Gå til innhold

Bruker dere nesespray til baby når han eller hun er tett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt det noen ganger når ungen har vært så tett at hun ikke har fått til å amme eller sove (frodi hun ikke får til smokken)

Men nå leste jeg akkurat at et er registrert dødsfall på barn under to år ved bruk av nesespray (forstyrrer hjertet og fører til pustestans)

Har syk baby nå, som sikkert kunne hatt godt av å få åpna nesa litt, men tør ikke etter å ha lest dette.

Tør dere?

Skrevet

Jeg også leste den artikkelen. Pass på at man gjør det i samråd med lege! Har i gården funker ikke saltvannsspray for fem øre, så vi har måttet bruke nesespray de gangene hun er forkjøla. Men alltid i samråd med lege.

Skrevet

oj :o det var skummelt ja... huffda :/ jeg har brukt nesedråper på min datter fra hun var nyfødt til hun var 1 år... så fant jeg ut at de solgte saltvanns-spray ;) så etter det har jeg brukt det! men det er jo en gang i halvåret... jeg kjenner en som ble kvalt i barnehagen på grunn av tett nese/hals (full av slim) så jeg tar heller sprayen =)

Skrevet

Bruker ikke nesespray nei, det er ikke anbefalt. Men bruker saltvannsdråper! Funker flott det. Spør om råd på apoteket.

Skrevet

Synes det er rart at folk gir barna sine medisiner uten å lese bruksanvisningen. Når barn har tett nese skal det brukes morsmelk eller saltvannsspray. Morsmelk er klart best

Skrevet

Har aldri brukt nesespray hverken til ungene eller oss voksne. Når de var babyer brukte jeg morsmelk ved behov, etter det ingenting.

Skrevet

hva er det som gjør at morsmelk funker som nesespray og løser opp?

morsmelk funker visst til det meste, praktisk :)

Skrevet

Vi har bare brukt saltvann eller morsmelk og sånn sugesak til å få ut snørret med.

Skrevet

Nazamer er den absolutt beste saltvannssprayen for barn jeg noengang prøvd. Fikk den anbefalt av barnelege engang da vesla var bitteliten, og har aldrig brult noe annet etter det. Det er en helt vanlig reseptfri saltvansspray med bløtgjører. Åpner opp på null komma niks. Anbefaler den varmt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...