Gå til innhold

Kninne og barn døde i barsel på Bærum sykehus.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk vite i dag at en kvinne og barnet hennes døde i barsel på Bærum sykehus. Noen som vet hva som skjedde? Jeg trodde liksom at det "aldri" skjedde i Norge lenger. Jeg går selv gravid og ble kjemperedd av dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig KAN det skje, men hvor ofte skjer det? Så godt som aldri i Norge. Tror du skal være mer bekymret for å falle i trappen og brekke nakken i ditt eget hjem, for å si ddet sånn...

Skrevet

synes ikke dette forumet med gravide og nybakte mødre er stedet å "snakke om" dette. Det er helt forferdelig at noe slikt kan skje! Alle mine tanker og medfølelse med familien og pårørende!!

Vis litt fintfølighet, la dette ligge. Norge er et lite land.

Skrevet

Er vel 2 stykker som dør av graviditetsrelaterte ting hvert år, og da er det kvinner med kronisk sykdom (spesielt hjertefeil) som er høyest utsatt. Veldig trist å høre at dette har skjedd, jeg valgte faktisk å føde et annet sted enn nettopp Bærum for jeg hadde fått dårlig inntrykk av det sykehuset.

Skrevet

Så trist :-( Det skjer jo heldigvis utrolig sjeldent her til lands. Bare fordi du dessverre kjenner noen som kjenner noen som det har opplevd det betyr ikke at det har blitt farligere å være barselkvinne i det siste.

Skrevet

Jeg fødte der og må i ettertid innrømme at mitt valg kanskje ikke var det aller beste. Det å føde på Føderiket andre gangen var en helt annen opplevelse :-D

Skrevet

Jeg kommer til å velge Bærum neste gang jeg skal føde. Kjempefornøyd med det sykehuset fra sist fødsel.

Drammen sykehus holder jeg meg i hvert fall langt unna!!

For øvrig veldig trist om dette stemmer :(

Skrevet

Hvorfor skal man ikke snakke om det ?Det er ikke noe rart at dette blir tatt opp ,det er jo alle gravides store skrekk !

Det er en stor påkjenning og det er en risiko å gå gravid .

Skrevet

en tidligere skolevenninne av meg døde rett etter fødsel. barnet overlevde heldigvis.. dette var legefeil - de tok henne ikke på alvor og de klarte ikke å reparere komplikasjonene som oppsto.

pappan ble alenepappa noen timer etter at barnet deres ble født :( helt tragisk! særlig siden det kunne vært unngått...

hun hadde alvrolig svangerskapsdiabetes, men inhgen tok symptomene og henne på alvor før det var altfor sent...dette var ullevål for ca 1.5 år siden.

Skrevet

Helt grusomt at sånnt kan skje! All sympati til familien.

Dessverre overrasket det meg ikke så veldig at det i så fall skjer på Bærum sykehus. Det har vært nære på både for mitt barn, et av barna i min familie og til en veninne av meg på samme sykehus.

De er alt for opptatt av at alt skal skje naturlig, og tar dermed ikke ting på alvor.

Jeg har gitt alle mine veninner råd om å velge andre sykehus siden den gangen jeg var der, og kommer aldri til å føde der igjen selv!

Skrevet

Aonym 19:50

Jeg skal føde på Drammen. Har gode erfaringer fra 2 av fødslene. Bærum derimot er noe jeg holder meg langt unna. Hvor bor du og hva skjedde på Drammen?

Nå fikk jeg angst:-)

Skrevet

Er fornøyd med barneavdelingen på Drammen, der har jeg vært med sønnen min. Men har hørt noen historier fra Drammen som gjør at jeg IKKE skal dit. Venninner som har født der som ikke er fornøyd blandt annet.

Og den endelige avgjørelsen kom da min bestemor fikk hjerteinfarkt og måtte gjenopplives. Min bestefar fikk telefon dagen etter hvor en lege presenterte seg og så måtte kondolere så mye, hans kone var dessverre død. Min bestemor var ikke død! Hun lever enda, og en sånn tabbe er utilgivelig.

Dog hadde ikke dette noe med fødsel og barsel å gjøre, men jeg satser på Bærum igjen.

Skrevet

Dette har jeg også hørt om Bærum.

En venninne av meg hadde sånn utplassering/praksis? på føden der.

Hun ble ikke mye imponert. Enda hun var student innen et helt annet fag innen helse så skjønte hun at ting ikke ble gjort helt riktig der.

Skummelt.

Det går som oftest bra. Men ærlig talt, vi har ingen kvinner å miste i barsel i 2009..

Skrevet

Hoi!

Fastlegen min sier at Drammen har mye dritt, men føde og barsel er et av landets beste.

Bærum er jo Norges versting nr 2 etter A-hus (ihht landsforeningen for trafikkskadde) Bærum satte epidural feil på meg, slik at de overdoserte og jeg ikke fikk til fødselen uten at de dro ungen ut. Den satt også feil i ryggen og holdt på å skade barnet alvorlig.

Tror det finnes skrekkhistorier om alle sykehus.. Jeg tror det blir Drammen da jeg har goder erfaringer fra føden der (selv om jeg har utrolig dårlige erfaringer fra andre avd)

Skrevet

Må ha vært heldig jeg da, selv om jeg kom midt i fellesferien og hadde tre vaktskifter. Flott jordmor som tok oss i mot, enda flinkere hun jeg hadde helt til pressriene kom og hun siste husker jeg ikke så mye av, da hun kom til pressriene, men ikke noe å utsette på henne heller.

Flink og ålreit anestesilege og jeg fikk tilbud om ALT av smertelindring uten engang å be om det. Fikk varm rispose, akupunktur, lystgass og epidural.

Eneste jeg har å si negativt var syingen, men etter å ha sydd andre steder i ettertid så er det meg det er noe "galt" med, da jeg må ha MASSE bedøvelse for at det skal ha noen effekt. Så det skal jeg si fra om på forhånd neste gang.

Skrevet

Veldig trist:(

Jeg har også en dårlig fødselopplevelse ved Bærum Syehus.

Vil ikke føde der igjen

Skrevet

Nå ble jeg litt overrasket! Har selv født to barn på Bærum, i tillegg til at jeg har en historie med diverse inngrep, slik at jeg har hatt mye å gjøre med både gynekologisk, kirurgisk og fødeavdelingen. Jeg har aldri vært annet enn fornøyd der, har fått god behandling hver gang.

Jeg skal føde mitt tredje barn til vinteren, og har aldri tenkt tanken på å føde noe annet sted.

De jeg kjenner som har født der har også vært kjempefornøyde, så det dårlige ryktet det snakkes om her, er i alle fall nytt for meg.

Skrevet

Kjempetrist dersom det stemmer. Og det kan jo skje.

Ikke noe land i verden går så lenge gravide som oss norske kvinner før man setter igang en fødsel. Og at flere komplikasjoner kunne vært unngått om "man setter igang tidligere", tar signaler om lav hjertefrekvens, dårlige rier, misfarget fostervann, lite/ mye fostervann ol seriøst (som man i Norge faktisk vet MYE om), så hadde flere barn vært født uten skader og flere foreldre sittet igjen med et litt tryggere bilde og opplevelse av norsk helsevesen..

Jeg har tre fødsler bak meg på Ahus- to veldig fine og en grusom. Jeg har allikevel valgt Ahus nå.

Så om jeg hadde bare siste fødsel bak meg, hadde statisikken min sett annerledes ut. Men siden to har vært ok, og sykehuset er nytt og har bedre plass, så velger jeg å føde der nå...

Skrevet

Veldig fornøyd med føden på Drammen :)

Skrevet

Søstra mi fikk tre barn der og var fornøyd hver gang hun altså, så det er vel ikke så ofte at folk er misfornøyde :-) Det var egentlig ikke noe veldig alvorlig i mitt tilfelle heller, men jeg ble stresset av jordmora jeg hadde på slutten (skal spare leseren for kjedelige og skremmende detaljer) og fikk dårlig oppfølging etter fødselen til tross for stort blodtap.

Skrevet

Det var ikke i barsel. Hun var 8 mnd gravid, så mulig det har skjedd noen komplikasjoner, men jeg kjenner naboen hennes og hun sa det var en annen komplikasjon som førte til dødsfalletet. Gidder ikke å gå i detaljer her, det er veldig veldig trist. 2 barn som har mistet mamma´n sin.

Skrevet

helt utrolig at man ikke er mer reflektert, slik at man skjønner at feil skje ved alle sykehus, og at det kommer ann på menneskene man møter, og ikke sykehuset.. Og du som refererer til at Ahus er værst, iht landsforeningen for trafikkskadde??? Hva har det med fødsler å gjøre.. regner med at den statestikken gjaldt noe helt annet enn fornøyde mødre som nettopp har født!

Klart at sykehusets prosedyrer også spiller en rolle, men generelt sett er det mennsker på jobb som gjør menneskelig slurv/feil.. derav missfornøyde pasienter!

tror ikke noen sykehus er noe værre enn andre.. media finner seg lett værstinger, som for eks sykehuset østfold er for tiden.. og da slås alt opp, for at vi skal få et intrykk at dette sykehuset er værre enn andre. feil gjøres over alt.. vi har egentlig et fantastisk helsevesen som bør settes litt mer pris på.. helldige er vi men den hjelpen vi får!

Klart det er en risiko å få barn! Hvor mange døde ikke før i tiden da.. ville vært umulig å ikke hatt noen dødsfall pr år, til tross for moderne teknologi og hvor langt vi er kommet i utvikling..

klart det er trist når det skjer, men sånn er desverre livet!

Skrevet

Det er veldig lett for det å si som ikke har dårlig erfarig!

Jeg hadde en veldig negativ fødselopplevelse og slet med masse blødning etterpå, det var en skam at jeg ikke ble sjekket gyn. før jeg dro hjem.

Kort fortalt satt moblekaka fast, den ble til slutt "truet" ut ved å trekke og den kom ikke hel ut, jeg ble ikke sjekket etter det og gikk mnd. vis med masse rester igjen inni meg, sløvt at jeg ikke gikk til legen før, men i ammetåka er det ikke så enkelt å tenke på, man stoler på profesjonelle, eller jeg gjorde det. Det var mye annet også som jeg ikke orker å skrive om her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...