Gå til innhold

HJELP MEG?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er litt vanskelig å svare på, for det kommer ann på dine behov. Skal du være baggen opp mange etasjer ville jeg f. eks satset på en kombi vogn med løs og veldig lett bag. Også spørs det om du skal trille mye på ulendt terreng eller om det blir mest by trilling. Og skal den ut og inn av bilen ofte? Om det er mye snø der du bor(har hørt at vogner med 2 små hjul fremme ikke er så bra da...)

Selv har jeg hatt 4 hjuling(Brio kombi). Den var stødig og lun og man kunne ha barnet vendt mot seg, men den ble veldig tung. I midten av barnevognperioden med barn nummer 2 bytta jeg til TFK twist, som er en tre hjuling med lufthjul og svingbart fremhjul. Den veier mindre, og er mye lettere å manøvrere. Forhjulet kan låses ved trilling i f.eks ulendt terreng. Også blir den veldig liten sammenlagt. Dette er en vogn som passet perfekt for meg. Det eneste som er dumt er at man ikke kunne ha barnet vendt mot seg, men det var ikke noe problem da datteren min var 1,5 år når jeg kjøpte den. Nå har jeg kjøp baggen som hører til, og skal bruke den til barn nummer tre som kommer i januar. TFK kommer visstnok med en ny type bag som skal kunne gjøres om til ett sete man kan ha vendt mot seg, og som kan brukes til barnet er ca 18 mnd. Om dette funker bra, så ser jeg frem til å bruke den. Noen klager over at tre hjulinger er mindre stødige. Selvsagt er de ikke like stødige som en med 4 hjul, men jeg har ikke hatt noe problem med dette i det hele tatt.

Når det gjelder hva jeg ville lagt i av penger, så kommer det selvsagt ann på din økonomi, men jeg synes det er viktig med en vogn man trives med, og er fornøyd med både i forhold til deg selv og ungens komfort. Du skal tross alt trille noen mil med den

Dette ble litt langt, men dette er iallfall litt om mine erfaringer med mine hovedvogner. Andre vil sikkert anbefale noe annet, utifra hva de har erfart.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140711511-hjelp-meg/#findComment-140716598
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...