*shehasmyheart* Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 og den var positiv:) Hadde trodd jeg skulle juble høyt!, men isteden så har jeg grene i en halv time. Det ble litt sterkt dette. Mistet jo min lille jente i april i år i uke 27. Så dette ble, og blir, tøft. Tør ikke kjenne på om jeg er glad engang:( Huff. Skjønner nå hvorfor de sier en bør vente litt med å prøve etter dødfødsel. Husker jeg satt her i fjor med positiv test. Så glad, så glad. Så endte det så tragisk. Er litt redd nå merker jeg. Vet jeg blir tett fulgt opp nå, men vet også hvor fort ting kan skje. Jeg ville bare bli glad, men er det ikke. Trodde det skulle gjøre det litt lettere for meg, om jeg ble gravid igjen. Men ikke akkurat nå. Men håper jo det kommer. Og at vi får beholde denne! Dette ble mange tunge tanker fra meg. Men kan ikke snakke med noen andre. Vil ikke si noe på lenge enda. Mannen er på jobb. Hjemme halv ett. Kan ikke ringe han på jobb å si det. Stakkar. Blir tøft for han også. Det hjalp litt å skrive ned. Takk til deg som orket å lese. Lykke til alle sammen:)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Först av alt: GRATULERER så mye!! Vanskelig å finne ord, når man leser noe som dette. Men vil si at jeg skjönner at det sikkert blir mye fölelser på en gang, spesielt etter å ha opplevd det du har gjort. Det må jo bare gå bra denne gangen. Må jo være måte på hva en skal måtte gjennomgå, tenker jeg... Og siden du får tett oppfölging hele veien, så er du i de tryggeste hender. Lykke, lykke til med svangerskapet og med å fortelle nyheten til mannen
Lykken_er_tre Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Gratulerer!!! Tenker på hvor redd jeg var når jeg var gravid med førstemann, men jordmoren sa noe til meg som fikk meg til å slappe litt mer av og det var at er det en ting vi ikke har noe kontroll over så er det svangeskapet. det eneste vi kan gjøre er å ta vare på oss selv og slappe mest mulig av. Mesteparten av tiden går alt som det skal selv om det skjer tragiske ting i noen tilfeller slik som hos deg. Men du har klart deg og har en liten spire i magen på ny som du kan glede deg masse over:) Masse lykke til, det går nok bra denne gangen:)
Eurecaღmed spireღ Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 hei, ønsker bare å si til lykke, og at det bare MÅ gå bra. Du får tett oppfølging denne gang og sånn sett er dere i gode hender. Vet at ord er fattige i denne sammenheng, det er blandede følesler, glad for å være gravid, minne om sist og frykt og glede om hverandre. Stor klem til deg, det må gå bra for dere!
Lillypia Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 Gratulerer så masse med positiv test, og så må jeg si jeg kjenner meg veldig igjen i tankene dine....Jeg mistet min lille venn i uke 19 og kjenner dette svangerskapet kommer til å bli veldig annerledes enn de forrige....men klarer likevel å kjenne gleden:) Håper du også klarer å kjenne på den etterhvert! *klem*
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 23. september 2009 #6 Skrevet 23. september 2009 Gratulerer med spiren. Velger å signere Aureca her da jeg hadde tenkt å skrive det samme. Har selv mistet i uke 14 og vet hvor vondt det er å miste. klem
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 23. september 2009 #7 Skrevet 23. september 2009 Ååååååååååååååå nå måtte jeg bare grine litt, ble så utrolig glad når jeg leste nyheten din:))))))))))))))))))))) Forstår deg og tankene dine godt, men håper du kan snart begynne og glede deg, legge litt bak deg det som har skjedd og tenke gode positive tanker om dette svangerskapet. Og du kommer jo til å bli fulgt godt opp........ Har nemlig en samboer om dagen som prøver så godt han kan og lære meg at jeg ikke må ta ALLE sorger på forskudd. Men løse ting underveis om de oppstår.....for det er det jo ikke sikkert de gjør...... Men det var gode nyheter du har og komme med, kanskje våre veier møtes en dag på Riksen..... Mange tusen varme klemmer fra meg til deg:)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 23. september 2009 #8 Skrevet 23. september 2009 gratulerer så masse først og fremst:)....det må være helt grusomt å miste barnet sitt som du har gjort..helt tragisk..skjønner godt du har blandede følelser nå....men jeg håper og tror at du om noen uker føler mer lykke enn du gjør nå kjære deg.... måtte all hell og lykke følge dere videre på veien....*klemmepå*
*shehasmyheart* Skrevet 23. september 2009 Forfatter #9 Skrevet 23. september 2009 Tusen takk alle dere skjønne damer:) Vet ikke hva jeg skulle gjort uten å ha dere å dele tanker og følelser med. Og ikke minst får råd fra:) jeg er litt roligere nå. I stad var jeg veldig urolig og bare et kaos inni meg. Jeg håper jeg kommer så langt at jeg tør glede meg. Jeg er fortsatt sykemeldt. Vet ikke helt hvordan det blir etterhvert. Men nå får jeg ta en dag av gangen! Takk igjen alle sammen. Jeg blir her inne jeg. Flytter ikke over. Ønsker dere lykke til!
