Gå til innhold

hjeelp... tfk x, joggster tvist eller bugaboo???

Anbefalte innlegg

trodde vi hadde funnet den perfekte vogna i tfk x med den nye bagen, men lite hjelper det når guttungen vokser fra den før vi i det hele tatt kan håpe på at vi får den!!

vi låner nå joggster tvist fra barnas hus siden vi måtte levere inn vår tfk x (manglet noen skruer...). men etter å ha hørt at mange klager på x, så ble vi plutselig sånn i tvil om vi i det hele tatt vil ha den når/om de får den tilbake..!

så da er vi tilbake ved tegnebordet... jeg er fornøyd med å trille joggster tvist nå med hardbag, men er usikker på det der med forovervendt sportsdel så tidlig. så nå vurderer vi også bugaboo, men er litt usikker på trillekomfort samt størrelsen på sportsdelen...

hjelp!! noen med erfaringer/meninger? knøttet er for øvrig 3 mnd og vi bor på vestlandet og har "aldri" snø :)

Fortsetter under...

Jeg ville ha beholdt twisten.. Bagen er stor, vi brukte den til 7 mnd med stor baby og vinterpose. Går helt fint=) Dere har det jo litt varmere og, så trenger jo ikke så stor pose om vinteren..

Den nye sportdelen til tfk kan dere jo bruke til bebisen er ca 18 mnd, det er jo iallefall det tfk opplyser. Og om den kommer i jan-feb så går jo det fint da :D

Jeg synes bugaboo er en suuuuper vogn:) Hadde den til sønnen min og skal ha den til babyen som kommer:) Men ja, sportsdelen er ikke kjempestor og må nok regne med å bytte den ut når barnet er rundt 2 år..

Hei!

KJenner ikke tfk men har en bugaboo bee (om det er bee du mener). Vi er veldig fornøyd med den til sitt bruk. Den er kjempegrei ut og inn av bil (så liten av vi ikke trenger slå den sammen), den er super i butikker etc fordi den er liten og lett å håndtere. Dog kan den kun trilles på asfalt eller bedre underlag, grus, dumper, snø etc er den helt ubrukelig på, forhjulene "kneler" i dumper, så man må ha en vogn til terreng om du liker å gå turer på vinter eller noe annet sted enn i byer. Vi har hatt den med oss på reise - funker supert fordi den kan legges helt ned og dermed er fin å sove i. Men - vi måtte få helt nytt understell fordi den knakk sammen etter å ha blitt benyttet på brostein, begge håndtakfestene røk og den "slå sammen mekanisken" røk. Fikk selvfølgelig nytt, men styr å drive å bytte. Nå er plastdingsene som knepper setet opp og ned nesten knukket og vi må bytte setet... vognen er under ett år gammel og brukt veldig lite. Er i det hele tatt en veldig praktisk byvogn, men tåler etter min erfaring ingenting. Så - supert til by og shopping, ubrukelig til alt annet :_)

Jeg ville ikke valgt Bugaboo, kjøpte denne til første barnet vårt for 4 år siden. Har brukt den veldig mye, men har alltid hatt behov for en vogn ved siden av (som i vårt tilfelle er en MB/OTH). Det er jo en fantastisk størrelse på baggen, men sportsdelen er veldig liten, spesielt for mine lange barn. Syns forhjulene ikke er spesielt gode, og funker ikke så godt å snu vognen, slik at bakhjulene kommer foran. Man kan jo alltids sette på vinterhjulene, man da blir det jo til en vanlig 4 hjuling uten svingbare hjul, noe som ikke jeg er så glad i. Tror jeg heller ville gått for en Joggster Tvist.

Men som sagt, har brukt Bugaboo`n veldig mye gjennom 4 år - men hadde nok ikke kjøpt den idag (venter nr 3...)!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...