Gå til innhold

liv/spark i hele magen????

lilleta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er plutselig blitt litt bekymret... Syns det er relativt mye liv i magen, men sparkene er konsentrert fra rundt navelen og ut på den ene siden. Tror dere det bare er liv i den ene? Jeg er 23 uker på vei, og skal på ul kontroll om en uke.

Blir veldig glad for svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 18+5 og kjente før UL bare bevegelse (akkurat som en «trommel») langt ned under navlen. Men på UL var det masse bevegelser på begge to - den ene ligger nederst, langt ned, og den andre høyt oppe. Så ikke bekymre deg, du ville nok merket det på en eller annen måte om noe er galt.

Skrevet

Jeg ville vel sikkert det. Blir vel bare litt småparanoid noen ganger:)

Tusen takk for svar værtfall!!!

Skrevet

Hei;). Jeg er nå 29+6, og tenkte lenge det samme som deg. Kjente bare spark på den ene siden. Men så viste UL at de ligger sånn at de sparker i samme retning; og søsteren har en tendens til å sparke broren sin;) Så da var det ikke rart det var mye action på bare den siden.Sikkert sånn det er hos deg også;)

Lykke til!

Skrevet

Kjenner også mest spark på den ene siden, blir veldig spennende på UL på onsdag :-) Har ei jordmor som ikke ville tro på at det var tvillinger selv om legen har vært å sett to ganger på UL og hun selv fant to hjertelyder, mente at jeg IKKE måtte være overrasket om de bare fant en på ord. UL og at jeg godt kunne ha mistet den andre for det var veeeldig normalt osv. I begynnelsen etterpå bare fnøys jeg av henne men nå kjenner at hun har krøpet litt under huden på meg og i går kveld kom jeg plutselig til å tenke på om tenk hvis hun har rett selv om ingenting skulle tilsi det? Hadde vært grusomt å komme på UL å ha mistet den ene! Kjenner onsdag ikke kan komme fort nok!

Skrevet

hei Villemo

fikk selv samme beskjed på tidlig UL.. er selv i uke 11 +1 "bare".. men føler for å støtte deg litt her.. synes de kan virke veldig negative ang det at den ene kan bli borte.. selv nekter jeg å ta til meg dems negative energi, for meg er det to der inne til det motsatte kan bevises! klart, kan være tyngre å vite det i uke 18 da, om det skulle gått slik.. men er bedre å nyte tiden som tvilling mamma..

prøv å legge den negative holdningen dems til sides og bare nyt :-)

her har jeg lest for dem hver kveld siden uke 8 (da jeg fikk vite det var to), og prater mye til dem i løpet av dagen :-)

Skrevet

Koselig svar :-)

Godt at noen er på min "side". Prøver å nyte i fulle drag men detter litt tilbake i negativiteten av og til... Skal bli så godt å få det bekreftet på ord. UL! Har nettopp fått ny lege også pga. utskiftinger i kommunen så han som tok UL er sluttet, så er liksom bare meg og sambo igjen med UL-bildene våre... :-) Men prøver å være realistisk da: tok siste UL i uke 10/11 og alt så fint ut så hadde noe skjedd etter det så ville jeg merket det på ett eller annet vis er jeg helt sikker på.. Enig?

Masse lykke til til oss alle!!!!

Skrevet

Tusen takk for svar jenter! Er betrygget nå:) Er rart dette at alle har lyst til å fortelle oss med to i magen at det er VELDIG vanlig at den ene forsvinner. Det må da være med på å gjøre oss litt småparanoide etter å ha hørt det mange nok ganger... Er veldig godt å kunne lufte litt her inne værtfall:)

Villemo: Jeg tror jeg ville droppet den jordmoren du går til... Greit at helsepersonell vil vi skal være klar over faren, men ÆRLIG talt, det får være grenser!

Kos dere masse i helgen med bebisene i magen!

klem klem

Skrevet

Ja kjenner jeg blir veldig paranoid. Kommer ikke til å slappe av før etter UL, de sparker ikke så mye heller nå (har gått veldig i perioder, kjenner litt men ikke så mye som for kanskje en uke siden) så blir paranoid av det også selv om det var slik for en stund siden og. AAh *stressestresse* Men er bare 17 uker på vei da, glemmer det til tider, så er faktisk tidlig å kjenne MASSE spark, tror det er litt slik med oss som har gått gravide før, du husker liksom bare sparkene på slutten fra sist og blir engstelig når det ikke føles slik nå, noe som det selvfølgelig ikke kan gjøre da bebissene ikke er på langt nær så store enda. :-P

Ang. jordmoren så er det selvfølgelig den eneste vi har her i kommunen så får bare håpe at hun blir litt greiere når jeg har fått bekreftet tvillingene inni magen på sykehuset..

AAH da har jeg fått pøst ut litt angst i dag også, skal love at jeg blir artigere å høre fra bare jeg kommer meg velberget til onsdags kveld :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...