*shehasmyheart* Skrevet 23. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 23. september 2009 Hei:) Tusen takk! Tenker mye på deg. Du har det jo ikke så lett om dagen du heller... Håper virkelig at alt ordner seg for dere! Ja, kanskje vi møtes en gang... Takk for all støtte du gir. Du er en flott dame! Hils mannen å si det;) Men, det vet han vel;) God klem. Klarer ikke skrive så mye i kveld...
nanna 32 GRAVID:-) Skrevet 23. september 2009 #11 Skrevet 23. september 2009 gratulerer så mye:-) du skal se dette går bra:-) vondt å lese at du har mistet da:-( ord blir jo fattige og jeg har ikke opplevd noe sånt.
Mammaen til Ina Skrevet 23. september 2009 #12 Skrevet 23. september 2009 Først av alt, GRATULERER med ny spire i magen! håper du klarer å kose deg med graviditeten og at mirakelet holder seg der til termin:-) lykke til!!
chili_ Skrevet 23. september 2009 #13 Skrevet 23. september 2009 Gratulerer så mye med den flotte nyheten! Jeg har ikke personlig erfaring med det forferdelige du har vært gjennom, men vil bare dele en en "leveregel" jeg prøver å følge, og som ofte hjelper meg i hverdagen. Jeg bruker å si til meg selv at det å grue meg eller bekymre meg for noe er bortkastet energi som ikke vil føre til at utfallet blir verken bedre eller dårligere. Dersom det går bra, så har man engstet seg uten grunn, og skulle det gå dårlig så har det ikke hjulpet å ha hatt det vondt tida i forveien. Denne regelen gjentar jeg for meg selv hvis jeg f.eks. blir nervøs på turbulente flyreiser, før jeg skal holde en tale eller gjøre noe skikkelig skummelt for første gang. Det er selvfølgelig bare bagateller ift. det du skal gjennom, men kanskje det kan hjelpe litt likevel? Lykke til i hvert fall, håper du klarer å glede deg litt etter hvert, og til og med nyte tida før det store skal skje. Det er kun ditt eget velvære og trivsel du har kontroll på og kan ta ansvar for. Stor klem!
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 23. september 2009 #14 Skrevet 23. september 2009 Tusen hjertelig takk:) Ikke så lite støtte jeg har fått fra deg eller..... ......fikk nevnt det for min kjære, og han gliste fra øre til øre:))) Klemmer på
N_79 Skrevet 23. september 2009 #15 Skrevet 23. september 2009 Gratulerer så mye med en nydelig liten spire i magen Jeg fikk beksjed i forrige svangerskap at babyen min kun hadde 4% sjanse å overleve og vi bestemte oss for å søke om senabort. Men så viste det seg etter utallige tester at han klarte seg allikevel. Men de dagene mellom den dårlige nyheten og den gode så hadde vi det helt forferdelig, så vet litt om det og miste håpet og gleden. Ingenting kan erstatte din lille engel, men denne gangen går det nok bra skal du se. Du må bare prøve å slappe av og ringe jordmor hver gang du bekymrer deg for noe. Hun er der for deg, og vil hjelpe deg. Men jeg skjønner veldig godt at du ikke har det lett ikveld, og håper at når din mann kommer hjem så blir det litt bedre. Vit at vi tenker på deg og ønsker deg ALT godt. For å gjenta flere over så blir ord fattige i en slik situasjon. Jeg sender deg i alle fall alle gode tanker og ønsker om et fint svangerskap. KLEM
Ragnis Skrevet 24. september 2009 #16 Skrevet 24. september 2009 Hei, og gratulerer så mye! Det går helt sikkert bra denne gangen! Jeg vet hvordan du har det, jeg mistet en gang en jente fem dager før termin. Fødselen startet, og på fødestuen fikk vi vite at hun var død. Det var helt jævlig. Jeg ventet et år før jeg ble gravid igjen, og da fikk jeg utrolig god oppfølging. Det kommer du og til å få. Masse ultralyd, og sparketester i slutten av svangerskapet for å sjekke at babyen har det bra. Jeg følte selv at sjansen for at det skulle gå bra var ca 50/50, fordi jeg ikke turde håpe for mye, men i virkeligheten er den jo mye større, ihvertfall hvis det ikke er en eller annen spesiell grunn til at det gikk galt, noe påvist arvelig eller noe. Etter hvert som babyen vokser og du kan kjenne den sparke livlig mot deg, vil du helt sikkert føle deg mye tryggere! Alt gikk helt fint med meg, jeg fikk verdens søteste gutt som nå er ti år og fortsatt mammas gullklump:) Du må bare prøve å nyte svangerskapet, kanskje er det lurt å gå litt tilbake i jobb igjen, ihvertfall delvis, sånn at du kommer litt ut i verden og får litt mindre tid til å gruble for deg selv. Lykke til :-)
Bringebærmamma 160611 Skrevet 24. september 2009 #17 Skrevet 24. september 2009 Du kommer til å få god oppfølging i dette svangerskapet, og alle vil hjelpe deg så godt de bare kan slik at svangerskapet skal gå bra. ;-) Mange gode ønsker og tanker sender jeg deg, klem.
*shehasmyheart* Skrevet 24. september 2009 Forfatter #18 Skrevet 24. september 2009 Hei, og tusen takk for at du var åpen og delte med meg. Veldig trist å lese om den lille jenta di. Det finnes ikke ord i en sånn situasjon. Jeg håper dere har det så bra som dere kan ha det i dag. Da jeg skrev i går, var alt bare et kaos av følelser og tanker. Jeg skulle jo ha hatt ho ved siden av meg. Ikke vært gravid nå...om du skjønner... Så det ble litt tøft. Jeg er litt roligere nå...tror jeg. Vet det blir tøft framover, men må bare ta en dag av gangen. Det var ingenting galt med den lille. Det var morkake-svikt, svangerskapsforgiftning. De fikk ikke tatt henne ut i tide. Var på rikshospitalet. I mine øyne feilberegnet de. Men det er en altfor lang historie. De skal ihvertfall følge meg opp denne gangen. Fra uke 20 ca. Her hjemme, aust-agder, fram til det. Tror nok jeg vil ut i jobb litt etterhvert ja. Prøve få tankene bort litt. Mange takk igjen, alle sammen! For gode ønsker, råd og medfølelse. Setter veldig pris på det!!! God klem
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 24. september 2009 #19 Skrevet 24. september 2009 ååh. Gratulera så mye!!!!!! Slenger meg på de andre og sier Det går nok såååååå fint denne gangen!!!!!!!!!!!!!! Stoooooor klem til deg!!!!!
*shehasmyheart* Skrevet 24. september 2009 Forfatter #20 Skrevet 24. september 2009 Tusen takk for oppmuntrende ord. Og medfølelse. Jeg setter veldig pris på at du/dere er så åpne og forteller om dere selv. Til hjelp for meg og andre. Jeg prøver å ikke tenke så mye i dag. Men tankene går hele tiden til den lille engelen min. Hun vil alltid være en del av oss. Jeg må prøve å se litt framover. Men samtidig ta en dag om gangen:) Takk igjen kjære alle sammen. Jeg håper så inderlig at det går bra denne gangen! Klem
Carina har to små gull Skrevet 24. september 2009 #21 Skrevet 24. september 2009 Nå kjenner jeg tårene nesten sprenger på. Gratulerer så kjempe masse Du får bare prøve å nyte svangerskapet så godt det lar seg gjøre. Sjønner du blir nervøs og redd. Kommer sikkert til å bli det selv. Mista i uke 20 selv og gruer meg nesten til testen blir positiv. Men dette skal nok gå bra skal du se Om ni mnd har du en liten prins eller prinsesse i armene dine. Mange gratulasjons klemmer fra
Solstrålen_ Skrevet 24. september 2009 #22 Skrevet 24. september 2009 Gratulerer sååå mye med positiv test. Jeg krysser fingrene for at det skal gå bra med deg og dere denne gangen. Sender lykkeønskninger din vei!
Dotten Skrevet 24. september 2009 #23 Skrevet 24. september 2009 Så flott da. Gratulerer sååååå mye og masse, masse lykke til. Krysser alt for at det går bra dennen gangen Det fortjener dere. Bare hold godt på denne hemmeligheten så lenge dere føler for det. Alle må jo ha forståelse for at dere ikke vil glede dere for tidlig og fortelle det til alle og enhver. Men bare vent til det har gått en liten stund, så kommer det mer glede enn "redsel" med dette svangerskapet skal du se! Lykke, lykke til!
*shehasmyheart* Skrevet 24. september 2009 Forfatter #24 Skrevet 24. september 2009 Jeg må bare få takke dere igjen, jenter:) For at dere tar dere tid til å hjelpe meg. For det gjør dere. Prøver nok å holde det hemmelig lenge denne gangen ja. Mistet 3 ganger nå. På forskjellig tidspunkt. Så er ikke trygg nei. Men, som sagt, må bare ta steg for steg. Og krysse fingerene for at det går bra. Skal ta Albyl-e denne gangen. Håper virkelig det hjelper! Prøv å ha en fin kveld alle sammen. God klem til dere alle!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå