Gå til innhold

Kveldstillegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For all del, jenta mi sover greit nok om natten. Stort sett 3timers økter på det jevne fra 19-09. Men likevel slitsomt, for har en liten på 2 som er oppe klokka 6 og jeg kommer meg sjelden i seng før 22-23 (da våkner hun for første amming) så det blir ikke MYE søvn på meg nei. Men har hørt flere som har snakket om at deres små begynte å sove mye lengre økter når de begynte med en flaske MME på kvelden siden det er mer tungt fordøyelig enn MM. Noen erfaringer? Skal uansett snart begynne med flaske på kvelden et par ganger i uka for at jeg skal trene etc, men kanskje jeg ikke skal pumpe meg men gi MME? Men hva gjør man med den naturlige produksjonen da, bør jeg pumpe meg i tillegg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vil begynne å gi en flaske MME fast hver kveld, ville jeg begynt gradvis, slik at du først ammer f.eks bare ett bryst, og så gir en halv porsjon MME, og pumper det andre brystet. Trappe gradvis ned produksjonen om kvelden på den måten.

Tror kanskje ikke jeg ville gjort det slik selv, for det er ingen garanti at MME vil hjelpe så mye, hos oss ble vesla bare mer vond i magen av det. Men det er jo kanskje verd et forsøk?

Skrevet

Det er en stort sett en myte at babyer sover lenger når de får mme på kvelden. Noen barn sover hele natten gjennom bare på mm, andre skal ha mat på natten til de blir ganske store, selv om de bare får mme. Du kan selvfølgelig prøve, det er mulig det virker, og ellers kan det jo være godt med litt avlastning i blant!

Hvis du gir mme er det nok lurt å pumpe en gang i løpet av kvelden, spesielt dersom det viser seg at hun faktisk sover lenger enn hun pleier!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...