Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Jeg tenker vel egentlig at det ikke er så veldig farlig, så har til nå bare brukt vanlig smør (plantemargarin). Men nå som brødskive med bare smør har blitt en av flisas store favoritter, begynte jeg å tenke på om det kanskje kunne bli for mye salt for henne? Men samtidig, smør inneholder vel ikke enorme mengder heller...?
MintCondition Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 På brødskiva bruker vi vanlig soft flora, i maten hans bruker vi usaltet smør
shari_z Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Du, jeg tenkte aldri over det før tidligere i dag da en vennina sa at jeg ikke burde ta smør (Bremykt) oppe på brødskive da det er for mye salt. Aldri tenkte på det! Men jeg bruker veldig lite smør også, og det er ikke ofte hun får det, så jeg regner med at det går greit. Men for å være helt ærlig, så vet jeg ikke. Tror jeg må google litt på dette og forske. :-)
Mamman til M&E Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Bruker nesten ikke smør til han så det lille han får er vanlig smør med salt.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. september 2009 hmm...har du funnet ut noe mer om saken shari_z? Kunne vært interessant å høre isåfall=)
barbalib har to fine gutter Skrevet 24. september 2009 #6 Skrevet 24. september 2009 Plantemargarin er vel sunnere enn smør (selv smør uten salt)? Eller er jeg helt på bærtur?
shari_z Skrevet 24. september 2009 #7 Skrevet 24. september 2009 Har ikke blitt særlig klokkere etter mye googling. Jeg har oppdaget at smør er sunnere enn margarin pga fettet (saturated fats i smøret er sunnere enn trans fats i margarin, men ingen av dem er ideelt. Og jeg kan ikke de ordene på norsk heller.) Men det virker som det er 50/50 om folk bruker saltet smør/margarin eller usaltet. Jeg mener fortsatt at min baby får så lite at det bør gå greit.
Collette Skrevet 24. september 2009 #8 Skrevet 24. september 2009 Wenche på god morgen Norge anbefalte usaltet smør frem til de blir 1 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå