Gå til innhold

Hva betaler dere alenemødre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betaler dere alenemødre i skatt? Jeg hørte at man havner i en annen skattegruppe hvis man er alenemor. Jeg betaler 36% nå...er det sant at jeg kan ringe et sted og opplyse om at jeg er alenemor også betale litt mindre? =) Hadde vært kjekt hvis det var sant da...

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg betaler ikke alenemødre noe som helst... verken i skatt eller andre ting.

Skrevet

Når en er par, og begge jobber, så betaler en i skatteklasse 1. om en blir enslig forsørger, så skal en ha skatteklasse 2. Det skal en også ha om en er gift og den ene parten tjener veldig lite. Da skal den som tjener mest, ha skatteklasse 2.

Skrevet

19:55 igjen. Jeg glemte å skrive at du kontakter skattekontoret for å ordne dette. Er du blitt alene i år, så skal du ha skatteklasse 2 for hele året(fra nyttår til nyttår). Det er sivilstatus pr 31/12 som gjelder for hele året.

Skrevet

Kommer jo an på hva du tjener da. Men som sagt allerede, du kommer i skatteklasse 2 og betaler mindre skatt.

Jeg har bare litt utenom overgangstøvad og betaler 5% skatt, men skal begynne og jobbe mer nå. Da må jeg ringe til skattekontoret og opplyse ca hvor mye jeg kommer til å tjene og så regner hun ut hvilken % jeg bør ligge på.

Skrevet

du kan gå inn på dinside.no, der ligger det en skattekalkulator der du kan sjekke hvor stor forskjell det er på skatteklasse 2 og 1. Jeg tjener ca 300 000 og slipper unna med å batale 22% i sk.klasse 2, og 36% i sk.klasse 1 (men får igjen ca. 12000 da...)

men det utgjør en god del ja!

ring skatteetaten og hør :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...