Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #27 Skrevet 24. september 2009 Det kalles å stikke hodet i sanden. Du TROR ikke ungen tar skade av det. Kan du leve med det om du finner ut at ungen vinrkelig tok skade av det? Men det vet du ikke før lenge enda. God samvittighet til deg!. Eh... Det burde vært forbudt å røyke når man har barn! Kanskje hadde jeg sluppet astmaen hvis mine foreldre ikke hadde røyket:(
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #28 Skrevet 24. september 2009 Røyker alsri når jeg triller vogn, ikke fordi jeg mener det er skadelig, men fordi det ser for jæævlig ut. Synes til og med det er pinlig å kjøpe røyk på butikken hvis ungene er med. Moren min har tatt den et skritt lenger, og mener det er trashy å røyke og gå samtidig, barnevogn eller ikke....
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #29 Skrevet 24. september 2009 Jeg røyker også mens jeg triller vogna. Jeg syns det ser forferdelig stygt ut selv, så skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gjør det..hehe.. Jeg røykte ikke da jeg var gravid, kutta ut da jeg var 7 uker på vei og holdt meg til ungen var tre mnd gammel ca. Utrolig tåpelig, og svakt å begynne igjen! Angrer veldig. Nå har jeg bestemt meg for å slutte igjen. Vil ikke at datteren min skal gå rundt og lukte den fæle lukta av foreldrene sine, og jeg vil prøve å få et så langt og så godt liv som mulig, for datteren (og eventuelle andre barn) sin skyld.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #30 Skrevet 24. september 2009 Nei det hadde aldri falt meg inn å gjøre. Jeg var bare 16 år da jeg fikk mitt første barn, røkte en del på denne tiden og noen år fremover. Men mitt eldste barn som nå er 9 år har aldri sett jeg har tatt meg en røyk og kommer heller aldri til å få se det. Såpass god rollemodell vil jeg være. Nå røyker jeg uansett ikke mer og det er herlig. Synes rett og slett det ser forferdelig ut med mødre som røyker og triller barnevogn.
pinkdelight Skrevet 24. september 2009 #31 Skrevet 24. september 2009 slutta å røyke for 7 år siden. Hadde jeg røyka idag hadde jeg definitivt benytta sjansen til en sigg eller fem på trilletur. Selvfølgelig- ute i det fri. Hadde sikkert vært ute halve dagen fordi jeg ikke kunne røyke inne. Det at røyking er stygt for øyet og det fører med seg sosial fordømmelse generelt har ingenting med at "barnet tar skade." Det gjør det selvfølgelig ikke. Det er frisk luft- det der går greit. (det betyr ikke at moralismen ikke vil råde og folk småklikker fordi de har behov for å dømme deg) Noe annet er det selvfølgelig om man velger å røyke mens man fremdeles ammer. Det er ikke så bra.. Jeg tror at endel av de værste kritikerne er folk som selv er xrøykere- ofte sånn at man velger et ytterstandpunkt/ holdning når man må ta avstand fra noe- for å identifisere seg bort. (ellers sprekker`em)
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #32 Skrevet 24. september 2009 De som røyker under svangerskapet vil alltid prøve å rettferdiggjøre dette. De skylder på stress, angst, vanskelig å slutte osv osv.. De som røyker mens de triller vogn vil alltid prøve å rettferdiggjøre det. Barnet får ikke på seg, jeg MÅ bare ha en røyk, stress, osv osv De som røyker mens de ammer, vil alltid prøve å rettferdiggjre at de gjøre det. Og slik kan en holde på.. Vi rettferdiggjør alltid det vi gjør, selv om vi innerst inne vet at det ikke er bra..( for noen kanskje laaaaaaaaaaangt laaaangt der inne..) Uansett er vi alle egoister om vi røyker. Det spiller ingen rolle om det er der eller der. Vi setter barn til verden som er avhengige av oss, og så leker vi med vårt eget liv fordi et er så godt.. Jeg er røyker selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå