*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Har hatt mye utflod (hvit kremaktig) i lang tid nå (rundt uke 30).. Men idag stod jeg i en butikk for å betale en gave, og fikk følelsen av at jeg var våt mellom beina. I tillegg kjente jeg en sær lukt, en kvalmende lukt... Diskré fikk jeg kjent etter utenpå buksen, og der var det en stor fuktig flekk.. Hadde vært på do 10 minutter tidligere, så urin er jeg helt sikker på at det ikke var.. Kom meg raskt ut i bilen, og fikk kjørt hjemover.. Har hatt mye kynnere idag, og ofte menssmerter.. Vel hjemme sjekker jeg opp på do, og ser tydelig at noe har lekket, men det virket egentlig kremaktig, slik som utfloden er.. Men litt mer tyntflytende.. Annerledes nå var mengden, at det lakk gjennom truse og bukse + den sære lukten.. Kan det ha vært fostervann, eller bare en sjokk-dose med utflod? Har gått med bind resten av dagen idag, og har ikke merket noe mer.. Har derfor heller ikke ringt føden, + at jeg var på kontroll på morgenen med UL og alt så fint ut.. Så er liksom ikke noe bekymret.. Mer spent og nysgjerrig bare, hehe.. 37+0 forresten..
Nr3-2012 Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Ville absolutt ha ringt føden og bedt om en undersøkelse, hvis ikke de kan hjelpe så ring fastlegen din i morgen tidlig og få en time med en gang, kan være noe på gang og da er det greit å få det sjekket!! Lykke til! =)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 24. september 2009 #3 Skrevet 24. september 2009 Greit å ringe føden for å være på den sikre siden. Jeg har også opplevd noen dager hvor jeg trodde jeg hadde tissa på meg, så viser det seg at det bare er utflod. Ble nærmest våt igjennom buksa og måtte skifte truse. Tyktflytende, hvitt er ihvertfall en god beskrivelse på utflod. Jeg har hatt masse av dette i det siste. Og selv om jeg nettopp har vært på do, så kunne jeg ha lekket litt urin, fordi babyen har dytta litt på blæra også har jeg blitt litt slappere der nede nå som fødselen nærmer seg. Er 38 fullgåtte nå.
Snuttemor Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 Jeg har også hatt kremaktig utflod, og det har til tider kommet veldig mye slik at både truse og bukse har blitt litt fuktig. Fikk beskjed ifm en underlivsprøve jeg tok i uke 36 at jeg hadde skjedekatarr. Mye utflod som kan lukte litt ubehagelig. Det er ingen behandling i svangerskapet, men det var fint å bruke Vivag vaginalkapsler med melkesyrebakterier som du får kjøpt på apoteket. Lukt og mengde utflod ble redusert i løpet av noen dagers bruk. Det kan jo være dette du har? .....men ville absolutt tatt en sjekk med føden allikevel. Ta med et brukt bind til føden så kan de teste om det er fostervann eller ei.
Kongeørna Skrevet 24. september 2009 #5 Skrevet 24. september 2009 Veldig vanlig med økt utflod i svangerskapet! Jeg bruker truseinnlegg hver dag, har blitt helt avhengig. Synes det er deilig å kunne ta en vask og skifte innlegg i løpet av dagen også, nettopp fordi klimaet i underlivet har endret seg såpass.
emilpågang? Skrevet 24. september 2009 #6 Skrevet 24. september 2009 Hei på deg. jeg hadde lignende opplevelse sist uke. Ringte føden, etter råd fra medsøstre her inne. De ville ha meg inn til sjekk, i tilfelle det var fostervann. Lekkasjen gav seg, så de kontaterte med at de trodde det bare var slimproppen min. For etter den dagen det var verst, så trenger jeg ikke lengre å gå meg innlegg. Men, absolutt veldig normalt å ha mer utflod den siste tiden også. Ta bare å ring føden du, slik at de kan ta en sjekk. Sikkert helt ufarlig, slik det var med meg. Jeg hadde som du følelsen av at lukten var så anderledes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå