Gå til innhold

Hvordan skal hcg stige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener å ha hørt at det skal dobble seg annenhver dag tidlig i svangerskapet. Jeg er ca 5+0 og hadde hcg på ca 250 på lørdag. I dag da jeg tok ny blodprøve var hcg på ca 760 er ikke det litt liten økning?

Er så redd for ex.u. Er så kort tid siden jeg ble operert for det og vil ikke gjennom det igjen.

Håper på svar=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, så du har svart på mitt innlegg. Jeg er jo redd for ex.u. Det er graviditet utenfor livmor? Lurer på om jeg kan ha det nå? Hva er symptomer?

Skrevet

Symptomer er lav hcg stigning og smerter i magen på en side. Mange har også blødninger. Forrige gang fikk jeg uutholdlige smerter på venstre side. Denne gangen har jeg ikke slike smerter, men har veldig ubehag på den ene siden. Er redd for at hcg stigningen min er for lav. Og så har jeg lest at det er økt sjangs for ex.u hvis man har hatt det før.

Hvis du fortsetter med en lav hcg stigning burde du kreve ul. Jeg skal ta en ny prøve på mandag. Hvis den er lav kommer jeg til å ta en u.l Men som legen sa til meg første gang, så er det veldig sjelden å få en ex.u.

Vet ikke hva hcg verdiene mine var sist, så har ingenting å sammenligne med.

Ønsker deg lykke til=)

Skrevet

Takk for svar:) Frykter det verste nå pga lav stigning mtp ex.u. Har jo sånne murringer på venstre side, og hadde en sinnsyk stikkende smerte på samme side sist torsdag. (Men hadde jo mye vondt i magen sist jeg var gravid også.) Vet du hvor tidlig man kan forvente symptomer på ex.u.? Husker du hvor tidlig du fikk slike smerter? Ja skal kreve ul om jeg forsatt har lav stigning!

Skrevet

Huff.. Får ikke tro at du har ex.u. Jeg fikk ikke smerter før ca i uke 5. Men gikk ikke mange dagene før de ble helt forferdelige. Jeg ventet nok for lenge med å gå til lege. Man får jo smerter fordi den blir for stor til å vokse i egglederen(hvor den som oftest sitter). Så de fleste kjenner vel ikke smerter før det har gått noen uker. Kan jo være at du kjenner smerter pga av graviditet du kjenner.

Krysser fingrene for deg. Man skal være ganske uheldig hvis man opplever det. Det er helt forferdelig å gå å vente på svar. Håper du har hatt en stor økning ved neste test.

Skrevet

HCG skal dobles hver 3 dag. Om den ikke gjør det er det ikke et levedyktig foster der inne. Stigningen din er derfor innenfor normalen såvidt eg kan se, men eg ville tatt en prøve til for å vere på den sikre siden...

Skrevet

Tusen takk for svar. Blir litt mer beroliget nå. Var redd for at det ikke var en bra nok stigning. Men da er den ikke helt unormal. Skal ta en ny prøve på mandag, så får håpe den har økt som den skal da. Legen sa ikke noe om stigningen, han var mest opptatt av å bekrefte/avkrefte en graviditet siden det er så kort tid siden ex.u. Men får vel et ordenlig svar når jeg har tatt neste prøve.

Skrevet

hmmm...

nå har "alle" legene sagt til meg at det SKAL fordoble seg annenhver dag.

Kan tro jeg fikk angst når min bare steg fra 3000 til 4000. De ringte meg fra sykehuset og jeg måtte opp på ul med en gang. Der var det et magerusk med bankende hjerte :)

Så ingen regler uten unntak. HCG øker i rykk og napp i starten :)

Skrevet

Tusen takk for svar fullt hus.

Godt å høre at det ikke var noe galt for din del. Blir nok lenge å vente til mandag. Men da ser det iallfall ikke helt svart ut. Blir litt letter når jeg hører sånne historier. Jeg tenker litt sånn at jeg ikke kan være så uheldig to ganger på rad. Så nå krysser jeg fingrene for at alt er bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...