Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 eller var det mageplastikk det het da?! Jeg lurer på om det er mulig å få dekt det?? Jeg er alenemamma og driver med utdanning så har virkelig ikke råd til det.. Hva skal grunnene være til at det blir dekt?? Jeg har jo ikke noe bra shølbilde, hater hvordan jeg ser ut pga. hengemagen.. Driver å trener, men vet at hengemagen alltid kommer til å være der.. Så jeg er en av de som ikke går så mye ut med andre ord.. Sexlivet er helt ødelagt, jeg føler meg så, hmmm, ja hva er det rette ordet, fæl kanskje.. Så jeg klarer ikke få lysten på det.. For jeg føler meg ubrukelig om som en stranda hval.. Skulle bare ønske det gikk ann å få det dekt.. For jeg kommer nok ikke til å føle meg noe bedre så lenge jeg går sånn.. Vil kunne være en ordentlig god mamma for jenta mi, men føler jeg ikke klarer å strekke helt til da det jeg ikke engang liker meg i kroppen min og føler meg rett å slett utilpass.. *håper på noe svar*
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Jeg f.eks skal ta slankeoperasjon, kirurgen sa at man får hengemage og hengepupper, men man kan ikke regne med å få det dekket likevel (selv om jeg får dekket slankeoperasjonen) Men jeg vil anbefale deg å snakke med fastlegen din! H*n kan diskutere det med deg og evt sende en henvendelse... Lykke til !!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 min jordmor informerte meg at dette kunne skje etter 2 graviditeter. jeg fikk alerede hengemage etter 1 mann da jeg var ganske svær. hun hadde selv tatt en operasjon på grunn av graviditet og hun fikk det dekket. tror det må være en viss mengde for å få det dekket. men etter det jeg forstod på henne så skulle det ikke være så veldig vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Takker for svar.. Kanskje jeg skal ta en tur til fastlegen for å høre litt om det.. *håper* å få gjort noe med det her. Jeg gikk jo voldsomt opp under svangerskap.. fra 64kg til 98kg.. veier nå 89, så skal gå ned så mye som mulig, å så høre med fastlegen om den huden som henger der.. For det er ganske mye.. Igjen, takk for svar : )
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 Heisann! Virker som du sliter litt med depresjon/deprimerende tanker rundt din egen kropp. Jeg vet hvordan det er å ha slike tanker, og det er ikke noe godt. For det første så er det kjempebra at du trener, dette kan være med å gi deg overskudd og litt positivitet i hverdagen. Det du kan gjøre nå som du kanskje satser på å gå nedover i vekt er å bruke magebelte/høye, tykke truser for å løfte opp den huden som henger ned og la det stramme til mens du trener vekk fett. Men henget går det dessverre ikke an å trene vekk. I korsett og magebelte vil du likevel hindre at noen ser dette, og du slipper f.eks. at magen detter foran buksa eller du ser gravid ut eller lignende. Går også an å bruke magebelte under en badedrakt hvis du vil svømme. Angende å vise seg foran noen for å ha sex så skal jeg love deg at mannfolk tar mye letter på kvinners kropp enn det vi kvinner selv gjør. Jeg skjønner godt at du sliter med tanken på å ha sex med magen din slik den er nå, men med en parnter som respekterer deg så skal ikke det være noe probelem. Jeg er selv alenemor, og min 77-åringe bestemor har faktisk mindre rynkete mage og mindre hengepupper enn meg! Slet veldig med min egen selvtillit, men jeg jobbet med det. Fortalte meg selv at jeg var vakker. Og selvtilliten ble faktisk bedre selv om kroppen ikke hadde forandra seg noe!:-) Her i Norge går det an å få dekket mageplastikk hvis henget er stort (husker ikke grensen helt), men det anbefales ikke å gjøre dette før man har fått de barna man skal ha. Det går likvel an å få utført en slik operasjon og få barn senere. Håper du greier å bedre selvtilliten din!:-)
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #6 Skrevet 24. september 2009 Tusen takk for ett herlig svar.. Jeg vil jo ikke ta en sånn operasjon, men jeg vil jo veldig gjerne bli kvitt den løse huden da.. Men virker som om det er helt umulig.. Jeg har ett barn, og har lyst på kanskje en til etterhvert. Men vet ikke om jeg tør, for vil ikke utsette kroppen enda en gang.. Det går utover meg å min selvtillit igjen.. Jeg håper selv jeg får selvtillit nok til å si til meg selv at jeg er vakker.. men det virker det som om jeg ikke kan.. Og det kommer jo litt ann på hvilke menn man treffer da, det finnes veldig mange kroppsfikserte.. Og det er på den delen jeg er nervøs.. Føler at folk suns jeg er så diger, å at da ingen vil ha meg.. Jeg skal prøve å bedre meg selv, å selvtillit.. Takk igjen for svaret ditt
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #7 Skrevet 24. september 2009 Nå vet jeg ikke hvor i landet du skal ta gbp, men her som jeg skal opereres (Ålesund) når jeg bare blir ferdig med graviditet og amming så får vi dekt de kosmetiske operasjonene i ettertid også. Trodde det var vanlig over hele landet jeg?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #8 Skrevet 24. september 2009 Om du har mye heng og plages med det kan du nok få opperasjon, men du må ned i normalvekt først. Få en time hos fastlegen din og be om henvisning til en plastik kirurg.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #9 Skrevet 24. september 2009 Ja, det handler om å synes selv at man er vakker! Det er faktisk kjempevanskelig, for det finnes jo mange modeller der ute som ikke en gang synes de er vakre. Kjipt at det skal være slik, tror verden hadde vært mye bedre uten slike idealer. Men sånn har det jo vært igjennom tidene. I steinalderen så skulle jo kvinnene være svære for det var det som var sexy da, og slik er det jo i visse land nå til dags. Men ikke her i Norge, her skal man visstnok være syltynn, men greit med litt former, men det skal ikke være noen arr, merker eller cellulitter og heng noe sted. Slik fremstår det i alle fall, og ikke rart generasjonene som vokser opp nå blir påvirka. Men vet du hva, det finnes folk der ute som ikke bryr seg om slike idealer. For dem er skjønnhet den de er glad i, uansett hvordan denne personen ser ut! Bare tenk på dem som er i et forhold mens de er gravide og får strekkmerker over alt og hengemage, jeg har aldri hørt om noen som har blitt dumpa fordi de har forandra seg på den måten. Og hadde de blitt det, så var kanskje deres partner ikke akkurat drømmepartneren. Sånn sett så er jo ting annerledes siden du er alene. Men du kan jo tenke det slik at de mennene som ikke takler at du har hengemage ikke er menn du har lyst på. Slik tenkte jeg på kroppen min, at de som ikke syntes noe om kroppen min, nei de syntes jeg ikke noe om selv! Det som er ille er at det er nettopp disse teite, overflatiske menneskene som gjør at vi får det dårlig inni oss når vi blir minnet på at vi ikke ser ut som modeller. Lenge leve ironien. For det er jo de ekte mennenes synspunkt som skal telle, de som synes det er sexy at en dame har en kropp som viser fruktbarhet. De trenger jo ikke synes at hengemage, hengepupper, strekkmerker og cellulitter er dritsexy (selv om det jo finnes de som synes det!:-), men det finnes mennesker der ute som ikke synes du er noe stygg! Det er bare slik at inni hodet ditt så synes du kanskje at du ikke ser noe særlig pen ut, men heldigvis så kan du forsøke å endre på den innstillingen. Det krever mye av deg, men det er mulig. Greier du det ikke selv, så kan du jo oppsøke psykolog for å snakke om det. Så ikke tenkt på hva overflatiske folk synes om deg! Tenk heller på at DU ER FIN!!! Skriv det gjerne på lapper som du henger rundt om kring for å minne deg på det. Så kan du jo også kikke på theshapeofamother.com og denne linken: http://www.klikk.no/mote/trender/article495739.ece Hun der har ikke fått barn en gang og er jo modell!:-) Lykke til med å bedre selvtilliten din! Og ikke tenk så mye på hva andre synes om deg, bare fokuser på at du selv skal greie å like deg selv litt mer!:-)
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #10 Skrevet 24. september 2009 Kjedelig at det skal være sånn i verden for tiden.. men sånn er det nå bare.. Jeg vil jo ikke det skal påvirke meg å selvtilliten min.. men det gjør det nåe uansett innerst inne.. De er jo slanke og vakre og alt det der.. Det gjør det liksom så vanskelig.. Skal i hvertfall jobbe med selvtilliten min.. Og håpe jeg en dag finner 'drømmeprinsen' som aksepterer meg som jeg er og liker meg som jeg er.. men det er ikke lett det heller.. ikke i denne verden som vi lever i.. angrer ikke på at jeg fikk dattern min, men fyyy, det følger med masse rart etter ett svangerskap da det gjelder kroppen altså.. Det visste jeg i grunn ikke da deet jeg vart gravid.. Hadde aldri trodd at det skulle komme hengemage.. trodde liksom det skulle gå ann å trene det vekk.. men det går nå ikke da :s men men.. Skal jobbe med saken.. Har alt psykiater.. Men jeg har ikke villet tatt opp hvor elendig jeg føler meg da det gjelder kroppen min.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #11 Skrevet 24. september 2009 Tror reglene er at for å få dekket en oprasjon av medisinske årsaker må "henget" være mer enn 2 cm når du står oppreist, men du kan jo også få det dekket av psykiske årsaker (at kompleksene hemmer livsutfoldelsen din). Anbefaler deg å titte litt på denne siden www.bukplastikk.com, der kan du se før og etter bilder og lese om andres erfaringer, det er også et shatterom der så du kan "skravle" med andre i samme situasjon. Synes du skal komme deg ned i normalvekt først og se hvordan det ser ut og føles da, om du fremdeles ønsker oprasjon kontakter du fastlegen eller en privatklinikk. Privatklinikkene har ofte gratis førstekonsultasjon og kan avgjøre om du får det dekket av rikstrygdeverket. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå