Gå til innhold

Merke ny gravitditet pga bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har oppdaget ny graviditet ved at de får bekkenløsning før streken blir blå?

Jee er i min 2 pp , har en gutt på 13 mnd fra før og hadde bekkenløsning i dette svskapet. Fikk det da jeg var ca 4 mnd på vei og det varte hvertfall goft ut til han var 4-5 mnd.

Nå sitter jeg og har hatt vondt i sypysen i flere dager, kjennes ut som bekkenløsning. Herlighet hvis det er tilfelle så skriker jeg.. Det fortoner seg ganske mørkt for meg å skulle starte svskapet med bekkenløsning ja, hvertfall med en liten tass som er overalt og som må følges med..

Har noen her inne opplevd det samme og hvordan utviklet det seg utover i svangerskapet?

Fortsetter under...

Jeg kjente bekkensmertene komme tilbake i symfysen etter en dag med husvask, da var jenta mi 7 måneder.

En uke etter dette, tok jeg en test og testet positivt... 4 uker på vei.

Så ja, bekkenløsning kommer av hormonene man får når man er gravid, og de kan allerede komme en uke etter unnfangelsen!

Trodde ikke på det selv, men nå har jeg tre uker til termin, og hadde ikke gjort dette en gang til! Det har vært veldig veldig tøft! !!!

På bakgrunn av de erfaringene jeg hadde fra første svangerskap med krykker mot slutten, hadde jeg friskt i minne hva jeg burde holde meg helt unna og hva som var lurt å gjøre. Og med å ta hensyn helt fra starten av begynnte jeg ikke å slite før jeg hadde kommet halvveis.

God behandler har vært alfa omega, og det å ta hensyn. Jenta mi er nå 15 mnd, og går enda ikke, så jeg har i flere måneder vært avhengig av at far har tatt det meste av løft osv med henne. Han er nå hjemme på heltid. Og jeg gjør ingenting annet enn å ta vare på meg selv, og av og til må jeg ha hjelp til dette også.

Den siste måneden har det vært ille, og nå går jeg og hater å være gravid rett og slett. Jeg vil aldri gå gjennom dette en gang til!!!

Håper - om dere er gravide igjen - at dere ikke får det så ille som meg... Det går hardt utover både kropp og sinn... Så nå er jeg litt bekymra for hvor fort jeg kan bli bra igjen etter fødselen... Uff, det er ikke enkelt. Man ser liksom ikke de gledene man får med neste, tenker bare på smertene og hvordan hverdagen skal overleves! Nettene er et hat, man sover ikke og blir ikke uthvilt, og ja, og nei, og uff...

Dette ble svært negativt, og de smertene jeg sitter å kjenner på nå er nok hovedårsaken, men vil bare råde dere til å IKKE FÅ TO TETTE om dere slet veldig sist svangerskap!

Sliter veldig jeg også.

Jeg fikk første i 06, også er jeg gravid nå.. Men bekkenløsningsplagene er verre nå enn sist gang. Kan jo legge til at plagene gikk aldri helt over fra første gang.

Jeg fikk bekkenløsning veldig tidlig dette svangerskapet. Husker jeg ba om fysioterapaut allerede i uke 10.

Jeg hadde veldig bekkenløsning og deretter bekkenlåsning i første svangerskap. Lå hjemme i 5 mnd, og greide maks å gå til postkassen da med krykker. Nå får jeg bekkensmerter rundt hver mens. Gruer meg så inderlig til nye smerter i neste svangerskap. Men vil jo ha flere barn..

Forrige gang følte jeg meg makteløs ovenfor de konstante smertene. Denne gangen skal jeg jobbe mer målbevist. Noen som har gode erfaringer for smertelindring??

Annonse

Jeg fikk det og halsbrann før jeg jeg visste om jeg var gravid med nr 2.. nå går jeg med det samme..så da må jeg bare vente å se da..hva vil testen vise. Jeg har ingen anelse på ikm pga SA, så her må man ha tålmodighet..grrr

• 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Med nr. 2 fikk jeg bekkenløsning noen dager før jeg fikk utslag på testen. Store plager under svangerskapet, både foran og bak. Har plagdes siden. Bekkenet sklir ut av stilling, kan ikke gå på skøyter på grunn av fremre smerter etc. Sykling hjelper på bakre bekkenløsning, men er drepen foran. :( Den eneste perioden jeg har vært bra etter nr. 2 var da jeg trente pilates flere ganger i uka ett års tid. Anbefales for å styrke før og etter svangerskapet! (Men ikke for gravide)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...