håp-74 Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Hei ; ) luret på når tar dere kontakt med jordmora, har hatt ett svangerskap før for 5 år siden, men kan ikke huske når jeg vår til første kontrollen hos jordmora.
Nathalie'i'magen Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Jeg ringte jordmor sist uke for å bestille time. Hun hadde ikke ledig før jeg er godt inn i uke 17... synes det var litt vel sent jeg, så vurderer å ta en time hos ei privat jordmor eller noe før den tid..
2005&2010 Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Jeg var på min første sv. undersøkelse nå, 11 uker på vei.
Molait Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 Uke 15. Vanlig å ta første time hos lege, da man skal ta en del blodprøver og slikt. Og vanlig med første kontroll rundt uke 12. (11-12) Noen har da ikke noe før ord.ul. Her jeg bor er det vanlig med lege uke 11-12, jm uke 15, ord ul uke 19, og så velger man vel litt fremover. Vanligst å ha annenhver gang lege/jm. Jeg kommer nok til å benytte jm mer enn lege. m.m jeg trenger sm eller annet. Jm har bedre tid og det blir mer koselig time.
akicha Skrevet 23. september 2009 #6 Skrevet 23. september 2009 Hvor er det dere går til jordmor? På sykehuset? Eller helsestasjon er det vel kanskje? Hvordan kommer dette i stand? Blir man kalt inn eller må man ringe og bestille? Har ikke fått noen info om dette. Men har legetime i uke 12 (andre legetime) og skal på ultralyd uke 18 og fått time på sykehuset uke 22... Bør jeg følges opp mer enn dette? Kan være legen min tenker å sette opp ny time innimellom der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå