Gå til innhold

Plis, hjelp meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente på 15, snart 16 år, og jeg har nå gått rundt og bekymret meg i 9 uker. Det har skjedd fryktelig mye rart siden mitt siste samleie (18. juli), og nå trenger jeg deres synspunkt. Hva tror dere?

Jeg hadde som sagt sist samleie 18. juli, og da hadde jeg menstruasjon. Jeg vet at det minsker sjansen, men den er der fremdeles. Hvertfall, siden 18. juli har jeg hatt forskjellige blødninger. 4 stk, eller noe i den duren. Noen langvarige, andre ikke. Noen med mens smerter til, mens andre har kommet helt uventet.

Jeg har testet meg 5 ganger nå, men 1 av dem var for tidlig, og 1 var visst på "feil" tidspunkt. 2 var ugyldig, og 1 var negativ. Vel, jeg må bare si det slik som det er. Jeg stoler ikke på disse gravitestene en plass. Jeg har lest om så sykt mange som har fått negativ på testene, men positiv hos legene. Jeg stoler derfor rett og slett ikke på dem. Det er derfor jeg skriver her til dere nå. Ber om forståelse.

Jeg tok ingen angrepille, og han kom dessverre inn i meg. Vet dette var svært uansvarlig, så det trenger jeg ikke å få inn med teskje. Er fullstendig klar over det. De første 5-6 ukene var jeg bombesikker på at jeg overhodet ikke kunne ha blitt gravid, siden jeg hadde verken symptomer eller mage. Men nå er jeg blitt fryktelig i tvil.

I uke 7 begynte jeg å få utrolig oppblåst mage! Vi har alle oppblåst mage i ny og ne, men det varer jo som regel en dag eller to, og ikke 2 uker? Jeg har altså gått nå i 2 uker med konstant oppblåst mage. Den er så oppblåst at jeg ikke har kunne gått med vanlig tynne basic gensere. Jeg har derimot bodd i store hettegensere, fordi jeg ser rett og slett gravid ut.

Jeg har ikke reagert før forrige uke på magen min. Jeg ante ikke at man kunne få fryktelig oppblåst mage av å være gravid. Hadde overhodet ikke peiling! Men når jeg søkte på nettet og leste om så mange som hadde det som symptom fikk jeg seriøst noia.

Dette er altså da mine "symptomer":

- Jeg har gått rundt med oppblåst mage i 2-3 uker nå. Når jeg våkner er den ikke oppblåst, men jeg ser fremdeles små-gravid ut. (Legger til link lengre ned til bilde)

- Jeg har fått helt vanvittig dilla på to ting jeg ikke kunne fordra for cirka 3 uker siden. Hamburgerrygg og cola. Jeg spiser/drikker ikke annet!

- Brystvortene/puppene mine har vært så vonde de 2-3 siste dagene, at jeg har måtte gå uten bh. Opplever aldri ellers ømme bryst.

- Jeg er på overtid med mens, men har også lest at du kan ha "mensen" selvom du er gravid? Så dette er ikke et sikkert symptom?

- Matlysten min har gått fra 1-10 på 1-2 uker. Jeg spiser som en hest 24/7. Spiser aldri frokost, men nå spiser jeg 3 brødskiver med hamburgerrygg og majones til frokost hver dag. Så kjøper jeg kanskje 3 cola på skolen, og 4 tebrix. Så kommer jeg hjem og spiser middag, og så kanskje noe snax. Dette er virkelig ikke likt meg.

- Humørsvingninger til tusen! En hel uke gikk jeg rundt og var forbanna på alt og alle for overhodet ingenting. Jeg ble så sint pga en liten bagatell at jeg dro hjem fra skolen midt i timen! En annen dag begynte jeg å hylgråte siden jeg gikk ut døra på det kl. slettet da bussen egentlig skulle ha gått, så jeg ikke rakk bussen. Hallo frøken overfølsom.

- Jeg har også småkramper i magen. Både lengre ned og på sidene. Overhodet ikke vondt. Mer kiling!

- For 5 min siden gikk jeg på do. Noe jeg gjør ofte, og der lå det bittelitt blod. Jeg har altså hatt en bitteliten smertefri blødning. Ingen mens liknende smerter.

Hva tenker dere om dette?

Jeg er også ganske lei av at ingen tar meg ordentlig "seriøst" nok. Det er kun venninnene mine som virkelig kjenner meg som merker at et eller annet er galt. Er det ikke graviditet, så er det noe annet. Jeg har alltid hatt superflat mage, og nå er det plutselig bare vokst frem en liten kul helt uten grunn? Altså, jeg mener. Lite sannsynlig at den har poppet frem uten en grunn.

Jeg har snakket med to forskjellige helsesøstre. Den ene sa "Nei, jeg tror ikke du er gravid." Mens den andre sa "Oi!" Så jeg er drittlei av forskjellige meninger av disse tåpelige helsesøstrene, og jeg er drittlei av usikre gravitester!

Har time hos legen i morgen kl 18.00, og han skal vurdere å sende meg til ultralyd, enten innvendig eller utvendig. Håper han sender meg dit, slik at jeg kan få en klarhet på hva det er som skjuler seg i magen min! Er det noe der i det hele tatt, eller er det ikke det?

Det var faktisk et bilde av meg selv fra en fest at jeg begynte å legge merke til magen min. Og det flaueste var det at det var to av mine venninner som merka det først! Det er liksom ikke flesk. Verken når jeg står, sitter eller bøyer meg. Det er bare en kul!

Utifra hva jeg har skrevet. Hva tror dere om dette? Tror dere jeg er blitt gravid? Håper på mange svar fra dere. Hadde satt virkelig stor pris på det.

To bilder av magen min kl 06.00 om morgenen (i dag):

http://3.bp.blogspot.com/_UXryo8MTlTY/Srm4gx5QGFI/AAAAAAAAEN8/pqa1fR2tfS0/s400/DSC0 0335.JPG

http://1.bp.blogspot.com/_UXryo8MTlTY/Srm4gi1HkeI/AAAAAAAAEN0/NYMx_jiHCb4/s160 0-h/DSC00332.JPG

Så fant jeg et bilde som lignet PRIKK LIKT på meg når jeg går rundt og er oppblåst:

http://4.bp.blogspot.com/_UXryo8MTlTY/Srm4gFTkJdI/AAAAAAAAENs/zE_s4vCb6yo/s160 0-h/9___uker.jpg

Mvh Frida Pernille H.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gul stjerne
Skrevet

Uff, kjære Frida, jeg greier ikke å tro at dette er et seriøst innlegg av en15 åring. Jeg har store problemer med å tro at personen som har skrevet dette er femten år.

Beklager.

Om du overbeviser meg senere i denne tråden, skal jeg vurdere å svare deg på nytt.

Skrevet

Det er vanskelig å si. Du får nesten bare avvente til du har vært hos lege og høre hva h*n har å si.

Lykke til:)!

Skrevet

Fordi innlegget ble skrevet med over gjennomsnittet (for disse sidene) god norsk?

Selv om man er bare 15 år så kan man være god til å skrive vet du!

Skrevet

For det første: Hvilke helsesøstre er det du går til som ikke tar graviditetstest av deg? Det henger ikke på greip at man sier det ene eller det andre uten en test.

For det andre: Du får ikke babymage i uke 7 av en graviditet! Du kan få kul av ulike grunner: luft, forstoppelse, vannansamling, hormonelle forandringer rundt eggløsning osv. Listen er lang! Ingen av bildene dine sier noe som helst.

Kom deg til legen og la ham diagnostisere deg. Ingen her kan si noe som helst om du er gravid eller ikke! Og du? Jeg tror ikke at du er gravid, men det betyr jo ingenting som helst.

Skrevet

Jeg sitter her og er 15 år gammel (født 15.11.93) og er livredd for å være gravid. Og her sitter du og sier du ikke tror dette er et seriøst innlegg pga. mine gode norsk kunnskaper? Vel, heisann hoppsann! Beklager at jeg er fryktelig god i norsk skriftlig! Første gang jeg blir sinna for å faktisk være god på skolen.

Er det virkelig mulig? Jeg er ei ung, men fryktelig reflektert jente! Jeg er moden for alderen, kan snakke godt for meg og er flink i norsk. Derfor skal ikke du kunne svare meg på mine spørsmål?

