Gå til innhold

Når går dere til jordmor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei ; )

luret på når tar dere kontakt med jordmora, har hatt ett svangerskap før for 5 år siden, men kan ikke huske når jeg vår til første kontrollen hos jordmora.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal i uke 12 tenkte jeg...

Skrevet

Jeg ringte jordmor sist uke for å bestille time. Hun hadde ikke ledig før jeg er godt inn i uke 17... synes det var litt vel sent jeg, så vurderer å ta en time hos ei privat jordmor eller noe før den tid..

Skrevet

Jeg var på min første sv. undersøkelse nå, 11 uker på vei.

Skrevet

Uke 15. Vanlig å ta første time hos lege, da man skal ta en del blodprøver og slikt. Og vanlig med første kontroll rundt uke 12. (11-12)

Noen har da ikke noe før ord.ul. Her jeg bor er det vanlig med lege uke 11-12, jm uke 15, ord ul uke 19, og så velger man vel litt fremover. Vanligst å ha annenhver gang lege/jm.

Jeg kommer nok til å benytte jm mer enn lege. m.m jeg trenger sm eller annet. Jm har bedre tid og det blir mer koselig time.

Skrevet

Hvor er det dere går til jordmor? På sykehuset? Eller helsestasjon er det vel kanskje? Hvordan kommer dette i stand? Blir man kalt inn eller må man ringe og bestille?

Har ikke fått noen info om dette. Men har legetime i uke 12 (andre legetime) og skal på ultralyd uke 18 og fått time på sykehuset uke 22... Bør jeg følges opp mer enn dette? Kan være legen min tenker å sette opp ny time innimellom der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...