LHHR Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Jeg har en gutt på 4 år som av og til må bæres/ løftes, er dette farlig, er det større sjanse for SA? Hadde ne SA i juli og har akkurat fått positiv test på ny, så er vel i uke 5. Men er redd for at bæringen og løftingen av min sønn førte til en SA. Noen med erfaring her, mange har jo barn fra før og de må jo løftes....
3smaa Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Gratulerer med svangerskapet! Jordmor fortalte meg en gang da jeg var gravid med min sønn at jeg ikke bør bære ting over 11 kg. Jeg har hatt SA i uke 12 før jeg ble gravid med han derfor fortalte hun meg om dette. Håper at noen andre kan gi deg bedre svar en meg. Gratulerer med svangerskapet!
Bumblebeee Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Vel, jeg vet ikke så mye om dette, men jeg bærer rundt på dattera mi på litt over 10 kg hele tiden. Hun kan ikke gå enda, så jeg har ikke noe valg. Vogna inn og ut av bilen blir jo også 14-15 kg... Skal høre med jordmor når jeg skal dit, men uansett hvilket svar jeg får så endrer det ingenting for meg. Jenta krever jo sitt uansett om mamma er gravid eller ikke
mamman til minin Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Jeg tror ikke det skal være noe problem, hvis du ikke har andre komplikasjoner... Men kanskje en tidligere SA gjør saken verre? Jeg trener styrke (tungt), spiller håndball og tenker ikek over hva jeg løfter så lenge det ikke er ubehagelig. Håndballen fikk jeg beskjed om å gi meg med ved 12 mnd sist jeg var gravid på grunn av faren for slag mot magen. Styrketrening ble jeg oppmuntret til å fortsette med... Men jeg har skjønt at det er forskjell fra lege til lege. Hør på det fagfolka sier og ikke meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå