*Ønskerossbaby *Gravid* Skrevet 23. september 2009 #1 Del Skrevet 23. september 2009 Hei. Jeg skal inn til konsultasjon om 6mnd til Porsgrunn.(Lang ventetid) Er det noen som har noe erfaring med det stedet? Grunnen til at vi skal inn der er at mannen min har nedsatt sædkvalitet. Hva gjør de med han/meg? Hva koster dette? Er gla for alle svar jeg får,vet så lite om dette. Hilsen prøver. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140707988-heijeg-er-ny-herlurer-p%C3%A5-noe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnØv Skrevet 23. september 2009 #2 Del Skrevet 23. september 2009 Hei.. Vi har det samme problemet som dere med at mannen min har nedsatt særkvalitet. Har vært på forsamtale på st. olavs for 2 uker siden, og skal igang med prøverør forsøk nr.1 med icsi. Fått dato for uttak uke 47.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140707988-heijeg-er-ny-herlurer-p%C3%A5-noe/#findComment-140708363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Med mat i tankene Skrevet 23. september 2009 #3 Del Skrevet 23. september 2009 Hei! Vi har også samme problemet.. Skal til samtale i desember, i Haugesund. Virker så uendelig lenge til! Så kjenner den.. Jeg skrev en tråd her igår ang spørsmål til priser.. Kansje du kan se litt på den? Du er ikke alene om å vite lite om alt dette.. Jeg føler meg helt grønn når det kommer til saken! hehe.. Men håper jeg forstår mer etter samtalen på sykehuset:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140707988-heijeg-er-ny-herlurer-p%C3%A5-noe/#findComment-140708498 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Ønskerossbaby *Gravid* Skrevet 23. september 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 23. september 2009 hei. Takk for svar. Men hva skjer på et prøverør forsøk? Jeg føler at jeg ikke vet noen ting om noe i det hele tatt. Er helt grønn!!! Hva gjør de med mannen min,og hva gjør de med meg? Verpesjuk: Det var en grei tråd ang priser håper på flere svar. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140707988-heijeg-er-ny-herlurer-p%C3%A5-noe/#findComment-140708827 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to snart tre Skrevet 23. september 2009 #5 Del Skrevet 23. september 2009 Hei. Vi holder til i Porsgrunn, og har akkurat vært igjennom et icsi forsøk (pga nedatt kvalitet på mannen svømmere). Det ble dessverre negativt, men skal i gang med første fryseforsøk ( har 4 flotte befruktet egg på frys) Jeg regner med at dere vil bli henvist til icsi når mannen din har nedsatt kvalitet, men akkurat det får dere informasjon om på konsultasjonen dere blir kalt inn til. De har gjerne en liten plan på hva de tenker for dere basert på utredningen som er foretatt før dere kommer. Vet ikke hvor mye du kjenner til de ulike befruktningsmetodene, men icsi (microinjeksjon) brukes gjerne om kvaliteten på svømmerne er grunnen. Enkelt og litt kort fortalt: - IVF; legger egg i en skål og lar sæden befrukte/trenge inn i egget på egenhånd. - ICSI: tar opp de beste sædcellene i en sprøyte, legger eggene i skål og sprøyter en bra sædcelle direkte inn i egget. Når dere kommer til Porsgrunn første gangen så kommer dere inn til en av legene, flotte folk forresten!!. De snakker med dere begge, spør om ulike ting fra bakgrunn, hvor lenge dere har prøvd etc. Så tar de gjerne en undersøkelse av deg, kanskje av mannen om han ikke har blitt undersøkt av lege. Blir det bestemt at behandlingsmåte for dere, så får dere en samtale med en av de super hyggelige sykepleierne etterpå, som går igjennom steg for steg hva som skal skje, medisiner og hvordan spray og sprøyter virker. Og så ... ja da er det bare å smøre seg med tålmodighet til å vente på dato for start på medisiner i følge klinikken. Det varierer litt hvor lenge du skal gå på medisiner, så litt vanskelig å forklare helt nøyaktig på det.Kan heller forklare om du har konkrete spørsmål etter samtalen i Porsgrunn. Men gled deg; de i Porsgrunn er flotte folk, med mye forståelse for tanker som rører seg i en tøff periode av livet der vi alle jobber for å få laget et etterlengtet barn:=) Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140707988-heijeg-er-ny-herlurer-p%C3%A5-noe/#findComment-140709577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Ønskerossbaby *Gravid* Skrevet 24. september 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 24. september 2009 To snart tre: tusen hjertelig takk for svar :):) Du gav meg kjempe gode svar på akkurat det jeg lurte på. Snilt av deg å ta deg tid til meg :) Jeg håper at det ikke tar så lang tid som 6mnd,da er det ikke før i februar vi skal inn til konsultasjon. Men det er iallefall igang for våres del. Håper at Vi blir fort gravide (hvem håper ikke på det) Men det er vell bare å smøre seg med tålmodighet. Vi blirl nok henvist til ICSI,mannen har veldig dårlige svømmere,de fant nesten ingen da han var til utredning. Så jeg håper at det finnes håp for oss likevell Hvilke bivirkninger har medisinene jeg får? Hvilke medisiner gikk du på,hvordan tar man dem. Har hørt at man må ta sprøyter selv?... grøss... du må ha lykke til med fryseforsøket Har dere fått alle babyene ved hjelp av ICSI? (eller har jeg misforstått nicket ditt?) hilsen spent prøver Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140707988-heijeg-er-ny-herlurer-p%C3%A5-noe/#findComment-140714520 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Ønskerossbaby *Gravid* Skrevet 25. september 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 25. september 2009 dytter tråden litt opp i håp om svar Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140707988-heijeg-er-ny-herlurer-p%C3%A5-noe/#findComment-140717585 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to snart tre Skrevet 25. september 2009 #8 Del Skrevet 25. september 2009 Hei. Ikke noe problem å svare, har veeeeeeeeeldig godt i minne alle de tankene du sitter med. Ikke mange mnd siden jeg satt i samme situasjon selv. Først må jeg si: har ingen barn (vi er to voksne, håper å bli tre i familien:)) He he, du er ikke første som tror noe annet:=) Så utålmodigheten med å kunne blir gravid snart er helt på bristepunktet for min del. Noen ganger har jeg bare lyst til å helle p-piller i brusen til venner, som har rekket å få både 1,2 og 3 barn de siste årene.:=) He he.... Så tilbake til litt av det du lurte på: Dere får det sikkert til med icsi, tror de har veldig god befruktningsrate på den metoden, iallefall fikk vi opplyst det. Men dette er en tålmodighetsprøve, så viktig å forsøke å innstille seg på at dette kan ta tid. Noen får det til på første forsøk, andre bruker mange forsøk for å lykkes. Tror snittet er 2,3 forsøk på landsbasis i det offentlige,men er ikke helt sikker. Det er stor forskjell på hvilke medisiner hver enkelt får. Noen går lenge på medisiner, andre kort regime. Min erfaring var (langt regime): - første nesespray som jeg gikk på i 4 uker (normalt er 2-3 uker) pga sommerstengt på klinikken i sommer. Denne sprayen er for nedregulering, så du kommer i en type kunstig overgangsalder. Fikk litt hetetokter og litt kortere lunte/humørsvingninger. Ellers gikk det helt over forventinger. Men det er sprayen som jeg tror gir de fleste bivirkningene som kan være plagsomme. Men det skjer ikke med alle, mange her inne som jeg ser har opplevd lite bivirkninger. - Så var det 10 dager med sprøyte som jeg satte selv i magen (rundt navlen) en gang om dagen. Her hadde jeg helt skrekken,men det gikk så bra - faktisk så bra at jeg måtte le litt over hysteriet jeg hylte ut etter å ha satt den første sprøyta. Det er som en liten penn (lik de som har diabetes) som du stikker inn og trykker på. Lover deg at det ikke er noe å grue seg til:=) - Så var jeg på ul på klinikken på dag 10 med sprøyter, da ser de antall folikkposer (eggeposer) som har vokst,og størrelsen på dem og om de er klare. Jeg måtte gå et par dager ekstra på medisiner, noen må ikke det og ser at de er klare da. Første forsøket brukes gjerne litt til å teste hvordan du reagerer på medisiner, så det kan jo hende at man må gå et par dager ekstra på justert dose. Så får man dato til ny UL eller uttak. På uttak så får man vite antall egg som har kommet ut, dagen etter får man vite hvor mange som har blitt befruktet og så setter man inn egg dagen etter det igjen (2 dager etter uttak). Kan ikke si om prosessen med medisiner som jeg hadde er "normalt", tror alle her har sin egen medisin-historie. Noen vet jeg får starte rett på sprøyter og får kortere regime av den grunn. Bare vær trygg på at legene vet hva de mener vil fungerer best for dere, uavhengig av medisinenes navn og doser:=) Håper jeg svarte på det du lurte på. Noen mer du lurer på (som jeg kan svare på med min korte erfaring), så hyl ut:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140707988-heijeg-er-ny-herlurer-p%C3%A5-noe/#findComment-140719303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå