Gå til innhold

Jobbe mere? Dilemma!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå 50 % permisjon fra min jobb for å være hjemme med datteren min på 20 mnd 2 og 3 dager annenhver uke. Jeg jobber imidlertid i en annen by enn der jeg bor. Jeg bruker nå ca 45 minutter på jobb, men nå kutter de i parkering ved jobben slik at jeg må parkere lengre unna og i tillegg betale 50-60 kr per dag for parkering. Dette, sammen med at vi flytter, gjør at jeg fremover må regne minst 1 time for å komme meg på jobb.

Nå er det sånn at det er utlyst vikariat innen mitt felt i byen jeg bor. Det er jo selvfølgelig en 100 % stilling. Jeg vil få mellom 5-10 min å kjøre til jobb og mannen min og jeg kommer til å jobbe 2 minutter å gå unna hverandre. Det betyr at vi kan kjøre sammen.

Jeg trives veldig med å jobbe 50%, samtidig vil hverdagen bli lettere ved å jobbe her i byen. Sjansene mine for å få jobben er også betraktelig større dersom jeg kan jobbe mere, tenker jeg.

Ville dere vurdert å skrive at dere mulig kan jobbe mere i søknaden? Ikke nødvendigvis 100, men det ville sikkert hjulpet for hver 10 % ekstra. Vi har kun bhg plass 40 % så det hele forutsetter jo at vi klarer å få økt bhgplassen noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lyser de ut en 100%stilling så er det nok få privar bedrifter som hadde annsatt en som bare kunne jobbe 50% eller kanskje litt mer..

tror du stiller svakt uansett uten at du kan jobbe 100%.. kan jo være du er heldig og ingen andre søker.. men uansett.

Skrevet

Er i det offentlige. Vet ikke om det er annerledes der. Håper veldig på å få jobb her i hvert fall. :)

HI

Skrevet

Sjekket også med bhg og det ordner seg der. Har derfor mulighet til å jobbe 100 om jeg skulle ville det....

HI

Skrevet

Jeg tenker at det ville vært supert å få en 100% jobb nå som første ungen er 20 mnd, for hadde det vært meg ville jeg allerede planlagt unge nr.2. Og da ville det vært deilig med mer penger i neste permisjon. + da kan du heller jobbe den tiden du ville brukt på reising til og fra så det blir ikke så veldig mye mer tid borte.

Og har du først jobbet der en stund er det store sjanser for å få redusert stilling etter neste permisjon.

Men det er jo ikke sikkert dere tenker på en til.

Skrevet

Hadde nok tenkt sånn jeg også om det var en til på trappene. Men nå er det sånn at jeg sannsynligvis ikke kan få flere barn. Så det er 99 % sjanse at dette er min eneste mulighet til å kose meg hjemme med barnet mitt. Derfor har jeg egentlig ønsket å jobbe redusert i 2 år.

Skrevet

Jeg ville ha tatt vikariatet, men det er vel fordi jeg liker IKKE å reise langt til jobb, samt at jeg synes det er helt greit å jobbe 100%

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...