Nå blir jeg virkelig sinna her merker jeg! Har gråtet i hele dag og vært ute av meg, har faktisk vært ute av meg i mange uker. Og nå som jeg vil ha hjelp og råd fra dere, så får jeg det ikke fordi jeg er god i norsk? Hallo, hva er dette for noe urettferdig og tullete behandling?

Er virkelig skuffet, og dette fikk meg overhodet ikke på noe bedre humør. Takk for.. eh.. ingenting?

Skrevet

En mage tidlig i graviditeten er da likefullt en "gravid-mage"selv om det bare er luft som lager magen!

Hadde man ikke vært gravid hadde man heller ikke vært oppblåst. Duuuh!

Hilsen Frk. Oppblåst - grunnet graviditet!

Skrevet

Helsesøstra tok en gravitest av urinen min jo, men som vi alle vet kan gravitester slå ut negativ selvom de er positive, så hun ville sende meg til legen for en gynekologisk sjekk.

Jeg sa aldri at jeg fikk babymage i uke 7. Sa ikke en gang at jeg har det nå (9 uker). Jeg sa jeg hadde oppblåst mage! Ikke at jeg hadde babymage. (Men nå (uke 9) har jeg en bitteliten kul nederst.)

Og jeg sier ikke at dere skal vite om jeg er gravid eller ikke. Jeg spør om råd! Heregud, hva skjer med mennesker i dag? Frekk og hele pakken. For en dritt behandling!

Skal flere svare meg sånn på den måten, så kan dere heller la vær. Dette var alt annet enn hjelpsomt!

Skrevet

Unnskyld meg, men du må være blåst i hodet også hvis du seriøst tror at du kun blir oppblåst i magen av en graviditet!

Oppblåst kan man bli av mange ting!!!

Skrevet

Hva er det du vil da, jentunge?

Ingen er kan fortelle deg om du er gravid eller ikke, og det er jo det du ønsker svar på! Du må komme deg til legen og finne ut hva det går i! Hva mer hjelp kan du egentlig forlange???

Skrevet

Og bare fordi alderen min er 15 år, trenger du ikke sitte her og rakke ned på meg.

For ti tusende gang: Jeg forlanger ikke at dere skal gi meg et ja/nei svar på om jeg er gravid! Jeg spør om dere kan fortelle meg hva dere tror og tenker.

Men slutt og svar meg! Nå blir jeg rett og slett bare såra og lei meg av denne drittbehandlingen. Jeg syntes dette er fryktelig dårlig gjort.

Les hva jeg skriver, og slutt å vær frekk og vri om på det som blir sagt fra min side!

Skrevet

Hvis du kan finne setningen der jeg sier "Jeg tror/vet at man kun kan bli oppblåst i magen av graviditet" så er du faen meg god!

SLUTT Å VRI OM PÅ ALT JEG SIER! Jeg har laget avsnitt med "-" over symptomer jeg har. Der står det BLANT ANNET oppblåst mage, fordi jeg har hørt at dette er svært vanlig. Men det står ikke bare om oppblåst mage, gjør det vel?

Makan til dumt menneske®!

Skrevet

Ja nå viser du deg så ung som alderen din tilsier!

Du tåler jo ikke direkte og tydelige tilbakemeldinger, uten at du må beskylde folk for å vri på ordene dine. Ingen er frekk med deg, men helt realistiske i at det er umulig å vite eller tro noe som helst. Vi tenker at du må komme deg til legen, må du forstå!

Skrevet

tror ikke du er gravid. da jeg var i din alder var mensen min forsinket 3 ganger opptil 2mnd hver gang. tok tester som var negative, men kunne ikke stole helt på de. hadde jo sex. men jeg var ikke gravid, angesten for å være det kan også gjøre at mensen din blir forsinket.

Skrevet

Sannsynligvis er du ikke gravid - full av hormoner er man ofte i den alderen der uansett:)

Ikke bekymre deg - i morgen får du uansett vite det sikkert:)

Skrevet

Tusen takk for svar! Setter pris på slike ærlige og ordentlige svar, og ikke frekke tilbakemeldinger.

Ha en strålende dag videre!

Skrevet

hei frida...

huff , forstår du reagerer på svarene du får her inne , men ikke ta deg nær av de sure og grinete damene som er her...

det er jo en sjanse for graviditet og da får du prøve å finne ut om hva som skjer videre... har du noen å prate med ? hvis ikke kan jeg sende deg en pm , så kan jeg gi meg msn adressa mi ? er riktignok ikke så ung (24) men med meg kan du prate med :)

håper du oppdatterer på hvordan det har gått i morgen hos legen , så må du ha lykke til :)

mvh meg

Skrevet

Det hadde vært veldig kos med en pm, og fått en og snakke med. Setter fryktelig stor pris på dette.

Mvh Frida Pernille

Gjest Månefuglen +2 *høygravid*
Skrevet

Jøss.. Her fikk du mange rare svar..

Jeg tror ikke du er gravid men at du er redd for og være det og at kroppen din derfor spiller deg et par puss. Lykke til hos legen!

Skrevet

du må opprette profilen din slik at jeg får sendt deg en PM :)

Gjest eelis+guttespire *høygravid*
Skrevet

Hei Frida! :-)

Disse kranglete anonyme må du bare overse. De er her, og vi blir ikke kvitt dem. Hehe.

Jeg tror ikke du er gravid. Etter ni uker hadde en graviditetstest slått ut positiv. Du har i tillegg hatt flere blødninger, og du er i den verste "hormon-rase-perioden". Dette at du er så oppblåst kan kanskje ha en sammenheng med at du er så sulten? Jeg hadde selv en helt enorm spise-periode da jeg var 15, og den var ganske sinnsyk. Husker jeg også var oppblåst og hadde "mage". Jeg hadde også kramper i magen som du beskriver. Jeg fikk panikk for at jeg var gravid, og ble sendt til innvendig ultralyd, som avslørte en helt tom livmor. At du har humørsvigninger kan rett og slett skyldes alle pubertetshormonene dine, og jeg vil ikke si at det er et tegn på at du er gravid. Uregelmessig mens er også helt normalt.

Du får jo uansett bekreftet eller avkreftet en graviditet ganske snart, så til da ville jeg bare slappet helt av. Du er mest sannsynlig ikke gravid, kroppen din spiller deg nok bare et puss. Jo mer vi stresser med at vi kanskje er gravide, jo mer gravide føler vi oss! ;-)

Lykke til, og bruk kondom i fremtiden :-)

Skrevet

Har forsøkt å se på bildene dine, men får bare opp det første og jeg greide ikke å se at du var oppblåst.

Hva er det som gjør at du er så skeptisk til graviditetstester? Clearblue er 99 % sikker hvis den tas på rikitg måte. Bruker du den digitale utgaven slipper du å tolke streker, men får enkelt opp beskjeden gravid eller ikke gravid. Graviditetstestene er ikke mer sikre enn de du bruker hjemme. Men blodprøver, ultralyd og en GU vil kunne hjelpe deg til å finne ut om du er gravid.

Normalt er det innvendig ultrlyd til du er over 12 uker på vei.

Ønsker deg lykke til i morgen.

PS! Ikke bry deg om de sure kjærringene her inne!

Skrevet

Heisann!

Nei, på det første bildet (som beskrevet over i innlegget) så er jeg ikke oppblåst der. Kl. var 06.00 om morningen, og hadde ikke spist noenting. Om morningen (og ellers) er jeg bestandig helt flat på magen. Har i alle år fått skryt og fått mange sjalusie kommentarer av venninner fordi jeg har så flat mage. Men de 2 siste ukene har den vært så fryktelig oppblåst, og om morningen så den slik ut som på bildet. Da skal den HVERTFALL være flat!

Er bare derfor jeg la ut det bildet. Håper du fikk en forklaring, og at jeg fikk retta opp i "misforståelsen." For tro meg, på det bildet der er jeg ikke oppblåst. Når jeg er oppblåst ligner jeg mer på det siste bildet jeg la inn.

Men tusen takk for svar! Setter fryktelig stor pris på det. Skal oppdatere i morgen hvordan det gikk hos legen. Takk igjen!

Gjest Antarctica
Skrevet

hva ble det til?

...jeg syns dessverre den lista di med symptomer hørtes positiv ut, jeg...?

Skrevet

Er man gravid så er man gravid sier jeg bare. Jeg ble gravid som 14åring og er idag 15år gammel og mamma til ei nydelig liten jente. Du får jo bare vente og se hva resultatet blir hos gynekologen. Du får håpe på det beste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...