<3PerLe<3 Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 tenkte og gå å få tak i den ettersom den er gratis, men har hørt at det er unødvendig med bleiebøtte og at den lukter fælt. noen som har erfaringer de vil dele med meg?
satser & vesla Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Hei. Jeg dro dit for å se på den i uka her. Er i tvil om den er virkelig praktisk. Hvis jeg har oppfattet det må man presse bleien nedover slik at den kommer seg gjennom en avlukke under som er ganske hardt å presse på. Jeg ser for meg at jeg presser en bleie med diare nedover og den siler ut på henden min? Ikke noe særlig å stå der med en skitten hånd og en baby som ligger foran deg som skal ha tilsyn/stell. Håper du får svar fra erfarne brukere her inne :-)
Nangiliama Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Har ikke fått sjansen til å bruke den ennå, men den står klar på badet.. I følge en venninne av meg med en sønn på 7mnd, så er den genial. Jeg har selv skifta bleie på ungen hennes, og syntes ikke man må presse så hardt på lokket at jeg tror det skulle være noe problem.. I forhold til lukt, så har jeg sett tips om at det kan være lurt å sette et sånn kasserolleunderlag under dersom du har varmekabler, men i følge venninna mi så er de ikke plaget med lukt - og jeg har jo brukt badet deres, og må si meg enig Regner med at man tømmer bøtta en gang om dagen uansett da..
Pax - termin 24.09.09 Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Vi hadde bleiebøtte til førstemann. Den funket fint til tissebleier og fram til ungen fikk annet enn morsmelk.... men da begynte det å lukte skikkelig ille... og vi gikk over til småposer som vi kastet ved hver bæsjebleie.
strikkemor til 2... Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 hei! jeg jobber i barnehage, og de bleiebøttene vi har der stinker virkelig!!! de er av merket sangenic, eller no sånt. MEN... jeg tenkte jeg ville prøve den på barnas hus, siden den er gratis, og forhørte meg litt med en venninne som har brukt den i nesten 2år nå! hun er kjempe fornøyd med den, de putter både tissebleier og bæsjebleier i den, og tømmer den bare et par ganger i uken. den er helt luktfri pga luken som bleien skal under. det eneste er at refilen er litt dyr, men hun mente de var fullt verdt prisen! jeg har hvertfall hentet en bleiebøtte, og en 3pakkning med refil, så vil jeg prøve denne når prinsen kommer! den kostet jo ingenting, så da er det jo verdt å prøve tenker jeg!!!
Kongeørna Skrevet 23. september 2009 #6 Skrevet 23. september 2009 Kjenner noen som har den, og de anbefaller den på det varmeste. Poenget er jo nettopp at du skal slippe lukt selv om du ikke tømmer søpla hver dag!
16.10.07&13.10.09:) Skrevet 23. september 2009 #7 Skrevet 23. september 2009 Jeg brukte denne sist. Funket veldig bra så lenge jeg ammet og ikke gav noe annet, da luktet jo ikke bleiene. Jeg hadde alt kjøpt en tommi tippee før jeg fikk denne, så jeg lot den angel care stå oppå den andre, så ble det fin høyde og langt vekke fra varmekablene. Jeg syns refillene var dyre, så jeg brukte bare vanlige tynne hvite søppelposer. Når jeg endelig prøvde den andre bleiebøtten så likte jeg den mye bedre, fordi det er utrolig mye bedre plass i den! Så denne gangen kommer nok angel care-bøtten bare til å stå under tommi tippee-bøtten for å hindre at varmekablene varmer opp stinken! Min datter har gått på vanlig do siden før hun var ett år, så vi har ikke tatt en skittbleie siden den gang da.. så om det stinker veldig med større barn som bæsjer det vet vi faktisk ikke når det gjelder noen av bøttene..
Snartmammatilto :-) Skrevet 23. september 2009 #8 Skrevet 23. september 2009 Et tips: Ikke kjøp bleiebøtte! Kjøp deg noen ruller med "hundeposer" i stede, så kan du pakke bæsjebleiene i de stede. Ha noen slike poser i stellebagen din også, kjekt når man er på tur, kafé etc. Bleiebøttene stinker!
Sistah*G07*J09* Skrevet 23. september 2009 #9 Skrevet 23. september 2009 hentet denne gratis bleiebøtta for litt under en mnd siden. Har ikke termin før i november, men har en på 2år, så bruker den til hans bleier. Har ikke varmekabler på badet, men har en tørketrommel der som går ofte. Har ikke merket noe til lukt enda. Hadde sangenic sin før, og den STINKET!!! "heldigvis" ble den ødelagt for noen mnd siden, så da var jeg kjapp å bestilte den gratis angelcare bøtta Det eneste minuset er at det er litt ekkelt å presse bæsjebleiene ned i bøtta, særlig siden de bleien til 2åringen min ikke akkurat er små. Men jeg bruker å ta en engangsvaskeklut/våtserviett imellom hånden min og bleia, å da blir det mindre gris.
Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 23. september 2009 #10 Skrevet 23. september 2009 JEG anbefaler den AngelCare-bøtta på det sterkeste!!! Jeg har ikke hatt no bleiebøtte tidligere.Så før var det til tider flaut å ha folk på besøk fordi det luktet dritt-eller pissbleie på badet. -Og det selv etter at bleiene var kastet for lenge siden! Jeg skaffet meg den AngelCare-bøtta for ca en måned siden. Og siden har det-utrolig nok-ikke luktet noe bleier i det hele tatt!! Sønnen min er 2,5 og ut av han kan det komme det meste-og rareste. Men jeg klarer fint å trykke bleiene hans igjennom den klemma uten å være redd for at noe skal tyte ut på sidene! Syns du skal benytte deg av det gratis-tilbudet! Du vil ikke angre!
Mamma til Mathias&Amilia Skrevet 23. september 2009 #11 Skrevet 23. september 2009 Glemte å si-jeg har ennå ikke vært nødt til å bytte refill-boks. Det er dessuten kjempe lett å bytte posen når den er full av bleier. Som sagt-du vil ikke angre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå