Indigo 08-10-13 Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 I følge terminkalkulator skal jeg være 3+6! Tok blodprøve sist fredag og mandag. Med verdi 142 og 144. Ifølge gynokologen er dette for lav stigning. Men han gir ikke noe svar verken på det ene eller andre. Jeg forstår det slik at alt håp om graviditet mest sannsynlig er ute, uten at jeg får et klart svar. Skal ta ny prøve over helgen for å se om verdiene synker. Hva tror dere? Skal jeg bare forvente en abort nå?
~\/ero~ Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Huff.. Er ikke godt å si. Men mener å ha hørt at det skal dobble seg annenhver dag. Men er ikke helt sikker. Lurer litt på dette med hcg stigning selv. Krysser fingrene for deg og håper alt går bra=)
akicha Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Etter hva jeg har hørt så skal man ha mye mer stigning. HCG stiger ganske raskt i begynnelsen hvis alt er bra. På den annen side, hvis du er 3+6 så er du jo enda så tidlig i svangerskapet at mange ikke en gang har fått positiv graviditetstest! Hvorfor har du tatt blodprøver? Har du hatt symptomer på at noe er galt?
Indigo 08-10-13 Skrevet 23. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2009 Jeg har graviditetssymptomer, men ingen symptomer på at noe er galt. Fikk tidlig positiv test, dag 18 i syklus. Ble usikker om jeg kunne være lenger på vei siden jeg fikk tidlig sterk positiv test, selv om jeg hadde en vanlig menstrasjon i forkant. Ble henvist til UL, og gyn kunne ikke se noe. Da gikk jeg ut fra at jeg var 3+0 (noe jeg egentlig visste, men ville være sikker mtp jobb), og utelukket sånnsett at jeg var 1mnd lenger på vei! Gyn sa at han kunne rekvirere blodprøver for å sjekke hcg-nivå for å bekrefte/utelukke graviditet, men jeg visste jo at jeg var gravid siden jeg hadde flere positive tester (legen hadde også tatt positiv urintest). Tok blodprøve siden jeg fikk tilbud, men nå angrer jeg. Vet jo ikke hva jeg skal tro. Blir lenge å vente til over helgen med å ta ny blodprøve.. Hadde nesten vært bedre å få en uforventet blødning.. Nå vet jeg at den kommer?? og ikke gøy å vente.. Klamrer meg til at det fortsatt er håp!
akicha Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 Men er det sikkert at alt håp er ute da? Når du er så få uker? Skjønner at det er lenge å vente til over helgen, kan ikke helt skjønne at det er nødvendig å vente så lenge? Går det an å høre om å få tatt litt før?
Eurecaღmed spireღ Skrevet 23. september 2009 #6 Skrevet 23. september 2009 om du hadde vært gravid utenfor livmor hadde man kanskje sett noe på ene egglederen ved innvendig ul? du er jo såpass tidlig at "vanligvis" hadde det for mange ikke slått ut på g-test ennå, og g-test slår jo ut på hcg verdi 25.... sånnsett har du jo fine verdier. Jeg har en venninde som skal føde om to uker, hennes g-test viste ikke før 2 uker etter ikm. Hennes verdier har jo vært lave, men hun venter en velskapt gutt innen kort tid. Tror ikke håpet er ute!! krysser fingrene for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå