Gjest Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Hvordan er dagene deres? Og nettene? Hva er morsomt, og ikke fullt så morsomt? Hva kan de? Hva slags mat er godt? Og spiser de mye eller lite? Jenta mi er straks 10 mnd og dagene og ukene flyr avgårde i turbofart. Stort sett våkner hun i syvtiden, og tar kvelden i syvtiden, sånn ca +/- 1 time i hver retning;) Sover som oftest 2*30 minutters lurer på dagen - men regulerer selv fint om hun trenger mer. Akkurat nattavvent, og nå sover hun natten gjennom! Deilig! Hun kryper i superfart, krabber hvis hun har god tid. Men stort sett kryper hun/åler seg. Hun reiser seg og står, såvidt begynt å klatre i bokhylla (uff...) - elsker å gå mens vi holder i hendene. Beveger seg såvidt rundt langs møbler, men det skjer ikke så ofte. Hun vinker, sier hei og ja, mamma og pappa - klapser, og hopper når vi sier hopp. "Danser" hvis det står på musikk, dvs vugger frem og tilbake i takt med musikken. Ellers elsker hun biler og alt som sier brrrrm, bøker er kjempespennende - både hennes pekebøker og mamma og pappa sine i bokhylla. Ellers elsker hun å være ute, jubler da uteklærne finnes frem. Og stortrives i bæremeis og vogn, og lekeplassen med sandkasse og huske er paradis. Å være inne en hel dag nytter ikke. Det er kjedelig!! Å kle på seg og skifte bleie er pyton. Hun er også nokså utålmodig og skal helst ha oppmerksomhet hele tiden;) Leker for seg selv maks maks 20 minutter. Hun får mm morgen og kveld, grøt til frokost og middagsglass til lunsj og middag. Brødskive til kvelds. Hun elsker frukt og grønt, spesielt plomme, banan, kokt gulrot, tomat og kokt potet, Sier namnam til alt. Alt. Til og med sand og tannkrem. Og dentinox. NAM;) Hm, hun er generelt innmari glad i mat. Nevnte jeg sviskemos og drikki? Og brødskalk/skorpe? Nammm... Ellers er hun en rolig, men aktiv baby. Veldig sosial, og tillitsfull. Elsker masse folk og oppmerksomhet. Og selvfølgelig verdens nydeligste lille sjarmør. ) I det siste har hun blitt veldig redd for alt som bråker litt for mye. Type støvsuger, blender osv. Kom igjen, skryt av babyene deres også
Gjest Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Jenta mi er 9 mnd i morgen, min lille skatt som kom på julaften.. <3 Hun får fortsatt pupp, og bortsett fra det så er det grøt til tre måltider og middagsglass. Hun er blitt veldig flink til å spise. Har ikke prøvd så mye brød enda.. men det får jeg prøve igjen snart. Hun er veldig blid.. skriker sjeldent.. sutrer bare når hun er trøtt eller sulten.. sover hele natta.. sovner selv i senga si.. gjort det lenge.. og sover fra 19 til 06-08. Sovner selv i vogna si på dagen også.. bare til å legge ut.. så sovner hun! det er helt nydelig!! Og hun sover 2-4 timer første luren, og en times tid på ettermiddagen;) krabber som bare det, krabbet ordentlig i en mnds tid nå reiser seg opp og skal utforske alt. viktig å ha på trappegrinda nå.. for hun har begynt å krabbe oppover i trappa også .. liker å være ute.. og å trille i vogna. Lille god jenta mi =) Elsker storebroren sin som er 2,5 år. Stråler opp når han kommer! =) Når jeg har vaska håret.. så pleier jeg å ta en håndkle rundt håret.. og feste håndkle der på toppen.. men det er skummelt! da skriker hun! hehe Flink til å leke med seg selv også.. sitter i lekegrinda og leker selv i 30-45 minuter. veldig deilig Kle på seg og skifte bleie er ikke så veldig stas her heller.. da må jeg finne noe hun kan titte på så lenge Veldig selskapsyk. Hvis jeg setter henne på stuegulvet og går ut på kjøkkenet blir hun fornærma.. hvis vi setter henne inne i gangen og går ut i yttergangen for å henge fra oss jakke klager hun. hehe.. =) vil helst være med overalt! Min lille herlige prinsesse.. <3 =)
