Gå til innhold

Noen med gode råd??

Not me, not now, maybe later..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jenta mi på 4 år ble storesøster for 6 uker siden har hun begynt å tisse på seg om natta. Hun sluttet med bleie om natta da hun var 3 år og har sjelden hatt uhell siden, men nå etter at det kom en ny baby i huset tisser hun på seg nesten hver natt. Jeg regner med at det er en slags reaksjon på det at hun har fått ei lita søster. Vi kjefter ikke på henne på noen måte når hun har tisset seg ut, og har prøvd med belønningssystem (klistremerker) de nettene hun ikke har tisset seg ut, men det hjelper lite. Er det noen som vet hva en bør gjøre for at hun igjen skal slutte å tisse på seg? Det er utrolig slitsomt å måtte stå opp og skifte på unge og seng hver eneste natt og å begynne med bleie igjen har hun ikke lyst til..Så hva gjør vi??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare ett barn, men jeg vet at andre venninner som har 2 barn har begynt å ta på det største barnet bleie igjen. Det er vanligvis ikke så populært, men det funker visstnok. Så tenker jeg at det selvfølgelig er veldig viktig å gi storesøster masse kos og kjærlighet og la ho vite at ho er like viktig som lillesøster... Men det gjør dere sikkert allerede! :) Vanskelig det der med nye søsken! Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...