Nathalie'i'magen Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Skal til min første svangerskapskontroll hos fastlegen i morgen. Regner med han tar blodprøve, og håper derfor kanskje å få vite hva hcg nivået mitt ligger på. Er det bare å spørre, så kan han svare på det med en gang, eller er det sånn man må vente på? Er 10+3 nå, hva skal isåfall hcg nivået ligge på dersom alt er som det skal?
Gjest Skrevet 24. september 2009 #3 Skrevet 24. september 2009 Hcg blir ikke målt om du ikke ber om det...det er ikke noe som skjer automatisk.Det blir gjerne målt om du har hatt en blødning for å se om den fortsatt stiger og at man ikke har hatt en sa...eller om man har indikasjon på at det er noe annet galt.
-68mamma Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 Blodprøven blir sendt til et labratorium, de tester ikke for Hcg hos fastlegen. Det tar 2-3 dager å få svar. Du kan sikkert dra til labratoriet selv og ta prøven direkte der. (vet at iallefall Fürst gjør dette, da jeg mistet i MA dro jeg selv med prøvene - orket ikke vente på at fastlegen skulle sende henvisningen med budbil, ville få svar så fort som mulig) Men for å få noe relevant informasjon så må du ta to prøver, med ett par dagers mellomrom, da kan du se om det stiger i hht hva det skal hvis alt er bra. Èn enkelt prøve gir ingen indikasjon på noe som helst, da dette nivået er ganske forskjellig fra graviditet til graviditet.
Gjøkeredet③ Skrevet 24. september 2009 #5 Skrevet 24. september 2009 Min Hcg lå på 26000 når jeg var i uke 5, og 87000 da jeg var 9+3.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå