Gjest Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Har tenkt til å lage en rett med cottage cheese, og husker ikke om den er pastriuert. Noen som vet? Takk
barney Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Ja, det kan du. Det er vel strengt tatt ikke en ost heller (har jeg kest et eller annet sted...)!
awesome Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 spis og kos deg! Jeg har spist mye - med bær/syltetøy i !! kjempe godt
gizmo78♥ har fått baby:-) Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Det har jeg spist mye av og...den er pasteurisert...
Småtorsk Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 Det er ikke sånn at en ostetype (eller type melkeprodukt) er pasteurisert og en annen ikke. Pasteurisering betyr å varme opp melka for å drepe bakterier, og er en metode som brukes av nesten ALLE produsenter på nesten ALLE produkter i vår del av verden. Er det ikke pasteurisert, skal det stå på pakka. (EØSregel.) Står det ingenting, og produktet er et "vanlig" norsk produkt fra Tine, Synnøve e.l. er du trygg som banken!
gledebarnet2 Skrevet 23. september 2009 #6 Skrevet 23. september 2009 Cottage cheese er bra for alle og spes. for oss gravide- d-vitamin og kalsium. Spiser cottage cheese flere ganger i uka:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå