Style_hunter Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Min sønn på 5mnd har plutselig gått fra å ha avføring hver dag til å ha avføring annenhver el 3. hver dag. Avføringen er mer kremete enn normalt så nå vurderer jeg å gi ham maltekstrakt. Han har mye luft i magen som kommer ut at når det har gått mer enn 1,5dag uten avføring ser jeg at han begynner å få litt ubehag. Hvor mye er normalt å gi av maltekstrakt (forhold malt vs væske)? Kan jeg gi det i vann el te? (jeg fullammer)
Lilli med småtrolla Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Vi gir jenta på 1 mnd ca 1 ts om dagen. Kan blandes ut i melk eller kokt vann. Vi blander ut 1 ts på 100 ml. Kan være greit å ikke ha for sterk malt-smak, siden noen babyer ikke liker det.
Studine mevik Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Får han grøt? Ser det står at du fullammer, men siden han er 5mnd så tenkte jeg kanskje dere hadde beygnt med noen smaksporsjoner med grøt. Da er det bare å blande en halv teskje i grøten til og begynne med også øke etterhvert hvis du trenger det. eller så går det ann å blande det i vann og gi det som drikke
Squirrel79 Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Siden du fullammer ville jeg forsøkt sviskemos i stedet for maltekstrakt. Evt sviskesaft. Det kan du gi direkte med skje. Begynn med en teskje, og øk på daglig hvis det ikke gir noen effekt. Mini her fikk sviskesaft fra han var 3 mnd (pga treg mage fordi han fikk mme), og det gjorde susen. Maltekstrakt virket ikke på mini. Du kan kjøpe glassene i butikken, eller lage hjemmelaget sviskemos/saft ved å koke opp svisker og mose med stavmikser sammen med kokevannet til ønsket konsistens.
Style_hunter Skrevet 24. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2009 Nope, han får ikke grøt enda, Jeg prøver å bare gi han morsmelk frem til 6mnd da jeg har masse melk og han er over gjennomsnittet tung og lang. Begynner å holde litt hard på natten nå med 2 amminger, men bare 1mnd igjen nå. Vurderer å lage sviskesaft selv. Hvordan lager jeg det? Svisker vs vann? Bor i Italia og her er det ikke sviskesaft hverken fra Nestlè eller noen andre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå