Gjest Skrevet 24. september 2009 #1 Skrevet 24. september 2009 hei alle der ute... Jeg har nylig fått påvist cøliaki og melkeallergi som kom sammen med cøliakien. I tillegg så er jeg gravid; kvalme, oppkast og x-antall matinntak eller matlaging som jeg ikke klare før jeg kaster opp. hva gjør jeg nå? jeg er sliten hele tiden..orker ikke lenger gå turer, orker ikke spise orker ikke lage mat til mine andre to barn eller mann.. jeg er blitt sykemeldt fra min-åtte-timers-uke-jobb -for å komme meg gjennom dette her..blir etterhvert sendt til erneringsfysiolog.. huff..det er slitsomt når en er så frisk i hodet..å ikke orke noe.. håper det er flere der ute som kanskje har det som meg,- slik at det kanskje er noen tips å hente.. takker for evnt innlegg...
-68mamma Skrevet 24. september 2009 #2 Skrevet 24. september 2009 Hva lurer du på ? Vi har cøliaki i familien så jeg vet litt (min eldste datter og sannsynligvis jeg) I tillegg holder jeg meg unna melk (jenta mi tåler melk da) Hvis du holder et glutenfritt kosthold så blir du vel bedre ? Husk at hele familien kan spise glutenfritt, du trenger ikke lage to middager :-)
Gjest Skrevet 24. september 2009 #3 Skrevet 24. september 2009 desto dyrere om hele familien skulle hatt det...-og jeg lurer egentlig ikke på noe ang dette... heller om det hadde vært noen tips der ute som gjorde at man kunne værre mennesklig igjen? jeg holder meg til glutenfritt, men får ikke all næring jeg trenger fordi jeg ikke klarer tanken på grønnsaker eller kjøtt...det eneste jeg får i meg der er kylling på brødet og litt salatblader. ikke klarer jeg og spise stort heller før jeg kaster opp.. var hos han mage og tarm spesialisten nå som fant ut av cøliakien min..stakkar...han visste ikke fra eller til- jeg vet det bare er noen få uker igjen til denne kvalmen gir seg og som jeg kan spise igjen og få i meg det jeg trenger..men jeg har to barn her hjemme som trenger meg..ikke en mamma som liger i sofaen og ikke orker stort..
-68mamma Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 Du har tatt biopsien ? Da får du jo støtte til mat. Men jeg har ingen tips til at du kjenner deg generelt kvalm, det er jo en naturlig del av mange svangerskap og har ingenting med matallergien din å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå