Gå til innhold

Mine erfaringer fra Emmaljunga Nitro City

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er flere som har etterlyst erfaringer med denne vognen, noe jeg selv også gjorde før vi kjøpte den, men virker som ikke så mange har den enda så jeg ble bedt om å skrive noen ord når jeg hadde prøvd den ut litt. Her kommer noen ord ;-)

Nå er babyen min bare 6 uker, så det sier seg selv at min erfring ikke er så veldig stor, og har da også kun erfaring med å ha Citybagen på, men har likevel klart å danne meg et inntrykk av fordeler og ulemper ved vognen.

Positivt:

*Fantastisk å trille på asfalt og i butikker. Den snor seg om alt av butikkhyller på en mye bedre enn noen andre vogner jeg har prøvd, inkludert 3 hjulinger med svingbart hjul.

*Den er overraskende god å trille på hardpakket grus/sand, en 4 hjuling med lufthjul er nok bedre, men Nitroen er slett ikke ubehagelig å bruke til dette heller.

*Den er utrolig lun og skjermer god for vind og sol pga kalesjen.

*Den er veldig lett å få opp og ned av fortauskanter ol, her har jeg slitt litt med 3 hjuling med svingbart hjul, men det går veldig greit med denne vognen.

*Den føles akkurat like stødig som en vanlig 4 hjuling.

*Den er utrolig enkel å slå sammen og å løfte, veier veldig lite.

*Kurven under er ikke den største, det ser en jo, men den overrasket meg med å ha plass til mye, mye mer enn det ser ut til.

*Ma kan stille inn vognen på 3 ulike hakk slik at man får rett mykhet/hardhet i forhold til barnets vekt/alder. I starten var vognen litt stiv, slik jeg fikk beskjed om at den nok ville være som helt ny, men siste uken nå har den blitt mye mykere å trille.

*Man kan trille den litt fram og tilbake på stedet uten å måtte låse hjulene. Dette har jeg ikke kunnet gjøre med 3 hjulingen fordi hjulet vred seg så veldig da at vognen stadig skiftet retning.

*Kalesjen går så langt fram at selv om det regner veldig skrått, er babyen godt beskyttet mot regnet når regntrekket er på.

*Bagen kan faktisk snus begge veier. Utrolig greit om man går tur og det plutselig blir sol elelr begynner å blåse i feil retning. I stede for da å måtte dra vognen etter seg, kan man ganske enkelt løfte av bagen og snu den :-)

Negativt:

*Den er grusom å trille på løs grus, men det har i grunnen alle vogner jeg har prøvd vært.

*Uten å ha prøvd den på det, så vil jeg nok tro den ikke er god på slaps og løs snø, men antagelig helt brukbar på brøytede veier.

*Det er litt vanskelig å komme til kurven under, og jeg ser for meg at det vil bli enda vanskligere med sportsvognsdelen på, spesielt om ryggen er nede.

*Om bakken er veldig ugjevn kan den "hoppe" litt fordi ett av de svingbare hjulene vil vri på seg om det kommer over bakken i et lite sekund, og må snu seg rett vei igjen når det "lander" igjen. Så om man bor på et sted med veldig humpete landeveier, er kanskje ikke Nitroen den aller beste turvognen.

*Regntrekket som følger med er i største/løseste laget for Citybagen, så det sitter dårlig når det blåser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint å lese noen sin erfaring :-)

Skrevet

kjempe gøy å lese!

vi har bestillt denne, og jeg har savnet erfaringer på denne ja!

gleder meg til å få den i hus :=)

Skrevet

Hei, tusen takk for så detaljert info. Lurer på hvor mye det koster og hvor har du kjøpt vogna? I sverige?

Skrevet

vi har bestillt vognen fra kattis babyshop i strømstad!

7690,- sek = 6400,- nok ca.

da får vi med city bag, sportsvogndel, stelleveske (den nye typen) regntrekk og fottrekk!

skal hente den til helgen! gleder meg!!! :0)

Skrevet

Vi har kjøpt den i Norge siden vi bor på vestlandet og det ble litt langt å kjøre over grensen og de ikke ville sende vognen (sendte mail og spurte). Mener vi havnet på ca 8000 kr for vognen, Citybag, fotpose til sportsvognsdelen, en parasoll og stelleveske.

Skrevet

Kjempebra vognanmeldelse :) Flott om du hadde kunnet legge inn denne på barnevognguiden.no, slik at enda flere på vognjakt kan få lese erfaringen din :)

Skrevet

Flott skrevet Alva! Jeg har også denne vognen og er super fornøyd! Nå har jeg brukt den i 3 mnd med sportsvogn delen på, og da er handlekurven nesten umulig å komme til! Så de antakelsene har du helt rett i ;)

En ting til som jeg syntes er litt negativt er at den er litt ustabil hvis du har eldre søsken som vil titte ned i vogna. Jeg har en som er 2,5 år og som elsker å kikke på lillebroren sin, så her må vi passe på som bare det!

Må legge til at ståbrettet som kan kjøpes til denne vogna er genialt! Utrolig lett å ta på og av!

Kan du forklare meg om denne innstillings bryteren på siden Alva? Jeg finner ikke helt ut hvordan den skal stå nå når jeg bruker sportsdelen...

Skrevet

Kan jeg få legge til at det er litt store hull i myggnettingen, men det gjelder vel alle emmaljungavogner med integrert myggnett. De minste myggene finner lett veien gjennom så jeg måtte kjøpe nytt myggnett som var mer finmasket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...