Mia og gullgutten! Skrevet 24. september 2009 #3 Skrevet 24. september 2009 Her er lille gutt straks 10 måneder og!! Han tar morgen i 7- halv 8 tiden og tar kveld i 19-1930 tiden. Han har to lurer om dagen, første på 1,5-3 t og siste på 45 min til 1,5 t. Natta er for tiden veldig urolig, men han er ganske så forkjøla så det er vel d som gjør d. Ellers bruker han å våkne i 04-05 tiden for å få pupp, så sovner han igjen. Ellers er han en veldig aktiv gutt som kryper og reiser seg overalt og har begynt å slippe seg. Han er kjempe sosial, har begynt så vidt på barnehagen, for å få en veldig snill tilvenning og stortrives med det!! Enser ikke at jeg går enn gang.. Sukk, han er ikke noen liten baby lenger nei... Han vinker, klapper søte, lage brromelyd, lekehoster og sier mamma! Av og til viser han kor stor han e også!! Koser seg masse ute både i vogna og i sandkassen og i dissa!! Han har ingen tolmodighet når det gjelder og skifte bleie og kle på seg.. Det er det værste som skjer. Men han er en super glad gutt som skjelden gråter og han digger mennesker og går til hvem som helst!! Han er ikke så veldig glad i mat, men får grøt til frokost, brødskive til lunsj, middag som oftest hjemmelaga, og grøt til kvelds. Så får han flaske midt i dagen og på kvelden og pupp tidlig morran! Ellers går fruktmos og frukt ned på høykant!! Rosiner er kjempe godt!! Så sånn er d i huset her!!
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 her er snuppa litt over 9 mnd og er en kjempejente=) vi tar morgen i 07.30-09 og legger hun ca 8 tiden, sover hele natta, gjort dette siden 4 mndrs alder.har 1-2 lurer på dagen varierer når 1. luren er. men ca 1-3 timer på formiddagen og kanskje 1 time på ettermiddagen. gråter når hun er trøtt og sulten ellers lite, veldig høylytt, sitter å skriker, så ler hun etterpå. hun åler seg bortetter gulvet raserfort, kryper nesten å liker å gå når vi holder i hendene, reiser seg nesten etter oppvaskemaskinen når den står åpen, litt skummelt. veldig glad i colin(hunden vår), de kan sitte å dele mat og leker=) han får smake av det hun har, å hun tar seg til rette i matskåla hans, litt morsomt, men ikke helt bra.=) VELDIG glad i mat. sier nam til ALT, å spise med skje er uaktuelt da hyler å skriker hun å kaster maten rundt i rommet, skal spise selv, hun får skive + mme + frukt til forkost og lunsj og kvelds og middagen vi har til middag, karbonade, pølse, kylling potet grønnsaker osv. sier mamma og nesten pappa og kan vise hvor stor hun er=) er så søtt.. elsker musikk, da danser hun.. åsså liker hun veldig godt å lese bøker. liker å se supersnuserne og mikkes klubbhus på disney. åsså koser hun, kan si a-a mamma eller a-a colin eller a-a pappa så får vi kos=) kjempe koslig. så er hun veldig flink å dele, så sier hun ne vi tror er takk, når hun får noe=)
CMH Skrevet 24. september 2009 #5 Skrevet 24. september 2009 Min jente er 8 mnd Dagene er greier, oftest våkner hun rundt 7, deretter får hun flaske og kan sove til 9. Våkner enda ca 2 ganger per natt og vil ha mat, dumme meg har ikke klart å nattavvenne enda. Sover ca 3 ggr om dagen, oftest en time i slengen. Hun kan ikke krabbe enda, men kryper og åler seg bortover gulvet i superfart, gjerne mot ledninger og tv'n som er fyfy. Hun spiser det meste hun finne rpå gulvet, rusk etc. Hun klarer å stå på alle fire å rugge så håper det skjer noe snart Er ikke mye ute med henne, hun kan ikke sitte stødig enda(!) uten støtte, så noe sandkasse er det ikke blitt på oss. Men en trilletur prøver vi å få til om dagen, men det er det vel slutt på snart. Jeg skal i jobb på Mandag. Hun eeelsker at jeg underholder henne. Ord som wææææh, bø og æææsj med en rar stemme hylflirer hun av! Dessuten elsker hun å se på tær som rører på seg. Når vi kjører bil lager hun sånne pludrelyder så holder hun ut hendene akkurat som pappa gjør på rattet. Ser ut som hun later som hun kjører bil, litt artig. Hehe. Hun er en ORM på stellebordet, så vi bruker kun up'n go som jeg kler på henne på dolokket. Samme med klær. Hun holdes ikke i ro. Hun er vanvittig mammadalt, hyler litt med engang jeg går ut av rommet. Men etter det går det som oftest bra. Hun er veldig folkesky dessverre, og er nok meget skeptisk i begynnelsen til andre mennesker, men dte bruker å gå seg til. Hun er et matvrak delux. Brødskive, middag, frukt og fruktmos, spesielt youghurt på glass elsker hun. Ammer om kvelden og natta, men det er det nok slutt på snart. Hun er og redd for vaskemaskin og støvsugern. Men verdens vakreste selvfølgelig. Smelter helt når hun kommer med det perlegliset sitt ( 4 tenner oppe og 2 nede) )
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 24. september 2009 #6 Skrevet 24. september 2009 Min lille snuppe er straks 11mnd (hvor blir tiden av..) Ekstremt sosial, synes det er kjedelig å være sammen med mamma i leiligheten om hun ikke blir underholdt hele tiden. Herlig. Om det er andre barn/voksne rundt derimot - helt annen unge Legger seg mellom 19-20 og sover til ca 07, våkner fortsatt endel på natta..(2-3 ganger som regel) Spiser grøt til frokost og kvelds, prøver med brød til lunsj og middagsmat til middag. Spiser stort sett bra, og har mye mer matlyst på kvelden.. Går som en liten pingvin rundt i leiligheten, utrolig hvor fort sånne små ben klarer å gå begynte å gå da hun var rundt 9,5mnd - men når hun er ute vil hun helst bare krabbe. Merkelig greie.... Ellers er hun en liten ramp som elsker å gjøre ting hun ikke får lov til - når mamma sier nei så ler hun høyt og godt og fortsetter videre
Lemonia Skrevet 24. september 2009 #7 Skrevet 24. september 2009 Gutten vår er 10 mnd i neste uke. Dagen starter ca 10-10-30 og han legger seg kl 21. Han har to dupper i løpet av dagen, en fra ca 12-14 og en fra 17-18. Han spiser grøt til frokost, brødskive + banan til lunsj, middag + fruktmos til middag og grøt + sviskemos til kvelds. Mat er generelt godt, han spiser alt og er en veldig takknemlig liten gutt å lage mat til. Han går og går rundt møbler og med gåvogn og slipper seg mer og mer for å stå alene, så de første skrittene er nok ikke langt unna. Det meste er gøy. Han elsker å bli sunget og lest for. Han er veldig glad i leker med lyd, favorittlekene er en bondegård med flere dyr og en traktor med henger som kan kjøre. Da må han skynde seg etter. Han er heldigvis veldig flink til å underholde seg selv og er ikke avhengig av at andre underholder ham. Bading er forresten kjempegøy. Da fyller vi hele det store badekaret og legger i masse leker og han kan kose seg lenge. :-) Ellers en veldig blid og glad gutt. Aldri noe problem med ham, gråter aldri bortsett fra hvis han slår seg. En liten drøm. :-)
Gjest yrild Skrevet 25. september 2009 #8 Skrevet 25. september 2009 Vi har ulike dager. Mandag er Mammadag frem til 15.30 og så Pappadag. Tirsdag er Mammadag frem til 18 og så er kvelden med Pappa Onsdag er Pappadag frem til 18 (bortsett fra ammelunsj 11.30-12.30) Resten av uka er stort sett mammadager :-) Stumpen elsker små hunder, fugler og andre barn, så vi er mye ute i parker og hjemme på besøk, eller har besøk :-) Han krabber og åler, men det som er gøy nå er å klatre og å stå! Han skravler som et uvær, men ikke som vi forstår :-) Elsker mat og spiser det meste, men det er myke biter (frukt, kokte grønnsaker etc) og brød som er gøy og sjemat som er ut! Pupp er fortsatt stor stas... Han liker å observere ting og har et øye for detaljer. Knapper og musikk er spesielt interessant og får ham alltid til å roe seg :-) (Gatemusikanter har nå en ekstra stjerne i boken!!) Elsker sosialt liv og leker i tillegg relativt bra alene. I det siste er han også plutselig noe mer engstelig når det kommer plutselige høye lyder (selv om de er kjente, som feks når man trekker ned på do...) Pappa er utrolig morsom og Lilly (en jevnaldrene jente) er kjempeutroligsuperpopulær ;-) Stumpen sjarmer alle kassadamer i senk og skravler masse med tenåringsgutter som lærer ham sjekketriks!? He he..
Gjest yrild Skrevet 25. september 2009 #9 Skrevet 25. september 2009 Stumpen er forresten 9mnd og nettene tør jeg ikke snakke om av redsel for at det skal gå dårlig igjen....
nelliik m/blå & rosa Skrevet 25. september 2009 #10 Skrevet 25. september 2009 Her har vi snart en 1-åring i hjemmet Det har gått helt ekstremt fort, hele året. Og dagene flyr av sted!! Jeg er kommet meg på skolebenken og studerer sykepleie nå, mens pappaen er hjemme i permisjon. Han er ferdig om et par uker, og da blir det bestemor + venninne/dagmamma som skal dele på å ha han 50%. Ellers er det morgen rundt kl 6 her... Og da har vi halvannen time sammen, med både ordning, stell, familiekos osv, før jeg stikker av gårde på skolen. Hjemme til halv fire, og har hele dagen sammen med lille blå <3 Han sover enda to blunder på formiddagen, en fra ca 8-10 og en fra ca 13-14:30. Så i seng til kl 19, og da sovner han straks av seg selv Vi har hatt mye krøll med sovingen fra han var 3 mnd til han var 9, og da flyttet vi han over på eget rom. Så nå slår vi av alle lys på rommet hans, setter oss i sovesofaen der, synger sang og gir mme-flaske (slutten å amme da han var 9,5 mnd). Og så legger jeg han senga si, han snur seg på siden, tar kosehjørnet og sovner etter max 5 minutter Han sover da i ett til tidlig morgen! Med unntak av få netter der smokken må inn igjen Til frokost får han grøt og mme-flaske, lunch 2 brødskiver, mellommåltid banan/pære/mango/avokoado og yoghurt. Så middag halv fem ca, samme som oss Og grøt til kvelds. Drikker stortsett vann om dagen Veldig glad i spaghetti, tomatsaus & kjøttdeig Tror det må være favoritten! Ellers er han glad kjøttkaker, fiskeboller, kyllingwok, svinefilet osv.. Men småspist av seg, og det har han vært siden dag èn! Lille blå er dermed ganske liten og nett av seg, da vi var på 9-mnds kontrollen var han ikke stort mer enn 8850 gr og 74 cm <3 Har ikke vært på hs siden da. Ikke veldig glad i lammekjøtt eller alle sorter fisk, enda ;D hehe. Men vi prøver det meste, og lærer hver dag Han sier både mamma og pappa, nei, vov vov og der. "Dææhr" og så peker han Sååå skjønn da ) Ellers klapper han, spesielt til "klappe søte-sangen", viser hvor stor han er og vinker. Han går noen skritt, men max 10 før han faller, og det har han gjort siden han var 10,5 mnd så ser ikke ut som han ønsker å gå lengre! hehe! Han er kjempeglad i musikk og rocker til det meste. Glad i andre barn, svært aktiv Vi elsker å bade sammen, er på lekeland, koser oss ute osv. En vilter liten krabat som klater opp i sofaen og senga, oppi skuffer og oppi badebaljen sin osv. Hehe! Han elsker også å le, bli herjet med Han hater derimot ALT som handler om å ligge i ro!! Skal vi skifte bæsjbleie, bør vi helst være to liksom Han blir hysterisk!!!! Hater det virkelig! Ikke særlig glad i å bli satt i bilstolen heller, men går bra etter 2 minutt Ikke morsomt å få "nei!" fra oss heller, hvis han gjør noe han ikke får lov til, eller hvis vi tar han bort fra det. Og å sitte på fang med mindre han er trett eller jeg nettopp er kommet hjem fra skolen, er heller ikke særlig gøy ho ho. Koser oss vi <3 ) Ble visst litt vel langt dette..
**Marge Simpson** Skrevet 26. september 2009 #11 Skrevet 26. september 2009 Datteren vår er også snart et år gammel. Jeg ammer fremdeles, men får kun gitt henne litt melk før hun skal sove. Hun har ikke tid ellers. Hun våkner i senga si rundt kl. fem, og vi henter henne inn i senga vår der hun dier on and off til hun våkner ordentlig i sjutida. Så er det frokost med brødskive, yoghurt og frukt. Hun spiser veldig bra, stort sett. Likevel er hun veldig smal- kanskje fordi hun er så veldig aktiv. Hun var 73 cm lang og veide 7800 gram ved 9 mndr.-kontrollen. Til lunsj får hun grøt, men vi vurderer å finne på noe annet siden hun åpenbart ikke vil ha det lenger. Til middag får hun en modifisert utgave av det vi spiser. Favoritten er veggisburger og bønneburrito. Hun er gal etter bananer, og spør om å få "bap" hele dagen. Hun snakker endel, og er nå oppe i kanskje ti ord. Det er nok ikke lett for andre å forstå hva hun mener, men vi forstår det jo. Da hun var ti måneder begynte hun å gå ordentlig, så nå raser hun rundt i huset i lynfart, sparker ball og er ganske turbo. Hun forstår utrolig mye, og henter hva det skal være til oss når vi ber henne om det. Siden hun forstår så mye så forklarer jeg hvordan ting funker for henne, f.eks. hvordan vaskemaskinen virker, og hvorfor det er kaldt i kjøleskapet. Det har vært mye tull med sovingen hennes. Hun sover utrolig lett, og en periode sov hun kun et kvarter av gangen på dagtid. Nattsovingen har vært bedre. Hun nattavvendte seg selv da hun var åtte måneder, men p.g.a. tenner og urolighet da hun begynte å gå så skled det litt ut igjen, så nå er vi tilbake til å gi litt melk en gang i løpet av natta. Ikke bra. :-/ Hun er GAL etter andre barn, og tar etter de når hun ser noen. Det er litt flaut av og til. Hun hviner høyt og sier "barn, barn!". Når bestekompisen er på besøk så susser hun og klemmer på ham hele tida. He he. I likhet med mange andre i denne tråden så hater hun å skifte bleie. I tillegg har hun begynt å ta den av seg i det siste. Om jeg dusjer så river hun av seg bleia og kommer inn i dusjen til meg. Jeg kunne ha skrevet en bok om henne, men bør vel gi meg nå. Dette var en nyttig og morsom tråd! :-) Hvordan er dagene deres? Og nettene? Hva er morsomt, og ikke fullt så morsomt? Hva kan de? Hva slags mat er godt? Og spiser de mye eller lite?
Frøken Freken Skrevet 26. september 2009 #12 Skrevet 26. september 2009 Jenta mi er 12 mnd. Spiser det meste, men liker ikke biter som klør i halsen. Brødskiver med smøreost er favoritten. Fiskegrateng er fysjom. Hun er blitt mye enklere å ha med å gjøre den siste måneden, er lett å bytte på og legge både på kveld og dag. Før var dette et slit! Fremdeles våkner hun et par ganger om natta/ kvelden. Sover 2 timer på dagen (èn lur), og fra 19 - 06.30 om natta. Liker: tur i manduca ligge og rulte seg i sandkassen leke med andre barn settekasse fra Drømmehagen bade/ babysvømming musikk Liker ikke: være lenge inne tur i vogna 20 minutter leking for seg selv er mer enn jenta mi har prestert på mange mange måneder. Heldiggris!!! Hun er veldig sosial og tillitsfull, har god rytme - beveger seg til musikk og har gjort det siden 3,mndsalderen. Hun er relativt slank, og ikke spes rask motorisk - hun går ikke enda, men krabber, reiser seg og går langs møbler. Sier en del ord. (hei, hadet, mamma, aiaiaiaiaibuff, hatt og datt i lille petter edderkopp, baby, ball) Forøvrig er hun raus med kyssene, som leveres med åpen munn og tunga stikkende ut. Jeg er bare så utrolig stolt av henne, selv om hun objektivt sett sikkert er en gjennomsnittlig baby. Håper alle andre barn er like elsket som hun.
Frøken Freken Skrevet 26. september 2009 #13 Skrevet 26. september 2009 Forresten har pappaen en uke igjen av perm og jeg har jobbet i 4 uker. Jeg trives med å jobbe, var veldig lei i slutten av permisjonen. Hun er blitt enormt klengete etter jeg begynte på jobb, og det har jeg selvsagt dårlig samvittighet for. Hun hadde nok satt pris på å ha mamman sin døgnet rundt litt lenger.
frøet76 Skrevet 26. september 2009 #14 Skrevet 26. september 2009 Liten pjokke-Line på 10,5 mnd her...veldig søt, sådan! Hun er litt ustabil i sovetider, men prøver å få til to sovetider for dagen. Hun ligger fortsatt på vårt soverom, men vurderer eget rom for å se om det kan hjelpe på flere oppvåkninger per natt. Er relativt aktiv, tror jeg. Og veldig sosial. Hun reiser seg mye opp, og liker å ta for seg av det som ligger på stuebordet av fjernkontroller og mobiler( bør flytte det vekk!) Alt er spennende å ta på- dingser, mat av forskjellig konsistens, blomster (litt redd for de også!), Liker ikke veldig godt å like alene, til foreldrenes frustrasjon. Best å være oppe på fanget når hun er på gulvet, og ned på gulvet når hun er på fanget.... Elsker Drømmehagen- Hoppsi-Deisi og Hinkel-Pinkel... Sier noen ord som "mamma, pappa, pus, der, grrrrøt, heeeeiiiiii!, "ko"(sko), ball, og diverse andre forsøk på ord. Forstår veldig mye- henter ting vi ber om og peker riktig i pekebøker osv. -Gøy! Lille Frø er også glad i mat- det meste. Middagsglass er bra, grøt likeså- Pluss fruktmos, BANAN!!!, og skiver med prim eller leverpostei. Får pupp til morgenen, ellers er hun ikke interessert. Glad i vann, men drikker ikke mye totalt. Ikke lenger redd fremmede og smiler til de fleste. Roper etter andre barn på gaten! En liten mammadalt, men pappa begynner så smått å seile opp som konkurrent! Klapper søte, lærte å vinke i dag!, viser hva som er nese, øre, osv på seg selv og oss, viser hvor stor hun er, har pekt siden hun var 7-8 mnd, skryte, skryte.... Men det er jo lov! Sliten, men lykkelig mamma!!
lisabet med gutt og jinte © Skrevet 2. oktober 2009 #15 Skrevet 2. oktober 2009 Prinsessa her i huset er temmelig nøyaktig 9 mnd og 4 dager. Hun spiser mme, brødskive med skinkeost er favorittpålegget, middagsmat i de fleste former og er heldigvis etterhvert blitt glad i vann. Hun sover to ganger på dagtid og fra ca ni om kvelden til halv åtte om morgenen, som regel avbrutt av et måltid mme om natten... hvilket jeg gjerne kunne vært foruten, men vi får ta den kampen litt på sikt. Hun sier pappa mens hun vinker..., sikkert fordi hun er så vant til at han drar avgårde Ellers sier hun mam-am, og rister på hodet hvis vi spør om hun kan si de andre navnene i familien:))) Hun går, rekorden er 18 skritt, men her er det mulig jeg ikke har vært oppmerksom nok de siste dagene... muligens er grensen forskøvet ytterligere! Hun viser hvor stor hun er, dog bare med en arm. Og nusser med åpen munn. Klapper gjør hun hver gang hun synes hun er flink, søte tulla vår:) Hun har et utrolig pågangsmot, reiser seg uten å mukke når hun detter. Gir seg sjelden når hun har satt seg noe fore. Jeg har ikke prøvd å holde henne tilbake på noe, og det ser ut til at hun har hatt godt av fysisk stimuli. Hun er veldig langt framme motorisk og er samtidig veldig stødig og ikke i ubalanse som mange er når de begynner å gå veldig tidlig. Ja, det var skrytet herfra! Veldig moro å lese, takk til de som har delt av sine historier!!!
Lemonia Skrevet 2. oktober 2009 #16 Skrevet 2. oktober 2009 Jeg hadde rett, han tok sine første skritt alene nøyaktig en uke etter dette innlegget. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå