi-tech anbefalte de oss siden izi combien tok for stor plass i bilen. Kjempefornøyd
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 Vi har også nettopp kjøpt Besafe izi combi. Måtte prøve det i bilen før vi kjøpte det og det går så akkurat Den som sitter i passasjersetet foran får det veldig trangt, men kun det beste er bra for lillesnupp
BaMbi <3Storegull+Lillegull<3 Skrevet 24. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2009 Da blir det strake vegen til butikken for å prøve det i bilen. :-) Er litt redd for at det kan bli for trangt, for det var ikkje mykje klaring med izi sleep som vi har no. Syns det virker superbra, å håper det passer! :-)
FruTB Skrevet 24. september 2009 #6 Skrevet 24. september 2009 Jeg holdt på å kjøpe samme setet, men snudde da jeg skjønte hvor stort det var. Dessuten er det greit å kjøpe et sete som går til 25 kg - så slipper man kjøpe nytt når babyen runder 18 kg. Dessuten er Besafe izi combi veldig veldig rett i ryggen, noe som kan gi ubehag ved soving ... Jeg tror vi skal gå for Britax secura - den går til 25 kg, og har 4 forskjellige posisjoner
Lemonia Skrevet 24. september 2009 #7 Skrevet 24. september 2009 Anbefaler Britax Multitech på det varmeste.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 24. september 2009 #8 Skrevet 24. september 2009 Men Besafe izi combi kan jo reguleres/vippes bakover slik at barnet slipper å sitte rett opp og ned, men så klart tar jo det enda mer plass da
Trollemor75 Skrevet 25. september 2009 #9 Skrevet 25. september 2009 Sliter også med bilsete nummer 2... Vi har svært liten bil (Nissan Micra, 2 dør), og ingen mulighet til å skifte bil før minst 1/2 år. Imidlertid vokser trollet fort som bare det, det er bare 3 cm igjen mellom toppen av hodet hans og kanten på Maxi Cosien. Jeg har sjekket og målt, og finner ingenting som passer i bilen vår. I beste fall får jeg setet inn hvis vi går med på å aldri ha passasjer i forsetet (og det er ikke plass til passasjer bak føreren, dvs. at vi ikke kan være 2 foreldre og 1 baby i bilen samtidig), men hvordan i all verden får jeg ungen inn i setet når det bare er 2 dører? Gjennom takluken??? Gode råd mottas med takk, for jeg sitter og lurer på om vi ikke skal droppe bilsetet og heller ta buss en stund fremover. Ikke kjekt om vinteren, gitt.
Mamma til BA08 og K10 Skrevet 25. september 2009 #10 Skrevet 25. september 2009 Vi hadde izi sleep med litt klaring, men fikk ikke plass til izi combi. så absolutt en fordel å prøve før man kjøper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå